حسین رضازاده در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

وزنه‌برداری همیشه سهم مهمی در سبد مدال‌آوری کاروان ایران دارد/ بانوان هم می‌توانند در این رشته افتخارآفرینی کنند

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۵۱۷۲۷
وزنه‌برداری همیشه سهم مهمی در سبد مدال‌آوری کاروان ایران دارد/ بانوان هم می‌توانند در این رشته افتخارآفرینی کنند
پیشکسوت وزنه‌برداری کشورمان گفت: وزنه‌برداری همیشه سهم مهمی در سبد مدال‌آوری کاروان ایران در مسابقات بین‌المللی داشته است.

حسین رضازاده، پیشکسوت وزنه‌برداری کشورمان درخصوص وضعیت این رشته در سالی که گذشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: سالی که سپری شد فکر می‌کنم برای ورزش کل دنیا یک مقدار ویژه بود چون بیماری کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داد و ورزش کشورمان هم در شرایط سختی قرار گرفت. بچه‌های تیم ملی یا بچه‌های دیگر در شهرها و استان‌های خودشان از لحاظ تمرین‌ خیلی روزهای سختی را پشت سر گذاشتند که خوشبختانه رفته رفته با رعایت پروتکل‌ها اردوها برگزار می‌شود.

او ادامه داد: سال پیش رو سال المپیک هم است و قطعا سال مهمی هم خواهد بود. من امیدوارم که حالا در رشته های مختلف که کسب سهمیه شده و آنهایی که به المپیک اعزام می‌شوند بتوانند تا شروع المپیک تمرینات خوبی انجام دهند و در این رویداد بزرگ جهانی برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.

رضازاده با اشاره به اهمیت استعدادیابی در وزنه‌برداری اضافه کرد: وزنه برداری همیشه سهم مهمی در سبد مدال آوری کاروان ایران در مسابقات بین المللی دارد، بنابراین باید در این رشته سرمایه گذاری شود چون وزنه برداری یک رشته رکوردی است. البته این سرمایه‌گذاری در یکی دو سال جواب نمی‌دهد و باید از سنین نوجوانی سرمایه‌گذاری شود. الان هم خوشبختانه بازیکن های خوبی داریم و جوانانمان خوب هستند ولی باید برنامه ریزی درستی شود تا این وزنه برداران بتوانند جا پای پیشکسوتان موفق این رشته بگذارند.

دارنده مدال طلای المپیک به راه‌اندازی بخش بانوان در این رشته اشاره کرد و گفت: خوشحالم که بانوان هم این شرایط را دارند تا بتوانند در این رشته فعالیت کنند. به نظر من استقبال خوبی می‌شود حالا زیرساخت‌هایش یک مقدار ضعیف است باید زیرساخت‌هایش قوی شود. از لحاظ امکانات و مربی هایی که است باید برای بانوان هم یک برنامه ریزی صورت بگیرد تا بتوانند در بازی‌های آسیایی و حتی المپیک شاید بعدها بتوانند مدال خوبی برای کشورمان کسب کنند. در بخش آقایان باید دو سهمیه بگیریم که نگرفته‌ایم. مسابقات کلمبیا هم حکم انتخابی المپیک ندارد و فقط رقابت‌های ازبکستان برگزار می‌شود. امیدوارم بتوانیم هرچه سریعتر بابت سهمیه خیال مان را راحت کنیم.

رئیس اسبق فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص انتخابات فدراسیون جهانی و شانس ایران برای کسب کرسی در این دوره از انتخابات توضیح داد: پیگیر اخبار هستم. IOC از لحاظ برنامه‌های فدراسیون جهانی، دوپینگ و تغییر رئیس پیگیر اتفاقات است. وزنه‌برداری چندین سال در المپیک بوده و امیدوارم با انتخاب هیات اجرایی خوب، مدیریت خوبی برای وزنه برداری جهان انجام شود.

رضازاده در پایان درخصوص برخی نگرانی‌ها درمورد حذف وزنه‌برداری از المپیک گفت: این تهدید قبلاً هم بود ولی برنامه‌ریزی شد تا این رشته در المپیک باقی بماند. با این حال خطر برای حذف از المپیک هنوز باقی است. 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز