ماجرای پرالتهاب برای تیمی که برای گلات می‌جنگد؛

پرسپولیس، از لشگری شکست خورده در فینال تا قهرمانی به رنگ مشکی!

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۰۵:۴۵:۲۵
کد خبر: ۱۱۴۰۵۰۶
پرسپولیس، از لشگری شکست خورده در فینال تا قهرمانی به رنگ مشکی!
شاید قابل پیش‌بینی نبود تیمی که از 10 بازی اول خود در نیم فصل 15 امتیاز گرفته بتواند در پایان بازی‌های خود در نیم فصل بر صدر جدول رده‌بندی تکیه بزند اما پسران یحیی پس از سوت پایان بازی برابر گل‌گهر که آخرین دیدار این تیم در نیم فصل اول بود، این اتفاق را رقم زدند و مانند ادوار شانزدهم، هفدهم و نوزدهم لیگ برتر، قهرمانی نیم فصل را از آن خود کردند.

به گزارش برنا؛ پرسپولیس در شرایطی قهرمانی‌اش در نیم فصل اول لیگ بیستم را مسجل کرد که فراز و فرود این تیم از ابتدا تا انتهای نیم فصل پیش‌بینی این اتفاق را کمی سخت کرده بود اما قرمزهای تهرانی با پیروزی پرگل برابر گل‌گهر 30 امتیازی شدند و با کسب میانگین 2 امتیاز از هر بازی در صدر جدول ایستادند، این اتفاق رقم نخورد مگر با بازگشت دوباره پرسپولیس به شرایطی که در نتیجه‌گیری موفق‌تر عمل کرد و از 5 بازی آخر خود در نیم فصل اول 15 امتیاز مهم را کسب کرد.

ورود پرماجرا به لیگ بیستم!

پرسپولیس پس از پوکر در قهرمانی که با وجود محدودیت‌های کرونایی رقم خورد خود را برای حضور در ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا آماده کرد که شوک ناشی از جدایی علی علیپور و مهدی ترابی برای این تیم به وجود آمد و پرسپولیس در حالی پای در آوردگاه لیگ قهرمانان آسیا در قطر گذاشت که شرایطش در جدول رده‌بندی این رقابت‌ها چندان مساعد نبود اما خریدهای جدید و بازیکنان باقی‌مانده از تیم قهرمان در دوره قبل لیگ توانستند گلیم پرسپولیس را از آب بیرون کشیده و پرسپولیس مثل دو فصل قبل با وجود محدودیت‌ها و برخی کارشکنی‌های داخلی و خارجی تا یک قدمی کسب جام قهرمانی در آسیا پیش برود، موضوعی که اگرچه روحیه پرسپولیسی‌ها را برای شروع قدرتمند در لیگ بالا برد اما شاید در پیش بودن فینال و جدایی برخی ستاره‌ها ورود پرسپولیس را به لیگ بیستم با چالش‌هایی روبرو کرد.

تساوی در گام اول!

پرسپولیس اگرچه در بازی افتتاحیه لیگ برتر نمایش بدی نداشت اما ترمز قهرمان 4 دوره قبل لیگ برتر توسط شاگردان ابراهیم صادقی کشیده شد و پرسپولیس به تساوی برابر سایپا در بازی اول رضایت داد، این در حالی بود که تیم یحیی در ادامه با پیروزی برابر صنعت‌نفت آبادان و شهرخودرو و تساوی خارج از خانه روبروی نفت مسجدسلیمان کم کم برای فینال آماده شد.

چالش بعدی برای پرسپولیس!

پرسپولیس در هفته چهارم پیروزی ویژه‌ای را در 10 آذرماه برابر شهرخودرو به دست آورد و کم‌کم برای فینال آماده شد. در آن دوره خواسته مسئولان باشگاه و کادر فنی تیم پرسپولیس تعویق بازی برابر نساجی مازندران در قائمشهر و برگزاری بازی در مقابل ذوب‌آهن در تهران بود، که مورد اول اجرایی شد اما ماجرای کرونایی‌های ذوب‌آهن حربه‌ای شد تا بازی پرسپولیس قبل از فینال آسیا برخلاف خواسته پرسپولیسی‌ها به تعویق بیفتد و پرسپولیس پس از 19 روز دوری از میادین رسمی برای برگزاری مهم‌ترین بازی سال‌های اخیر خود به قطر پرواز کنند!

دو حادثه کام پرسپولیسی‌ها را تلخ کرد!

