پرسپولیس- استقلال؛

همه نگاه‌ها معطوف به ورزشگاه آزادی/ یحیی و مجیدی در شطرنجی بدون پات!

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۶۷۲۵
همه نگاه‌ها معطوف به ورزشگاه آزادی/ یحیی و مجیدی در شطرنجی بدون پات!
تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال امشب در جام حذفی به مصاف هم می‌روند.

به گزارش برنا؛ در حالی از امشب پرونده رقابت های جام حذفی بار دیگر باز می شود که در یکی از حساس ترین بازی های مرحله یک چهارم نهایی شاهد دربی مهمی بین سرخابی های پایتخت هستیم، جایی که یحیی گل محمدی و شاگردانش باید روبروی فرهاد مجیدی و شاگردانش صف آرایی داشته باشند. دربی پایتخت در شرایطی برگزار می شود که دو تیم می خواهند فارغ از مشکلات و دغدغه هایی دارند، برای برد و دریافت مجوز صعود تلاش کنند و قصد دارند گام مهم و بزرگی را تا رسیدن به یک جام ارزشمند بردارند، دیداری که برای هر دو تیم با سختی های ویژه ای خواهد بود.

قرمزها که فصل قبل در نیمه نهایی جام حذفی و در ضربات پنالتی قافیه را به حریف خود واگذار کردند و از رسیدن به فینال و جام دیگری محروم ماندند با انگیزه انتقام آخرین تقابل در جام حذفی روبروی حریف سنتی و دیرینه قرار می گیرند و در حالی که در لیگ برتر از شانس زیادی برای قهرمانی برخوردار هستند، می خواهند خیز مهم و بلندی را برای کسب دوگانه ارزشمندی بردارند. این در حالی است که در آن سوی میدان آبی ها هم برای پیروزی برابر قرمزهای همشهری شان انگیزه‌های ویژه‌ای دارند. جبران شکست اخیر در دربی برگشت لیگ بیستم که به نوعی باعث شد استقلال عملا از کورس مدعیان جدی قهرمانی در لیگ برتر خارج شود، انگیزه متفاوتی را برای این دیدار به آبی ها تزریق کرده تا از مسیر کوتاه و میانبر برای قهرمانی در این فصل در جام حذفی استفاده کنند و اتفاق خوبی را برای هواداران خود رقم بزنند.

این دو تیم در شرایطی برای این بازی آماده می شوند که استقلالی ها برای این دیدار بازیکن محرومی ندارند و به نظر می رسد نفراتی چون وریا غفوری و عارف غلامی هم با رفع مشکل مصدومیت شان از این جهت آماده بازی هستند و در صورت صلاحدید کادر فنی می توانند برای آبی پوشان به میدان بروند. این در حالی است که کمال کامیابی نیا مرد چند پسته پرسپولیس به دلیل مصدومیت شانسی برای حضور در این بازی ندارد و غایب قطعی سرخ ها در این دیدار محسوب می شود. وضعیت عیسی آل کثیر و سیدجلال حسینی برای حضور فیکس و ثابت در ترکیب پرسپولیس با اما و اگرهایی روبرو است و شاید یحیی برای استفاده از این دو مهره ارزشمند خود در این دیدار حساس محروم باشد.

قضاوت علیرضا فغانی در این دیدار پس از مدت ها دوری از ایران و قضاوت های داخلی می تواند یکی از اتفاقات ویژه این بازی باشد، قضاوتی که امیدواریم به بهترین نحو و بدون مشکل و تنش خاصی باشد تا جدای نتیجه ای که در این بازی رقم می خورد، شاهد قضاوت بی اشتباه بوده و تیمی از بابت این موضوع دچار ضرر و زیان نشود.

دو تیم تا رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی مسیر ویژه ای را طی کرده اند و حالا به بازی بزرگ و سنتی رسیده اند. در حالی که تیم یحیی در پرسپولیس تا قبل از حضور در یک چهارم نهایی جام حذفی ابتدا مس نوین کرمان را 3 بر 0 شکست داد و مرحله بعد از آن نیز با نتیجه 1-4 از سد شاهین بندرعامری بوشهر گذشت، در آن سوی میدان استقلال هم بعد از برد 1-2 مقابل پیکان در مرحله یک شانزدهم نهایی، در مرحله یک هشتم روبروی ذوب آهن قرار گرفت و با حساب 2 بر یک برابر شاگردان حسینی به برتری دست پیدا کرد تا در مرحله یک چهارم نهایی به حکم قرعه شاهد تقابل جذاب سرخابی ها برای صعود به نیمه نهایی باشیم.

دربی 96 امشب ساعت 19:45 دقیقه در استادیوم آزادی برگزار می شود. تیم داوری بازی را علیرضا فغانی به عنوان داور وسط با کمک های محمدرضا منصوری، محمدرضا ابوالفضلی و محمدحسین زاهدی فر تشکیل می دهند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز