افشاگری یک سرمربی از همکاری فوتبالیست‌ها و مربیان با سایت‌های شرط‌بندی؛

آقایان فوتبالیست وجدان داشته باشید/ نیروهای امنیتی باید فوتبال را از قمار پاک کنند

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۰:۴۵:۳۶
کد خبر: ۱۱۳۵۳۵۹
آقایان فوتبالیست وجدان داشته باشید/ نیروهای امنیتی باید فوتبال را از قمار پاک کنند
سرمربی تیم چوکای تالش گفت: مدتی پیش فردی به محل تمرین تیم ما آمد. او به طور مستقیم به من پیشنهاد داد به یک تیم راه بدهیم و بازی را ببازیم و در ازای آن بعد از پایان بازی پول هنگفتی دریافت کنیم اما من و کادرم با جدیت با او برخورد کردیم.

علی لطیفی، سرمربی تیم چوکا تالش، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص رواج شرط‌بندی بین اهالی فوتبال اظهار داشت: شرط‌بندی در فوتبال ایران وجود دارد و این موضوع اصلا قابل کتمان نیست. البته من برای همه مربیان و بازیکنانی که سالم کار می‌کنند و با وجود مشکلات مالی هرگز اسیر وسوسه‌های شیطانی نمی‌شوند احترام زیادی قائلم اما نمی‌توانیم واقعیت را نادیده بگیریم و بگوئیم شرط‌بندی به فوتبال ما نرسیده است. 10 درصد از مربیان و بازیکنان فوتبال با سایت‌های شرط‌بندی همکاری می‌کنند که این موضوع واقعا اسفناک است.

او ادامه داد: مدتی پیش فردی به محل تمرین تیم ما آمد. او به‌طور مستقیم به من پیشنهاد داد به یک تیم راه بدهیم و بازی را ببازیم و در ازای آن بعد از پایان بازی پول هنگفتی دریافت کنیم. آن آقا وقتی مخالفت شدید من را دید تهدیدم کرد و گفت اگر این کار را انجام ندهم به سراغ بازیکنانم می‌رود و آنها را می‌خرد ولی خوشبختانه همه شاگردان من در چوکا بازیکنان سالمی هستند و تاکنون هیچ خطایی از آنها ندیده‌ام اما می‌دانم در تیم‌های دیگر چنین اتفاقاتی زیاد رخ می‌دهد و حتی خود مربیان به بازیکنان پیشنهاد می‌دهند.

لطیفی افزود: شاید قابل باور نباشد اما این یک واقعیت است که سایت‌های شرط‌بندی حتی برای کرنر و خطا و اخطار و اخراج هم قیمت‌های متفاوتی دارند. پیشنهاداتی هم که می‌شود نرخ‌های متفاوتی دارد. تا جایی که شنیده‌ام قیمت‌هایی که به بازیکنان پیشنهاد داده می‌شود از 500 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان متغیر است و بستگی به شرایط دارد. روی مواردی مانند تعداد گل، کرنر و حتی اوت دستی هم شرط‌بندی می‌کنند اما به من فقط در مورد تعداد گل و نتیجه بازی پیشنهاد دادند. درست است که ما وضعیت مالی خوبی نداریم اما این دلیل نمی‌شود که شرافت‌مان را زیر سوال ببریم. قبول دارم که در فوتبال ایران به ویژه در لیگ یک باشگاه‌ها مشکلات مالی دارند و از پس پرداخت‌ها برنمی‌آیند ولی این اصلا توجیه مناسبی برای بازی با آبروی یک تیم فوتبال و شرافت بازیکنانش نیست. راحت‌ترین کار دنیا در آوردن پول حرام است و افراد زیادی وسوسه می‌شوند که از راه خلاف پول دربیاورند. در فوتبال هم اوضاع همین است و امکان دارد بازیکنی که تا پایان یک نیم فصل نتوانسته حق و حقوقش را دریافت کند با پیشنهاد سایت‌های شرط‌بندی دچار لغرش شود.

لطیفی با بیان اینکه پاک کردن فوتبال از شرط‌بندی کار فدراسیون فوتبال نیست، خاطرنشان کرد: برای مبارزه با قمار در فوتبال هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه نیروهای امنیتی ورود کنند. از دست فدراسیون و سازمان لیگ هم کاری بر نمی‌آید. اگر نیروهای امنیتی ورود پیدا کنند هم معضل شرط‌بندی از بین می‌رود هم معضل بازیکن پولی. در فوتبال دنیا هم وقتی پای شرط‌بندی و فساد در میان باشد نیروهای امنیتی وارد میدان می‌شوند و امیدوارم روزی فرا برسد که فوتبال ایران هم از فساد و قمار پاک شود. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز