امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

مدیران قبلی فدراسیون ارثیه شومی به یادگار گذاشتند/ صعود به جام جهانی تبدیل به شمشیری علیه منتقدان شده است

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۳۵۰۶
مدیران قبلی فدراسیون ارثیه شومی به یادگار گذاشتند/ صعود به جام جهانی تبدیل به شمشیری علیه منتقدان شده است
کارشناس فوتبال گفت: همانطور که صعودهای قبلی از مشکلات فوتبال نکاست این صعود هم نمی‌تواند مشکلات فوتبال را حل کند و فقط تنها سلاحی می‌شود برای حمله به منتقدان.

امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط تیم ملی فوتبال در آستانه مسابقات مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: میراث شومی که از فدراسیون قبلی برای فوتبال ایران به یادگار گذاشت هنوز هم باقی مانده و نمی خواهم به مسایل تکراری گذشته برگردم چون همه اهالی فوتبال آگاهی دارند از اتفاقاتی که در دوران حضور ویلموتس در فوتبال ایران اتفاق افتاد و کناره گیری رییس وقت فدراسیون و انتخاب سرپرست برای فدراسیون و سرمربیگری اسکوچیچ در تیم ملی. میراثی که به آن اشاره کردم شامل قرارداد با ویلموتس گرفته و غرامتی که باید به این مربی بابت دو بازی پرداخت شود و بحران هایی که هنوز حل و فصل نشده اند و در نهایت باخت های بدی که به تیم ملی تحمیل شد، می شود. آمدن ویلموتس به ایران علاوه بر غرامت سنگینی که به فوتبال کشور وارد کرد باعث شد الان که درباره تیم ملی و صعود به جام جهانی حرف می زنیم با بیم و امید درباره آن صحبت کنیم.

هم امیدوارم هم ناامید

او ادامه داد: احساس من نسبت به شرایط تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی با بیم و امید همراه است. بیم از این منظر که شرایط ما در جدوب خوب نیست و باید در خانه حریف به میدان برویم. شرایط جوی، گرمای زیاد و بحرینی بودن رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا همه مواردی هستند که برای من نگرانی ایجاد می کند اما پتانسیل و ظرفیت بالای فوتبال ایران که خود AFC به آن صحه می گذارد، باعث امیدواری ما می شود. لژیونرهای موفقی داریم و نیروهای با استعدادی هم در داخل کشور هستند که می توانند به تیم ملی کمک کنند. از طرف دیگر هم فوتبال غیرقابل پیش بینی و جذاب است و همین مسایل به من این امید را می دهد که تیم ملی بتواند در بحرین جبران مافات کند. در حال حاضر هم وظیفه من حمایت از تیم ملی، سرمربی و بازیکنان و همه عوامل تیم ملی است تا در جنگ سرنوشت ساز پیروز شویم اما فارغ از هر نتیجه ای باید بعد از بازگشت تیم ملی تکلیف چیزی که در دو دهه اخیر در فوتبال ایران گم شده روشن شود که آن ساختار فوتبال ایران است.

حاج رضایی افزود: فوتبال ایران به مدیران کاربلد با نیت پاک نیاز دارد. یادمان باشد که روسای قبلی برای اینکه خودشان را مثبت جلوه دهند تا اشتباهاتشان کمرنگ شود، صعود به جام جهانی را به رخ می کشیدند و پشت این صعودها پنهان می شدند. در واقع صعودهای ایران به جام جهانی در دوره مدیریت قبلی سلاحی شده بود در مقابل منتقدانی که از مسایل مالی فدراسیون و قرارداد با ویلموتس می پرسیدند. 2 صعود پی در پی ایران به جام جهانی تبدیل به شمشیر فدراسیون علیه منتقدان شد و اگر برگردیم به گذشته می بینیم که سالها پیش درحالی که سهمیه آسیا در جام جهانی کمتر از اینها بود هم ما به جام جهانی صعود کرده بودیم. البته که حضور در جام جهانی و بازی با تیم های مطرح دنیا ارزشمند است و دل مردم را شاد می کند اما نباید همه کمبودها و اتفاقات بد و مدیریت ناکارآمد را تحت الشعاع خود قرار دهد. متاسفانه مدیران قبلی که ارثیه های شومی برای فوتبال به جای گذاشتند صعودهای اخیر به جام جهانی را پوششی کردند برای مدیریت ضعیف شان و نتیجه آن ارثیه این شد که الان تپش قلب عاشقان فوتبال بالا رفته و نگران هستند.

صعود به جام جهانی تبدیل به شمشیری علیه منتقدان شده است

او در ادامه با اشاره به اینک صعود به جام جهانی راه نجات فوتبال ایران نیست، گفت: بعد از بازگشت تیم ملی از مسابقات مقدماتی جام جهانی به یک رنسانس در فوتبال نیاز داریم. همانطور که صعودهای قبلی از مشکلات فوتبال نکاست این صعود هم نمی تواند مشکلات فوتبال را حل کند و فقط تنها سلاحی می شود برای حمله به منتقدان. صعود به جام جهانی تکه ای از پازل و یک موفقیت مقطعی است و ما را به استمرار در موفقیت نمی رساند. فوتبال فقط جام جهانی نیست. مهم ترین عامل موفقیت در فوتبال داشتن مدیریت بادرایت در فدراسیون و عرصه باشگاهی است. شخصا به برخی مدیران موفق در عرصه باشگاهی احترام می گذارم اما ببینید که ضعف در مدیریت و عدم ثبات تا چه اندازه به تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس در سال های اخیر ضربه زده است.

حاج‌‍رضایی خاطرنشان کرد: کار به جایی رسیده که صدای میکروفن های استادیوم باید بسته شود تا الفاظ نامناسبی که رد و و بدل می شود وارد خانواده ها نشود. در فوتبال چیزی جز جنگ و جدال و زد و خورد و مناظره های غیابی مدیران نداریم. لازم است مردانی با دغدغه منافع ملی وارد فوتبال شوند و با راهکارهای اساسی تغییراتی عمده ایجاد کنند وگرنه مسیر همان مسیر است و راه همان راهی که در این سال ها رفته ایم. اینکه چوب حراج زده می شود که ساختمان فدراسیون و با وجود کمک های فیفا و وزارت ورزش و جوانان باز هم فدراسیون به دنبال قرض گرفتن است باید یک جایی متوقف شود. باید ریشه های متعفن این فوتبال قطع شود و فقط می توانم اظهار امیدواری کنم بعد از اینکه تیم ملی به سلامت از مرحله مقدماتی عبور کرد، به آسیب زدایی از فوتبال پرداخته شود. 5/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز