فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

اسکوچیچ استانداردهای لازم یک مربی خوب را دارد/ برای موفقیت نباید فقط به چند لژیونر اکتفا کنیم

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۴:۳۰:۰۹
کد خبر: ۱۱۸۶۸۹۰
اسکوچیچ استانداردهای لازم یک مربی خوب را دارد/ برای موفقیت نباید فقط به چند لژیونر اکتفا کنیم
پیشکسوت فوتبال کشور گفت: تیم ملی برای موفقیت نیاز دارد تا بازیکنان به درک درستی از خواسته‌های سرمربی تیم ملی رسیده باشند و بتوانند ایده‌های تاکتیکی او را در زمین پیاده کنند.

فرزاد آشوبی، هافبک اسبق تیم‌های استقلال و پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: نیازی به گفتن از سختی کار تیم ملی نیست اما معتقدم ما در این مرحله تیم کم شانسی نیستیم. با توجه به قدرت و کیفیت بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند این توان را در تیم می بینم که از این وضعیت سخت عبور کند. وقتی از کیفیت بازیکنان حرف می زنم منظورم تنها چند بازیکن خاص یا لژیونرها نیستند. ما لژیونرهای خوبی داریم اما بازیکنانی هم که از لیگ برتر دعوت شده اند بسیار با کیفیت هستند و در لیگ قهرمانان عملکرد تحسین برانگیزی داشته اند. بنابراین وقتی از تیم ملی ایران صحبت می کنیم منظورمان یک تیم است نه چند بازیکن.

او ادامه داد: ما برای موفقیت نباید فقط به چند لژیونر اکتفا کنیم. برای موفقیت در این گروه نیازمند یک تیم هماهنگ و منسج با ایده های تاکتیکی متفاوت هستیم. بهتر بود تیم ملی قبل از ورود به مسابقات مقدماتی جام جهانی در چند بازی دوستانه حاضر می شد اما با توجه به تقویم فشرده و برگزاری بازی‌های لیگ این امکان میسر نشد. از آنجایی که اولین بازی تیم ملی با هنگ کنگ است این بازی می تواند تا حدودی نداشتن بازی‌های تدارکاتی را توجیه کند. من استدلال آقای اسکوچیچ برای نداشتن بازی های تدارکاتی را پسندیدم چون ایشان بازی های لیگ و مصدومیت های احتمالی بازیکنان را در نظر گرفت که بازی دوستانه درخواست نکرد.

آشوبی با بیان اینکه به صعود تیم ملی امیدوار است، افزود: من به صعود تیم ملی امیدوار هستم مشروط بر اینکه ایده های تاکتیکی درستی در تیم ملی اجرا شود و کادر فنی تیم ملی هم به شناخت خوبی از رقبا رسیده باشد و بازیکنان هم ایده های متفاوتی را برای اجرا در حین بازی تمرین کرده باشند. تیم ملی برای موفقیت نیاز دارد که بازیکنان به درک درستی از خواسته های سرمربی تیم ملی رسیده باشند و بتوانند ایده های تاکتیکی او را در زمین پیاده کنند.

بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس گفت: عملکرد اسکوچیچ در تیم های باشگاهی قابل دفاع بوده و دلیلی وجود ندارد که او نتواند این عملکرد را در تیم ملی هم پیاده کند. برای اینکه ببینیم این اتفاق رخ می دهد یا نه و آیا اسکوچیچ در تیم ملی موفق می شود یا خیر باید منتظر شروع بازی ها باشیم اما به نظر من اسکوچیچ استانداردهای لازم یک مربی خوب را دارد.

آشوبی درباره چالش بزرگ پرسپولیس با داشتن 6 ملی‌پوش در تیم ملی بیان کرد: امیدوارم ملی پوشان پرسپولیس در بهترین فرم و با افتخار صعود به جام جهانی به ایران برگردند. قطعا دور بودن آنها از فضای تیم پرسپولیس و هماهنگی دوباره مرحله سختی است که باید پشت سر گذاشته شود. حرفه ای گری این بازیکنان و کمک کادر فنی به آنها برای بازگشت به فضای تیمی می تواند ملی پوشان پرسپولیس را زودتر از فضای تیم ملی خارج کرده و به باشگاه برگرداند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز