یک پنالتی تاریخ ساز دیگر در آسیا؛

وقتی کنعانی پرسپولیس را ۶ تایی کرد!

۱۴۰۰/۰۲/۰۳ - ۰۶:۴۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۶۹۰۸۵
وقتی کنعانی پرسپولیس را ۶ تایی کرد!
اگرچه پرسپولیس در دیدار برابر گوای هند با برتری دو بر یک به پیروزی رسید و 3 امتیاز کامل آن دیدار را به اندوخته‌های قبلی‌اش اضافه کرد اما داستان پنالتی دوم این بازی برای پرسپولیس و محمدحسین کنعانی‌زادگان کماکان ادامه دارد.

به گزارش برنا؛ پس از این که پنالتی مدافع پیش تاخته پرسپولیس از زدن پنالتی اول بازی برابر گوا منع شد پس از اعلام پنالتی دوم به سود پرسپولیس، توپ به او سپرده شد اما  مهار ضربه نه چندان مطمئن کنعانی برای دروازه بان گوا کار سختی نبود این ضربه شادی پس از گل برای مدافع جنوبی پرسپولیس به همراه نداشته باشد. شاید جالب باشد بدانید که محمدحسین کنعانی زادگان با از دست دادن این پنالتی تعداد پنالتی های برباد رفته آسیایی پرسپولیس را در جریان بازی ها به عدد  6 رساند.

چپ پای پرسپولیس چراغ اول را روشن کرد!

از اولین پنالتی برباد رفته آسیایی پرسپولیس حدود 25 سال می گذرد. مجتبی محرمی  چپ پای تکرارناشدنی پرسپولیس در 26 مرداد 1375 در بازی پرسپولیس در برابر کوپتداق در مرحله برگشت دور اول جام باشگاه‌های آسیا  صاحب ضربه پنالتی شد اما پنالتی او توسط  الکساندر کوریکو دروازه بان کوپتداق ترکمنستان مهار شد.

فرصتی که  باقری از دست داد!

یک ماه پس از این که مجتبی محرمی پنالتی آسیایی را برای پرسپولیس از دست داد نوبت به کریم باقری رسید تا دومین چهره ای باشد که ضربه پنالتی مهمی را برای پرسپولیس از دست بدهد.

در دیداری در دور برگشت مرحله دوم جام باشگاه های آسیا که در تاریخ اول شهریور 75 برگزار شد پرسپولیس که بازی رفت برابر آلیما را با شکست سنگینی به پایان رسانده بود در بازی برگشت برابر آلیما به  میدان رفت. در دقیقه 23 آن دیدار ضربه پنالتی نصیب پرسپولیس شد  ضربه آقا کریم در آن دیدار  به هدر رفت وادمزر نیکوف  دروازه بان آلیما قزاقستان موفق به مهار ضربه او شد.  

دبل آقا مجتبی!

مجتبی محرمی که اولین پنالتی سوخته آسیایی پرسپولیس به نام او به ثبت رسیده بود؛ 7 ماه بعد از پنالتی برباد رفته اول پرسپولیس، دبل کرد. او  در مرحله نیمه نهایی جام باشگاهای آسیا که روز 17 اسفند 75 برگزار شد،  در دقیقه 82 بازی در برابر پوهانگ کره جنوبی پنالتی مهمی را از دست داد و این بار پنالتی اش را  به اوت زد.

این بار نوبت ستاره پورتو بود!

در حالی که از فاصله سال های 1375 تا 1396 پنالتی هایی که در آسیا برای پرسپولیس اعلام شده بود,، همه به هدف نشده بود، مهدی طارمی این نوار را در سال 1396 پاره کرد و در برابر حریف قطری پرسپولیس در به ثمر رساندن پنالتی حساسی ناکام بود. در دقیقه 44 بازی پرسپولیس برابر تیم الریان قطر در  دور برگشت لیگ قهرمانان که در 21  فروردین 96 برگزار شد، پنالتی خود را به اوت زد تا این بار این اتفاق تلخ به نام ستاره این روزهای پورتو به ثبت برسد.

طارمی به محرمی رسید!

3 ماه پس از این که مهدی طارمی در لباس پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا پنالتی را از دست داد تاریخ برای مهاجم شماره 9 آن زمان پرسپولیس تکرار شد. در حالی که پرسپولیس در بازی برابر لخویا در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در 2 خرداد 1396 صاحب یک ضربه پنالتی شد، قاسم برهان دروازه بان لخویا موفق به مهار پنالتی مهدی طارمی شد.

کنعانی پرسپولیس را 6 تایی کرد!

و بالاخره ششمین پنالتی برباد رفته پرسپولیس در آسیا به نام محمدحسین کنعانی زادگان مدافع ملی پوش پرسپولیس به ثبت رسید تا بدین ترتیب حدود 3 سال و اندی پس از آخرین پنالتی خراب شده طارمی، نام محمدحسین کنعانی زادگان به لیست مردان ناکام پرسپولیس در پنالتی های آسیایی به ثبت برسد. 4

نظر شما
پرونده ویژه