گزارش ورزشی هفته؛

تقابل خبرساز ایران و آمریکا در بسکتبال المپیک/ میدان تقابل برای ۱۲ قدرت برتر جهان

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۰۵:۴۵:۲۰
کد خبر: ۱۱۳۵۳۳۳
تقابل خبرساز ایران و آمریکا در بسکتبال المپیک/ میدان تقابل برای ۱۲ قدرت برتر جهان
تقابل تیم‌های ملی ایران و آمریکا در همه رشته‌های ورزشی، همواره جذاب و خبرساز بوده است. در این بین تیم ملی بسکتبال آمریکا گران‌ترین و مهم‌ترین تیم بین همه رشته‌های ورزشی است که در المپیک شرکت می‌کند.

به گزارش برنا، مراسم قرعه کشی رقابت‌های بسکتبال در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو چندی پیش در سوئیس و پشت در‌های بسته برگزار شد و تیم‌های راه یافته به المپیک توکیو، اولین بار به صورت سه گروه ۴ تیمی گروه بندی شدند.

گروه A: ایران، فرانسه، آمریکا و تیم منتخب V

گروه B: استرالیا، نیجریه، تیم منتخب S، تیم منتخب B

گروه C: آرژانتین، ژاپن، اسپانیا و تیم منتخب K

هشت تیم از طریق رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ چین، به نمایندگی از پنج قاره (آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه) به مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو راه یافته اند و چهار سهمیه باقی مانده المپیک نیز به چهار تیم برتر مسابقات انتخابی المپیک جهانی تعلق می‌گیرد. تیم‌ملی کشورمان در گروه نخست رقابت‌ها با آمریکا دارنده ۱۵ مدال طلای المپیک بازی خواهد کرد، تقابل تیم‌های ملی ایران و آمریکا در همه رشته‌های ورزشی، همواره جذاب و خبرساز بوده است. در این بین تیم ملی بسکتبال آمریکا گران‌ترین و مهم‌ترین تیم بین همه رشته‌های ورزشی است که در المپیک شرکت می‌کند.

محمدرضا اسلامی، کارشناس بسکتبال، درباره همگروهی ایران با آمریکا و فرانسه در مرحله مقدماتی رقابت‌های المپیک توکیو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: خوشبختانه تیم ایران در قرعه‌کشی مسابقات المپیک به تیم‌های خوبی خورد هرچند کار ما بسیار سخت خواهد بود ولی بازی‌های خوبی را می‌توانیم شاهد باشیم و با بهترین‌های دنیا تقابل داشته باشیم. هم بسکتبال آمریکا و هم بسکتبال فرانسه در دنیا شناخته شده هستند بنابراین بازی با چنین تیم‌هایی جدا از نتیجه می‌تواند برای سنجش عیار هر تیمی موثر باشد.

او ادامه داد: قطعا اگر آمریکا بخواهد با آن بازیکنانی که در NBA شاغل هستند در المپیک هم شرکت کند یک تیم دست نیافتنی خواهد بود. درست است که بسکتبال ایران هم سال‌های سال است در مسابقات برون مرزی مختلف از جمله جام جهانی و حتی المپیک شرکت کرده ولی اگر بخواهیم قیاس کنیم باید بگوئیم تیم ملی ایران در قیاس با این دو تیم یک تیم نوپاست و انتظارات هم باید در همین حد باشد. بسکتبال ایران پتانسیل خوبی دارد و در سال‌های اخیر بازیکنان خوبی از جمله حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، بهنام یخچالی و ... را به دنیای بسکتبال معرفی کرده است. در جام جهانی هم بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت و قطعا اگر برنامه‌ریزی خوبی هم برای المپیک صورت بگیرد می‌توانیم شاهد یک تیم خوب در المپیک باشیم.

عنایت‌الله آتشی، کارشناس بسکتبال، در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: ایران در گروه نخست مسابقات با آمریکا، دارنده 15 مدال طلای المپیک، فرانسه و تیم برنده مسابقات انتخابی در کانادا همگروه شده است. آخرین تیم این گروه در ویکتوریای کانادا انتخاب خواهد شد. جایی که کانادا، جمهوری چک، یونان، ترکیه، اروگوئه و چین به مصاف هم خواهند رفت. آمریکا تیم خوبی است ما پیش از این در سال 2010 در بازی‌های جهانی ترکیه با آمریکا بازی کردیم که بازی بدی هم نشد. با فرانسه هم در سال 2014 اسپانیا که مسابقات جام جهانی بود دیدار داشتیم که بازی قابل قبولی بود اما المپیک میدان بزرگی است و باید ببینیم چه عملکردی را می‌توانیم داشته باشیم. 

او با اشاره به وضعیت ایران برای حضور در رقابت‌های کاپ آسیا اضافه کرد: پنجره سوم مسابقات کاپ آسیا در بهمن ماه برگزار خواهد شد و ایران شرایط مناسبی در گروه خود دارد اما نباید نسبت به این بازی‌ها بی‌تفاوت باشد. اولین بازی ما با قطر است تیمی که شدیدا به دنبال برد است و باید هوشیار باشیم.

آتشی در پایان درخصوص دعوت ارسلان کاظمی به اردوهای تیم‌ ملی گفت: کاظمی مدت‌‌‌ها دور از تیم‌ ملی بود ولی الان خوشبختانه دعوت شده و البته مسئولیت او خیلی سنگین است. ارسلان مهره خوبی است که امیدوارم بتواند مانند گذشته به تیم کمک کند.

صالح مخدومی، کارشناس بسکتبال، درباره همگروهی ایران با آمریکا و فرانسه در مسابقات المپیک توکیو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی حبرگزاری برنا اظهار کرد: المپیک میدانی است که 12 تیم برتر جهان قرار است با هم به تقابل بپردازند بنابراین همه تلاش خواهند کرد با بالاترین حد آمادگی در این رویداد مهم ورزشی شرکت کنند. تیم‌ ایران هم با آمریکا و فرانسه همگروه است که البته تکلیف تیم سوم هم هنوز مشخص نشده است. آمریکا در دنیا بسکتبال شناخته شده‌ای دارد و فرانسه‌ هم که جزو قدرت‌ها در بسکتبال به شمار می‌رود.

او ادامه داد: با این اوصاف جای خوشحالی دارد که ایران قرار است با قدرت‌های بسکتبال در جهان بازی کند و به نوعی عیار‌ش را بسنجد. قطعا اگر می‌خواهیم نمایش خوبی داشته باشیم باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و بازی‌های تدارکاتی خوبی را در نظر بگیریم. پیش از این برای حضور در جام جهانی تدارکات خوبی داشتیم و نتیجه آن را هم دیدیم. قطعا ما بازی خوبی را مقابل اسپانیا انجام دادیم و اگر خوب برنامه‌ریزی کنیم در المپیک هم می‌توانیم بازی‌های خوبی را از تیم ملی‌مان ببینیم.

سخن آخر

ایران و آمریکا برای نخستین بار در جام جهانی ۲۰۱۰ استانبول روبه‌رو شدند. آمریکا در آن مسابقه از نخبگانی چون استیون کری، کوین دورانت، کوین لاو و آندره ایگودالا بهره ‌برد. بازی با نتیجه ۸۸-۵۱ به سود آمریکا خاتمه یافت اما امتیازآورترین بازیکن زمین، حامد حدادی از ایران بود که همچنان عضو تیم ملی است و در المپیک توکیو هم بازی خواهد کرد. حالا باید منتظر ماند و دید چه این دو تیم چه نتیجه‌ای را در المپیک ۲۰۲۰ توکیو رقم خواهند زد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز