شماره ۱۰ فرشته نجات شد؛

یک شگفت انگیز به نام قایدی

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۰۸:۳۴:۱۲
کد خبر: ۱۱۱۹۸۵۳
یک شگفت انگیز به نام قایدی
مهدی قایدی این روزها فرشته نجات است، فرشته‌ای که می‌تواند در نقش یک منجی هم ظاهر شود.

به گزارش برنا؛ شاید بهترین توصیف برای مهدی قایدی همین باشد که 90 دقیقه در زمین راه می رود اما در طول چند ثانیه می تواند نتیجه بازی را از این رو به آن رو کند. قایدی با گل تساوی که در دقیقه 92 دربی 94 به ثمر رساند، استقلال را از شکست نجات داد. قایدی در این بازی از نفرات فیکس استقلال بود و از نظر آماری روز عجیبی را پشت سر گذاشت.

شماره 10 استقلال در دربی کمترین لمس توپ را بین بازیکنان اصلی دو تیم داشته است. این در حالی است که او جزو بازیکنان پا به توپ استقلال محسوب می شود اما شیوه بازی تیم محمود فکری در دربی 94 طوری بوده که قایدی به اندازه همیشه لمس توپ نداشته است. در طول بازی اسم باشوی کوچک استقلالی ها جزو اسامی بود که کمتر از بقیه بازیکنان درون زمین اسم او را شنیدیم. جواد خیابانی 2 بار در نیمه اول اسم قایدی را به زبان آورد چون استقلال بعد از به ثمر رسیدن گل ارسلان مطهری عقب نشست و فرصتی در اختیار ستاره جوان آبی ها قرار نگرفت و البته پرسپولیسی ها هم به خوبی او را مهار کرده بودند. در نیمه دوم هم تا قبل از به ثمر رسیدن گل دوم پرسپولیس، خبری از قایدی در زمین نبود اما استقلال بعد از دریافت گل دوم برای بازگشت به بازی حساب ویژه ای روی شماره 10 خود باز کرده بود که قایدی هم توانست با گرفتن چند خطا از بازیکنان پرسپولیس موقعیت هایی برای استقلال ایجاد کند اما او درست در لحظه ای از بازی که شاید خوشبین ترین هوادار استقلال هم دیگر امیدی به گلزنی تیمش و فرار از شکست نداشت اما برای قایدی چند ثانیه کافی بود تا آن ضربه فنی و استادانه را به ته تور دروازه حامد لک بفرستد و تیمش را از باختی تلخ در دربی نجات دهد.

این خاصیت ستاره های بزرگ است که حتی ثانیه ای برایشان کافی است تا سرنوشت یک بازی را تغییر دهند. مثل فرهاد مجیدی در دربی 69 در سال 89 که یک دربی کسل کننده و بی هیجان را با گل دقیقه 90 به یک پیروزی لذتبخش تبدیل کرد. این بار هم نوبت مهدی قایدی بود که تبدیل به ستاره نجات بخش دربی شود و باخت در دربی را به تساوی تبدیل مبدل سازد. حالا استقلال ستاره بزرگی دارد که می داند می تواند در لحظاتی نفسگیر که کاری از دست کسی برنمی آید روی او حساب کند. مهدی قایدی این روزها فرشته نجات است. فرشته ای که می تواند در نقش یک منجی هم ظاهر شود. جوان کم سن و سال و ریز اندام استقلال شگفت انگیز است و با ساق های هنرمندش راه بزرگان فوتبال را می رود. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز