دکتر مسعود سلطانی‌فر:

انسان توسعه یافته باعث توسعه یک جامعه می‌شود/ در نقاط شهری کشور و در روستاها امکانات ورزشی خوبی وجود دارد

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۲:۲۹:۰۲
کد خبر: ۱۱۲۶۸۶۸
انسان توسعه یافته باعث توسعه یک جامعه می‌شود/ در نقاط شهری کشور و در روستاها امکانات ورزشی خوبی وجود دارد
وزیر ورزش و جوانان گفت: برنامه جامع استفاده از اماکن ورزشی همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های سراسر کشور برای توسعه ورزش همگانی تدوین می‌شود.

به گزارش برنا؛ دکتر مسعود سلطانی‌فر در چهارمین جلسه شورای ورزش همگانی کشور در سال جاری، مجموعه برنامه‌ها و اقدامات فدراسیون‌های مختلف، حوزه ورزش دانش آموزی و دانشجویی و برنامه‌های شهرداری تهران را مورد توجه قرار داد و گفت که این همکاری‌ها کمک می‌کند که جامعه‌ای سالم و رو به رشد و توسعه داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: انسان سالم، آگاه، با دانش و انسانی که دارای سلامت روحی و روانی است، انسان توسعه یافته محسوب می‌شود که می تواند باعث توسعه یک جامعه شود.

دکتر سلطانی‌فر در ادامه این بحث توضیح داد: در مباحث مربوط به توسعه کشور هرچقدر در محورهای اقتصادی و سیاسی تلاش کنیم و سخت افزار و امکانات ایجاد کنیم و فرودگاه و راه و بندر و واحدهای صنعتی بسازیم ولی در مباحث توسعه فرهنگی و انسانی نتوانیم رشد نماییم، جامعه توسعه یافته نخواهد شد و کشورهایی هم که در دهه‌های اخیر توسعه پیدا کردند روی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و توسعه فرهنگی متمرکز شدند و دزر منابع انسانی که رشد کردند به خودی خودزمینه رشد و توسعه در بخش‌های دیگر هم به وجود آمد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: انسان با دانش، با اندیشه و با هدف می‌تواند موتور توسعه یک جامعه و کشور باشد که این مهم با برنامه‌ریزی همه جانبه در آموزش و پرورش تحقق پیدا خواهد کرد و با توجه به گزارشی که درخصوص وضعیت بدنی و جسمی از سوی معاون وزیر آموزش و پرورش در جلسه هم مطرح شد، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شدند که با کمک همه دستگاه های ذیربط تلاش کنند تا شاخص‌های سلامتی دانش آموزان را به سمت مطلوب ارتقا دهند.

دکتر سلطانی‌فر اظهار داشت: باور جدی همه صاحبنظران این است کشورهایی که در ورزش قهرمانی به موفقیت‌های قابل توجهی در عرصه جهانی، قاره‌ای و المپیکی دست یافتند پیش از آن در ورزش همگانی برنامه گسترده‌ای داشتند بطوریکه از دامن ورزش همگانی، استعدادها و خلاقیت‌های ورزشی شناسایی و شکوفا شدند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: باور جدی دارم که در اکثر نقاط کشورمان خصوصا در شهرها با توجه به کارهایی که در 42 سال گذشته صورت گرفته، با کمبود اماکن ورزشی مواجه نیستیم، هرچند که در برخی نقاط مرزی، روستایی ممکن است کمبودهایی باشد اما در اکثریت نقاط شهری کشور و حتی در روستاها امکانات ورزشی خوبی وجود دارد ولی چیزی که از آن رنج می‌بریم فقدان یک برنامه‌ریزی استراتژیک و کلی برای تحقق همگرایی دستگاه‌های مختلف در بهره‌برداری از اماکن ورزشی است.

دکتر سلطانی‌فر ادامه داد: نمایندگان دستگاه‌های مختلف دوست دارند و آماده کمک هستند و در عمل هم این مهم را نشان دادند بطور مثال اماکن وزارت ورزش و جوانان در ساعت‌های صبح در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته شده است، بنابراین ما باید این مهم را در دستور کار قرار دهیم که برنامه کامل و جامعی برای بهره‌برداری از اماکن ورزشی با فرمول و رویکرد مشخص تدوین و به مرحله اجرا برسد.

سلطانی‌فر از اهتمام و رویکردی که برای توسعه ورزش همگانی در بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد، به نیکی نام برد و ابراز امیدواری کرد که با تدوین برنامه جامع بهره‌برداری از اماکن ورزشی کل کشور، ضریب بهره‌وری استفاده از این اماکن بالاتر رفته و سطح سلامت جامعه در یک برنامه‌ریزی چند ساله ارتقا یابد.

نظر شما
پرونده ویژه