2

پرسپولیس که با شرایطی خاص در فینال حضور پیدا کرده بود با گلی که در دقایق پایانی نیمه اول بازی به ثمر رساند جام را در دست داشت اما یک اشتباه ساده و یک اشتباه محاسباتی باعث شد دو پنالتی راحت‌تر از آب خوردن نصیب حریف کره‌ای تیم یحیی شود و با ناباوری و بدبیاری محض دومین فینال سال‌های اخیر پرسپولیس در آسیا نیز با خنده و خوشحالی قرمزها به پایان نرسیده و پرسپولیس مغموم و شکست خورده با کامی تلخ‌تر از زهر به تهران بازگردد!

شوکی که ادامه‌دار شد!

شوک تلخ ناشی از شکست ناباورانه در فینال باعث شد پرسپولیس 8 امتیاز مهم را در 4 بازی از دست بدهد. جدال برابر نساجی مازندران، ذوب‌آهن و سپاهان بازی‌هایی بود که پرسپولیس در آن از رسیدن به پیروزی محروم ماند تا با تساوی در دربی ناکامی‌های تیم گل‌محمدی تکمیل شود. دربی که شوک دقیقه اول آن با کامبک تماشایی پسران یحیی همراه شد اما حریف خوش شانس بود که مردان قرمزپوش در ادامه بازی چارچوب شناسان خوبی نبودند تا شوت زمینی مهدی قایدی در ثانیه‌های آخر، پایانی دراماتیک را برای این دیدار رقم زده و پرسپولیس چهارمین تساوی متوالی‌اش را هم در دربی به ثبت برساند!

پرسپولیس نگران ستاره‌هایش!

نمایش خوب پرسپولیس در دربی امیدها را برای جبران برای هواداران این تیم زنده کرد؛ این در حالی بود که ابتلای دو ستاره سرشناس سال‌های گذشته پرسپولیس به کرونا در روزهایی پس از دربی حال و هوای ارتش سرخ را با نگرانی‌هایی روبرو کرد؛ ماجرایی که همزمان با پیروزی پرسپولیس برابر فولاد در دیداری پرحاشیه شرایط خاصی را برای این تیم ایجاد کرده بود.

دغدغه ورود بحران!

حواشی و اتفاقات بازی برابر فولاد دو مهره اصلی پرسپولیس در قبل دفاع را برای بازی برابر آلومینیوم محروم کرد تا پرسپولیس در غیاب سیدجلال و کنعانی‌زادگان اولین و تنها باخت این تیم در نیم فصل اول رقم بخورد، اتفاقی که نگرانی‌ها را برای ورود بحران به پرسپولیس را ایجاد کرد اما مدیریت خوب مدیران، کادر فنی و بازیکنان در ادامه مانع از تحقق مشکلات جدید برای این تیم شد.

وقتی ستاره‌ها کامبک نزدند!

ماجرای بیماری دو ستاره پرسپولیس  شرایط بدی را برای تیم ایجاد کرده بود و در شرایطی که  همه امیدوار بودند این بار ستاره‌های سابق پرسپولیس کامبک دوباره‌ای را به زندگی داشته باشند اما در کمتر از 10 روز دو ستاره از آسمان پرسپولیس خاموش شد تا سرخ‌پوشان را سیاه‌پوش کند! مهرداد میناوند و علی انصاریان پرسپولیسی‌ها را غافلگیر و شوکه کردند!

مشکی رنگ عشقه!

23

فوت ناگهانی و ناباورانه مهرداد میناوند و علی انصاریان در فاصله کمتر از 10 روز، ناخودآگاه ماجرای کوچ هادی نوروزی را برای پرسپولیسی‌ها تداعی کرد؛ اتفاق تلخی که سرآغاز یک عزم گروهی برای پرسپولیس شده بود. پس از این دو حادثه تلخ، پرسپولیسی‌ها که به نشانه عزا پیراهن‌های مشکی را جایگزین لباس‌های قرمز خود کرده بودند، برای تکرار موفقیت‌های خود و هدیه جام قهرمانی به شماره 8 و 25 سابق‌شان انگیزه مضاعفی گرفتند و در 5 بازی با 5 برد و تنها یک گل خورده 15 امتیاز ارزشمند را به دست آوردند و با 30 امتیاز و 8 گل خورده و 21 گل زده و ثبت تنها یک شکست، نیمه اول جنگ برای قهرمانی را به سود خود به پایان بردند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز