مهین فرهادی‌زاد:

اگر شرایط یکسانی بین بانوان و آقایان برای پرداخت پاداش‌ها در نظر گرفته شود، شاهد رشد بیشتری خواهیم بود

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۲:۴۱:۴۵
کد خبر: ۱۲۰۴۵۶۶
اگر شرایط یکسانی بین بانوان و آقایان برای پرداخت پاداش‌ها در نظر گرفته شود، شاهد رشد بیشتری خواهیم بود
معاون توسعه ورزش بانوان گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۴٠٠ هزار زن و دختر به طور سازمان یافته ورزش می‌کنند و بیش از ١٢١ هزار مربی و ٨٢ هزار داور در سطوح مختلف در کشور وجود دارد و فدراسیون های پیوند اعضا، اسکیت، چوگان و ژیمناستیک توسط بانوان مدیریت می شوند.

به گزارش برنا، مهین فرهادی‌زاد در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش اظهار داشت: ورزش زنان در حوزه همگانی و قهرمانی فعالیت دارد و موضوع فرهنگ را تحت الشعاع قرار می‌دهد و کشورمان به دلیل باورهای دینی و مبانی تربیت بدنی متفاوت با همه دنیا است.

معاون توسعه ورزش بانوان صیانت از بانوان ورزشکار را فرآیندی آموزشی و بلند مدت عنوان و تصریح کرد: ورزش بانوان پیش از انقلاب در بسیاری رشته‌ها فعال نبود و پس از انقلاب با فاصله ده سال از آقایان فعالیت خود را آغاز کرد اما این تاخیر در فعالیت در ورزش بانوان در حال جبران شدن است.

او اهمیت سلامت جسم و روان زنان را به عنوان محور خانواده مورد توجه قرار داد و گفت: ورزش به عنوان عاملی در تامین سلامت جامعه مهم است و زنان به دلیل اینکه مدیر خانواده هستند و همسر و فرزندان، زنان را الگو قرار می‌دهند باید از سلامت جسمی و ذهنی برخوردار باشند.

فرهادی‌زا‌د به توانمندی بانوان کشورمان در عرصه‌های مختلف ورزش اشاره و اظهار داشت: پس از انقلاب ورزش بانوان به دست بانوان اداره شد و ما باید یاد میگرفتیم که در بخش‌های مختلف نیروهای متخصص تربیت نماییم که یکی از شاخص‌های کمیته ملی المپیک حضور ملموس بانوان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۴٠٠ هزار زن و دختر به طور سازمان یافته ورزش می‌کنند و بیش از ١٢١ هزار مربی و ٨٢ هزار داور در سطوح مختلف در کشور وجود دارد و چند فدراسیون ورزشی از جمله پیوند اعضا، اسکیت، چوگان و ژیمناستیک از بانوان در راس مدیریت بهره بردند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بانوان کشورمان دارای ٨٨ کرسی در مجامع بین‌المللی هستند به سهمیه ‌های کسب شده بانوان برای المپیک اشاره کرد و گفت: سابقه حضور بانوان ایران با کسب سهمیه مربوط به دوره قبل المپیک است و ١٢ سال پیش برای نخستین بار بانوان کشورمان با کسب سهمیه به المپیک راه یافتند و پیش از آن با وایلد کارت توانستند در بزرگترین رویداد بین‌المللی حاضر شوند و در المپیک توکیو نیز ١١ سهمیه در المپیک به دست آوردند و در پارالمپیک ٨ خانم اعزام خواهند شد.

فرهادی‌زاد در بیان انتظارات ورزش بانوان از نهادها و دستگاه‌های مختلف گفت: ما در حوزه قهرمانی مسیر طولانی داریم و بالاترین عرصه المپیک است. در همه دنیا پرداخت‌ها، نیروی انسانی، امکانات و منابع برای زنان و مردان متفاوت است که تسهیل تصاحب کرسی مدیریت برای بانوان در داخل و ایجاد برابری می‌تواند در این مسیر بسیار کمک کننده باشد.

او با بیان اینکه در برخی رشته‌ها به آموزش بیشتر و افزایش دانش بانوان نیاز است گفت: رسانه‌ها در توسعه ورزش بانوان بسیار موثر هستند و پوشش اخبار و فعالیت‌های بانوان از طریق رسانه‌های مختلف باید بیش از این صورت گیرد تا ورزش بانوان با سرعت بیشتر رشد یابد.

معاون توسعه ورزش بانوان بر انتخاب و انتصاب افراد بر اساس شایستگی به جای سهمیه‌بندی تاکید کرد و افزود: شایستگی معیار و ملاک بهتر و قابل قبول ‌تری نسبت به سهمیه‌بندی برای انتخاب افراد است و یکی از پیش‌ران‌های حکمرانی خوب، پویایی جنسیتی سازمان است.

او در ادامه گفت: اگر شرایط یکسانی بین بانوان و آقایان برای پرداخت پاداش‌ها در نظر گرفته شود، بانوان انگیزه قوی‌تری می‌یابند که در نهایت به پیشرفت ورزش می‌انجامد.

وی در توضیح برقراری عدالت جنسیتی تصریح کرد: منظور از عدالت جنسیتی آن نیست که همه اقدامات به صورت برابر انجام گیرد بلکه مقصود اصلی این است که اگر جایی نیاز به اعتبار، منابع و امکانات بیشتر است به افراد و گروه‌هاها تعلق گیرد.

معاون وزیر ورزش اظهار کرد: در ورزش‌های مختلف اگر مبانی دینی اجازه دهد باید تجهیز مربی و داور صورت گیرد، سهم متناسب در رسانه به ورزش بانوان تعلق گیرد و در شرایط مورد نیاز هزینه و اعتبارات تخصیص یابد و تسهیل حضور زنان و فرآیند انتخاب اعضا در مدیریت انجام شود که هم افزایی این موارد رشد و توسعه ورزش بانوان و در نهایت ورزش کشور را در پی خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز