فکری و چالش انتخاب دروازه‌بان؛

نه سیخ بسوزد نه کباب!

۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۲۳:۴۰:۴۱
کد خبر: ۱۱۳۰۴۵۹
نه سیخ بسوزد نه کباب!
محمود فکری تصمیم سختی برای انتخاب دروازه‌بان تیمش در دیدار با نساجی مازندران دارد. او باید به نحوی تصمیم بگیرد که نه حسینی ضرر کند، نه مظاهری و نه استقلال.

به گزارش برنا؛ یکی از چالش‌های مهم محمود فکری برای دیدار استقلال مقابل نساجی مازندران انتخاب دروازه‌بان است. تیم فوتبال استقلال در فصل نقل و انتقالات تصمیم گرفت یک دروازه‌بان طراز اول بخرد چون کارشناسان معتقد بودند یکی از دلایل افت حسین حسینی نداشتن رقیب بوده است. رشید مظاهری دروازه‌بان فصل گذشته تراکتورسازی گزینه اول باشگاه استقلال بود تا جذب شود.

بعد از حضور مظاهری در استقلال شایعاتی هم درباره جدایی حسینی از جمع آبی‌ها مطرح شد اما در نهایت او هم در استقلال ماندنی شد. در 2 دیدار اول استقلال در لیگ بیستم حسینی درون دروازه ایستاد اما عملکردش در بازی با فولاد و دریافت 2 گل باعث شد مظاهری فیکس شود. مظاهری درون دروازه استقلال فیکس شد و عملکردی هم که داشت جایی برای تغییر دروازه‌بان نگذاشت. او در چند بازی با سیوهای مطمئنی که داشت از شکست استقلال جلوگیری کرد. در تمام 10 هفته‌ای که مظاهری درون دروازه استقلال قرار گرفت، حسینی فقط سکوت کرد و به تمرین خود ادامه داد. او در هفته‌هایی که نیمکت‌نشین بود رفتاری حرفه‌ای از خود به نمایش گذاشت و برعکس آنچه پیش‌بینی می‌شد هیچ رفتار حاشیه‌ای از خود بروز نداد.

وقتی ترکیب دیدار استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان منتشر شد، تغییر سنگربان در این دیدار یکی از نکات عجیب بود. حسینی بعد از 10 هفته نیمکت‌نشینی در شرایطی درون دروازه استقلال قرار گرفت که به نظر می‌رسید از نظر فنی و روحی آماده این دیدار نبود و گل به خودی بدی دریافت کرد.

بعد از این بازی انتقادات زیادی از حسینی مطرح شد و به نظر می‌رسد بهتر است فکری برای اینکه روحیه دروازه‌بان تیمش به هم نریزد برای بازی با نساجی هم از او استفاده کند اما بحث دیگری هم در این میان مطرح است و آن رشید مظاهری است. دروازه‌بانی که در دیدارهای اخیر استقلال در قامت یک ستاره ظاهر شده و توانسته امتیازات مهمی را برای استقلال بگیرد.

در صورتی که در دیدار استقلال و نساجی مازندران حسینی درون دروازه قرار بگیرد و عملکرد خوبی هم داشته باشد آن وقت رشید مظاهری، که دروازه‌بانی ملی‌پوش است، باید به نیمکت تبعید شود و چه بسا که تیم ملی را هم از دست بدهد.

با این شرایط مشخص است که فکری تصمیم سختی برای انتخاب دروازه‌بان تیمش در دیدار با نساجی دارد. او باید به نحوی تصمیم بگیرد که نه حسینی ضرر کند نه مظاهری نه استقلال.

باید منتظر ماند و دید در نهایت سرمربی استقلال چه تصمیمی برای قفس توری خود می‌گیرد.

بوستانی: بهتر است مظاهری در بازی بعدی به میدان برود

کریم بوستانی، مربی سابق دروازه‌بانان تیم استقلال درباره شرایط این روزهای دروازه این تیم به گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: مظاهری در دیدارهایی که برای استقلال به میدان رفت عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و اگر الان این تیم در صدر جدول حضور دارد به خاطر عملکرد خوب مظاهری در چند دیدار است که با عکس‌العمل‌های خوبش دروازه تیم را بارها نجات داد. مظاهری ثابت کرده گلر ششدانگی است و در حال حاضر هم بهترین دروازه‌بان فوتبال ایران است و شایستگی فیکس شدن در تیم ملی را دارد. با توجه به عملکرد مظاهری برای من تعجب‌آور بود که چرا فکری برای بازی با نفت مسجد سلیمان او را نیمکت‌نشین کرد و حسینی را درون دروازه قرار داد. البته فکری سرمربی است و قطعا دلیلی برای تصمیمش داشته اما چون حسینی 2 ماه بازی نکرد و روی نیمکت می‌نشست تصمیم فکری ریسک بزرگی بود که متاسفانه نتیجه خوبی هم نداشت.

بوستانی افزود: الان هم برای فکری سخت است که دروازه‌بان بازی بعدی تیمش را انتخاب کند. وقتی یک دروازه‌بان خوب کار کرده و نمره قبولی گرفته دلیلی ندارد که نیمکت‌نشین شود. از طرف دیگر حسینی هم که رفتاری حرفه‌ای داشته و اعتراضی به نیمکت‌نشینی نکرده پس دلیلی نداشت که دروازه‌بان استقلال تغییر کند. البته شاید هم اتفاقی افتاده که ما از آن بی‌خبر هستیم اما قطعا با اتفاقات بازی نفت مسجد سلیمان تصمیم‌گیری برای فکری سخت شده است. به نظر من حسینی با گلی که در بازی قبل دریافت کرد از نظر روحی شرایط خوبی ندارد و بهتر است که در بازی با نساجی مازندران مظاهری درون دروازه قرار بگیرد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز