استقلال ایران- الدحیل قطر

هدف؛ انتقام در غیاب آقای سرمربی

۱۴۰۰/۰۲/۰۳ - ۲۳:۵۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۶۹۲۶۸
هدف؛ انتقام در غیاب آقای سرمربی
استقلال در نخستین دیدار خود در مرحله برگشت لیگ قهرمانان به مصاف الدحیل می‌رود.

به گزارش برنا؛ آبی پوشان ایرانی لیگ قهرمانان آسیا را با نتایج فوق العاده ای آغاز کردند. استقلال فرهاد مجیدی در حالی که تنها یک ماه و نیم از حضور سرمربی جدیدش سپری شده توانست الاهلی عربستان و الشرطه عراق را با بردهایی قاطعانه پشت سر بگذارد. این تیم تا پیش از دیدار با الدحیل قطر با 6 امتیاز در صدر جدول گروه c قرار داشت و با پیروزی مقابل الدحیل می توانست بیشتر از نیمی از راه صعود را پشت سر بگذارد اما این اتفاق رخ نداد و استقلال با وجود ارایه بازی روان و تهاجمی مقابل این تیم شکست خورد.

استقلال در شرایطی مقابل الدحیل شکست خورد که خط حمله این تیم مثل همیشه آماده و سرحال بود و نمایش فوق العاده ای ارایه داد اما سازمان دفاعی آبی ها متزلزل و ضعیف بود و در نهایت هم شاگردان مجیدی به دلیل اشتباهات فردی و ضعف در خط دفاعی بازی با الدحیلی که از نظر ستاره های خارجی و بودجه و امکانات قابل قیاس با استقلال نیست، را با شکست پشت سر بگذارند.

اکنون استقلال در نخستین بازی خود در مرحله برگشت لیگ قهرمانان آسیا دوباره باید به مصاف الدحیل برود. فرهاد مجیدی و کادر فنی اش در مدت کوتاه حضورشان در استقلال به قدری تاثیر مثبتی روی این تیم گذاشتند که کمتر کسی باور می کرد این همان تیمی است که با کادر فنی قبلی امتیازات زیادی را در لیگ ایران از دست داده بود و در ارایه یک فوتبال زیبا و با برنامه ناتوان بود. یکی از بهترین تغییرات در استقلال میل به پیروزی آبی پوشان در 3 دیدار اخیر در لیگ قهرمانان بوده که پیش از این در این تیم دیده نمی شد.

به ثمر رساندن 5 گل مقابل الاهلی به عنوان گران ترین تیم خاورمیانه، 3 گل برابر الشرطه و 3 گل مقابل الدحیل نشان از آن دارد که این تیم تغییرات بسیاری کرده و کادر فنی تاثیرات مثبتی بر روند عملکرد مهاجمان استقلال گذاشته است. تا قبل از دیدار برابر الدحیل، استقلال صدرنشین گروه بود اما برابر الدحیل تمام معادلات برهم ریخت. اگرچه دیدار آبی های ایرانی و قرمزهای قطری یک جنگ نابرابر بود بین یک تیم پرستاره با استقلالی که روزهای سخت زیادی را پشت سر گذاشته بود و کادر فنی جدید هم فرصت زیادی برای ایجاد تغییر در این تیم را نداشت. با این حال استقلال مقابل الدحیل هم فوتبالی زیبا و تماشاگرپسند را ارایه داد، هرچند که در نتیجه گیری موفق نبود و آشفتگی خط دفاع استقلال و اشتباهات فردی رویاهای مجیدی را بر باد داد وگرنه استقلال می توانست با 9 امتیاز صدرنشین بلامنازع گروهش باشد.

باخت برابر الدحیل در حالی کار آبی پوشان را سخت کرد که حتی تساوی هم می توانست امیدهای استقلال را برای صعود به عنوان صدرنشین بیشتر کند اما الان هم استقلال فرصت جبران دارد و فرهاد مجیدی که از تجربه بالایی در لیگ قهرمانان برخوردار است می داند که درس گرفتن از اشتباهات بازی قبل و انسجام در خط دفاعی می تواند به استقلال کمک زیادی کند. فرهاد مجیدی و دستیارانش ثابت کرده اند این توانایی را دارند که تیم را از لحاظ روحی و روانی ریکاوری کامل کرده، شادابی و نشاط را به تیم بازگردانند تا استقلال بتواند با شروع دور برگشت به تمام امتیازات دست پیدا کرده و به مرحله بعد لیگ قهرمانان صعود کند.

غایب بزرگ استقلال در این دیدار مجیدی است که در بازی قبل از داور کارت زرد گرفت و به دلیل محرومیت نمی تواند شاگردانش را از روی نیمکت هدایت کند اما قطعا ارتباط او با کادر فنی قطع نمی شود و او دستورات و نکات لازم را از طریق دستیارانش به شاگردانش انتقال خواهد داد. به احتمال زیاد شاهد تغییراتی در ترکیب خواهیم بود و امکان بازگشت میلیچ و غفوری به ترکیب اصلی وجود دارد. علاوه بر این بعید نیست که مجیدی با توجه به نمایش نه چندان مطمئن مظاهری درون دروازه بعد از مدت ها به سید حسین حسینی فرصت بازی بدهد. در حال حاضر استقلال با 6 امتیاز در رده دوم قرار دارد و الدحیل هم با 7 امتیاز صدرنشین است. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز