محمدرضا دامغانی در گفت‌وگو خبرگزاری برنا:

قهرمانی حق تیم ملی والیبال ایران بود/ پیدا کردن جایگزین برای معروف سخت است

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۳۶۱۹۵
قهرمانی حق تیم ملی والیبال ایران بود/ پیدا کردن جایگزین برای معروف سخت است
مربی والیبال گفت: قهرمانی در آسیا شایسته والیبال کشورمان بود.

محمدرضا دامغانی، مربی والیبال، درباره کسب عنوان قهرمانی تیم ملی کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا با شکست ژاپن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: ابتدا به جامعه ورزش و بعد بازیکنان و کادر فنی تبریک و خسته نباشید می‌گویم. خانواده والیبال در حقیقت از نتایج به دست آمده در لیگ ملت‌ها و المپیک بسیار آزرده خاطر بودند. بنابراین گرفتن این جام بعد از آن دو ناکامی کاملا واجب بود که خوشبختانه والیبالیست‌های ایران موفق شدند نتیجه درخوری را کسب کنند و بعد از مدت‌ها شادمانی را به جامعه والیبال هدیه دهند.

او ادامه داد: یکی از نکات حائز اهمیت در رسیدن به قهرمانی استفاده تمام و کمال از کادر ایرانی بود. البته نتایج تیم ملی در این رویداد به‌ویژه در مرحله مقدماتی از قبل هم قابل پیش‌بینی بود اما رفته‌رفته فشردگی بازی‌ها، تیم را دچار چالش می‌کرد و مقابل چین کار آسانی نداشتیم. در بازی با ژاپن هم به مصاف تیمی رفته بودیم که در تلاش بود برای سومین بار تیم ملی ایران را شکست بدهد اما خوشبختانه موفق شدیم میزبان را از پیش رو برداریم و به جایگاهی که شایستگی آن را داشتیم دست پیدا کنیم.

دامغانی خاطرنشان کرد: والیبال کشورمان با حضور بازیکنان جوان، جان تازه‌ای گرفته اما باید از این تیم حمایت کنیم و فرصت بدهیم. در این رویداد 3 بازیکن همیشه ثابت مانند سعید معروف، محمد موسوی و امیر غفور را نداشتیم. در همه این سال‌ها والیبالیست‌های خوبی تربیت شدند که به خوبی می‌توانند جای خالی برخی از مهره‌ها را پر کنند اما پر کردن جای خالی سعید معروف سخت و زمان بر است ولی انسان به امید زنده است. سعید معروف هم روزی که آمد جوان بود و ناشناخته، کشور برای او هزینه کرد تا شد سعید معروف، البته با استعدادی که خودش داشت.

او گفت: حالا هم کریمی و امثال او هستند اما هنوز خیلی با معروف فاصله دارند ولی اگر صبور باشیم کم‌کم جایگزینان خوبی را خواهیم داشت. بازی‌های آسیایی هانگژو را در پیش داریم بازی‌هایی که برای همه رقبای آسیایی ما مهم است، بنابراین هیچ‌کس در این مدت بیکار نخواهد نشست. همه تمرین می‌کنند پس ما هم باید تمرین کنیم، برنامه‌ریزی داشته باشیم تا بتوانیم باز هم طلای دوره قبل را تکرار کنیم البته با مربی ایرانی./ 4

نظر شما
پرونده ویژه