شادی مهینی:

فرصت محدودی برای آماده سازی تیم ملی تا مسابقات کافا داریم

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۱۰:۴۹:۴۴
کد خبر: ۱۱۹۲۴۵۶
فرصت محدودی برای آماده سازی تیم ملی تا مسابقات کافا داریم
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان می‌گوید کار سختی پیش روی ماست، چرا که با برگزاری دو اردو باید بازیکنان را با کمترین آسیب آماده تورنمنت کافا کنیم.

به گزارش برنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، شادی مهینی درخصوص شرایط بازیکنان حاضر در اردوی آماده سازی گفت: وضعیت بازیکنان به لحاظ آمادگی جسمانی خیلی ضعیف است چرا که نزدیک به دو سال و نیم از فوتبال دور بوده‌اند و در مدارس فوتبال این رده سنی، به خاطر شیوع کرونا هیچ فعالیتی وجود نداشت. با توجه به اینکه در این رده سنی مسابقاتی نداریم. از همه مهمتر بازیکنانی که توسط استعدادیابان شناسایی می شوند، یا بازیکنان فوتسال هستند و یا اینکه مستقیم از خانه بدون آمادگی به این اردوها می‌آیند.

او با اشاره به لغو اردوی انتخابی تیم ملی نوجوانان در تبریز گفت: متاسفانه نتوانستیم دومین اردوی انتخابی استانها را در تبریز برگزار کنیم. قرار بود در تبریز 30 بازیکن را زیر نظر بگیریم و در این دو اردوی انتخابی، بازیکنان را انتخاب و به اردوی آماده سازی که در حال حاضر در آن به سر می بریم، دعوت کنیم اما با لغو این اردو، بازیکنان 12 استان دیده نشده اند چرا که ما دیگر فرصتی برای این کار نداشتیم. باید تاکید کنم سهمیه های این استانها همچنان محفوظ است. از مسابقات کافا که برگردیم، مجددا استعدادیابی کلیه بازیکنانی که دیده نشده اند را از طریق استعدادیابانی که در استانها داریم، مجدد از سر می گیریم.

سرمربی تیم با اشاره به استعدادیابی که در سراسر ایران برگزار می شود، اظهار داشت: از سال 96 به عنوان استعدادیاب در رده پایه کشور در حال فعالیت هستم. در هر استان یک استعدادیاب داریم که استعدادیاب آن استان را خود نایب رئیس هیات فوتبال استان به فدراسیون معرفی می کند. در این چهار سال پایگاه‌هایی برای استعدادیابی در سراسر ایران تعیین کردیم تا کار استعدادیابی را انجام دهند. البته این کار در سطح عالی نیست، هر استانی در حد بضاعت خود فستیوال برگزار می‌کند. همچنین هر استانی سهمیه مشخصی دارد و در حد توان خود بازیکنان را بررسی و ارزیابی می‌کند یا همان نفرات قبلی اعلام می‌شوند و یا اینکه نیروهای بهتری را معرفی می‌کنند. امیدوارم این استعدادیابی به شکل قانونمندتری برای بانوان ایجاد شود. در سطح کشور لیگ نوجوانان نداریم و مسابقه ای برگزار نمی شود اما این استعدادیابی خیلی به ما کمک کرده است، با این رویه و شناخت بازیکنان در سراسر کشور توانستیم نیروهای خوبی به تیم ملی اضافه کنیم. بهترین بازخوردی که داشتیم همین تیم ملی جوانان است. بازیکنانی که در حال حاضر در تیم ملی جوانان هستند، بچه های استعدادیابی شده سال 96 هستند که در رده سنی نوجوانان بودند و الان عضو تیم ملی فوتبال جوانان هستند.

سرمربی تیم نوجوانان در ادامه درخصوص برگزاری دیدارهای تدارکاتی اظهار داشت: ملی پوشان نیاز به بازی‌های تدارکاتی دارند. در مسابقات دوستانه کادر فنی می تواند نقاط ضعف و قوت تیم را ارزیابی کند و برنامه ریزی دقیق تری برای روند رو به رشد تیم در نظر بگیرد. بر همین اساس در آخرین روز از این اردو، یک دیدار دوستانه با تیم طبیعت تهران برگزار خواهیم کرد. آنچه مسلم است در بازی‌های تدارکاتی عیار بازیکنان مشخص می شود. امیدوارم با حمایت های فدراسیون فوتبال و توجه ویژه ای که رئیس فدراسیون به فوتبال پایه بانوان دارد در مسیر رشد و توسعه قرار بگیریم.

مهینی در پایان درباره برنامه ریزی های مختلف تمرینی و اجرای آن در زمین مسابقه برای بازیکنان گفت: با توجه به فرصت محدودی که برای آماده سازی بچه ها داریم با این وجود تمرینات مختلفی را برای آنها در نظر گرفته ایم تا بازیکنان را برای حضور در مسابقات کافا آماده کنیم. باید 18 بازیکن را برای این تورنمنت آماده کنیم. زمان کافی نداریم و نمی توانیم بر روی پست های بازیکنان تمرکز کرده و برنامه های تاکتیکی و تکنیکی را به مرحله اجرا بگذاریم. کار سختی داریم چرا که با برگزاری دو اردو باید بچه ها را با کمترین آسیب آماده تورنمنت کافا کنیم. اما تمام تلاش مان را می کنیم تا بهترین نتیجه به دست آید.

تورنمنت بین المللی نوجوانان بانوان کافا با حضور تیم های تاجیکستان، ایران، ازبکستان، قرقیزستان و افغانستان از 9 تا 18 تیرماه به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز