برگزاری کمیسیون فرهنگی ورزش کشور؛

احمدی: در دوره جدید فدراسیون فوتبال باید مساله هواداران مورد توجه قرار گیرد

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۲:۰۴:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۵۷۶۱
احمدی: در دوره جدید فدراسیون فوتبال باید مساله هواداران مورد توجه قرار گیرد
سید عبدالحمید احمدی ساماندهی وضعیت هواداران فوتبال برای حضور فرهنگی در ورزشگاه ها را به عنوان یک موضوع مهم برای دوره جدید مدیریت در فدراسیون فوتبال مورد توجه و تاکید قرار داد.

به گزارش برنا، سید عبدالحمید احمدی در کمیسیون فرهنگی ورزش کشور که صبح امروز با حضور برخی فرماندهان عالیرتبه نیروی انتظامی و جمشید تقی زاده و مهین فرهادی زاد معاونان وزارت ورزش و جوانان و شهیدی مدیرکل حراست این وزارتخانه برگزار شد، تقارن کمیسیون فرهنگی ورزش کشور با رویکرد ارتقا وضعیت فرهنگی هواداران و تماشاگران فوتبال با آغاز دوره جدید در مدیریت فدراسیون فوتبال را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: واقعیت این است که با وجود اینکه در بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به سر می بریم اما شرایط آنچنان که مورد نظر و مورد رضایت مردم و مسئولیت باشد، نیست و کم جاری‌هایی چه از طرف باشگاه ها و چه مجموعه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و توسعه امور ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: با توجه به موضوع هواداران که به عنوان سرمایه ارزشمند از آنها یاد می شود، برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت در توسعه و ارتقا کیفی فوتبال باشگاهی به نحو مطلوبی استفاده کنیم و شرایط مطلوبی برای حضور در هواداران در استادیوم فراهم کنیم، همچنان باید تلاش و کار بیش‌تری انجام شود تا وضعیت مناسبی را در ورزشگاه های خود ایجاد کنیم.

سید عبدالحمید احمدی از ایران به عنوان کشوری با سابقه فرهنگی و تاریخی و برخوردار از ارزش های اعتقادی نام برد و تصریح کرد: شایسته نیست که با سابقه تاریخی کهن کشورمان در بین تماشاگران مسائلی اتفاق افتد که با فرهنگ غنی ایرانی همخوانی نداشته باشد.

وی گفت: در چند سال گذشته جلسات متعددی برگزار شده و اقداماتی هم صورت گرفته است اما همه تلاش هایی که انجام شده در حد پاسخگویی نیاز و شرایط نبوده و بایستی در دوره جدید مدیریت فدراسیون فوتبال، موضوع ساماندهی تماشاگران به عنوان یک دستور مهم مورد توجه قرار گیرد.

سید عبدالحمید احمدی تاکید کرد: باید بتوانیم فضای سالم و دور از هر گونه حاشیه را در ورزشگاه ها بوجود آوریم تا مردم از طریق حضور در ورزشگاه ها به نشاط برسند و از طریق ورزش، رضایت را به جامعه و مردم عرضه کنیم تا ورزشگاه ها به عاملی برای دوری از تنش و استرس باشه نه آنکه عاملی برای ایجاد تنش و ترویج بداخلاقی شود که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

معاون فرهنگی و توسعه امور ورزش همگانی ابراز امیدواری کرد که شاهد اقدامات عملی از سوی مدیریت جدید فدراسیون فوتبال برای ارتقا فرهنگی هواداران فوتبال باشیم.

در این جلسه، پیرامون رفع مشکلات فرهنگی تماشاگران و ارتقا وضعیت فرهنگی هواداران فوتبال و ایجاد شرایط مناسب برای هواداران به منظور ایجاد یک محیط فرهنگی و همراه با هیجان مثبت و آرامش و امنیت در ورزشگاه ها بحث و بررسی صورت گرفت.

«سردار مطهری زاده» معاون عملیات یگان ویژه نیروی انتظامی مطالبی را در خصوص ایجاد شرایط مطلوب برای هواداران در راستای فراهم شدن محیط فرهنگی در ورزشگاه ها مطرح کرد.

«سردار امجدیان» فرمانده عملیات یگان ویژه تهران بزرگ نیز به ارائه گزارشی از اقدامات فرهنگی یگان ویژه برای برخی از بازی های مهم فوتبال از جمله سپاهان و پرسپولیس پرداخت.

«سردار دهقان» معاون یگان ویژه تهران بزرگ نیز اهمیت تعامل کلیه عوامل مرتبط با برگزاری مسابقات را مهم برشمرد و اهمیت نظم و انظباط برای هواداران با برخورداری از بلیط الکترونیکی و صندلی مشخص را مورد توجه قرار داد.

«شهیدی مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان» هم با تاکید بر سوق دادن موضوع هواداری به سمت فرهنگی نکات مختلفی را از جمله پیشنهاد تصویب کانون هواداران در شورای عالی ورزش ارائه داد.

«مهین فرهادی زاد» با اشاره به بازی ایران و کامبوج که با حضور تماشاگران بانوان همراه بود اظهار داشت: فرایند حضور بانوان در آن بازی با عزت و احترام برگزار شد و نیروی انتظامی بسیار مدیریت ارزنده ای در این زمینه ایفا کرد.

«جمشید تقی زاده معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان» دقایقی پیرامون موضوع هواداری و مسائل مرتبط با امور حقوقی هواداران در عرصه ورزش کشور صحبت کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز