ورزشگاه سرچشمه ظرفیت خوبی برای فوتبال منطقه دارد؛

دکتر سجادی: بخش خصوصی سرمایه قابل توجهی برای دولت است/ بانوان سهم بسزایی در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی دارند

۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۱۵:۴۵:۱۶
کد خبر: ۱۲۴۰۵۸۱
دکتر سجادی: بخش خصوصی سرمایه قابل توجهی برای دولت است/ بانوان سهم بسزایی در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی دارند
وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از لازمه‌های ورزش ما چه در بعد قهرمانی و چه در بعد همگانی توجه و رسیدگی ویژه به توسعه ورزش بانوان است.

به گزارش برنا؛ دکتر سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، در ادامه سفر استانی خود به کرمان بعد از بازدید ورزشگاه سرچشمه اظهار داشت: زیرساخت بسیار خوبی برای ورزشگاه سرچشمه در نظر گرفته شده و برای ساخت این مجموعه زحمات زیادی کشیده شده است که می‌تواند در خدمت رشته فوتبال باشد.

او افزود: فضای ارزشمندی در ورزشگاه سرچشمه موجود است که می‌توان برای رشته‌های دیگری نیز از آن بهره گرفت. این ورزشگاه بخشی از نیازهای فوتبال منطقه را پوشش می‌دهد و می‌توان برای میزبانی مسابقات داخلی و بین‌المللی از این ورزشگاه استفاده کرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: این اتفاقات خوب که در سطح کشور می‌افتد باید به بهترین نحو اطلاع‌رسانی شود تا همه از ظرفیت خود این مکان ها و زحماتی که مدیران برای ساخت این مجموعه‌ها کشیده‌اند باخبر شوند. یکی از تکالیف ما در وزارت ورزش و جوانان کمک به تسریع اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و در این راه از متخصصان امر کمک خواهیم گرفت.

دکتر سجادی بیان داشت: امروز در دنیا از یک فضای ورزشی برای چندین رشته بهره می‌گیرند و ما نیز باید این هنر را در کشور به کار بگیریم. این ورزشگاه‌هایی که آماده می‌شود که به بهره برداری برسد ارزش افزوده‌ ای برای ورزش کشور خواهد بود.

او ادامه داد: یکی از لازمه‌های ورزش ما چه در بعد قهرمانی و چه در بعد همگانی توجه و رسیدگی ویژه به توسعه ورزش بانوان است. مادران فردا باید از شادابی خوبی برخوردار باشند. الان که ما جامعه را به فرزندآوری ترویج می‌دهیم این روحیه ورزشی می‌تواند از پدر و مادر به فرزندان منتقل شود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در بعد قهرمانی این قضیه در حال حاضر مدال‌ها به صورت پنجاه، پنجاه بین زنان و مردان تقسیم می‌شود. در خیلی از رشته‌ها بانوان ما با رعایت حجاب اسلامی موفق به کسب افتخار و مدال می‌شوند. بسیاری از کشورهای اسلامی از حجاب بانوان ما ایده گرفته‌اند.

او گفت: در بخش مدیریت نیز بانوان ارزشمندی داریم که هم باتجربه هستند و هم تخصص لازم دارند و در پست‌های زیادی مشغول به فعالیت هستند. بانوان ما در ورزش با ارزشی که به آنها گذاشته شد هم در بحث مدیریتی و هم در بحث داوری و مربیگری کارنامه خوبی دارند. هم‌اکنون بانوان سهم بسزایی در ورزش قهرمانی و همگانی دارند.

دکتر سجادی بیان داشت: بخش خصوصی در بعضی موارد توانسته از دولت پیشی بگیرد و چون در سرمایه‌گذاری ها دستش باز است می‌تواند هزینه بهتری برای ساخت پروژه‌ها انجام دهد. بخش خصوصی علاوه بر حوزه ورزش می‌تواند در حوزه جوانان نیز سرمایه‌گذاری کند. سعی ما این است که موانع را از سر راه بخش خصوصی برداریم.

او افزود: ما چهار هزار مکان ورزشی نیمه تمام در کشور داریم که بعضی از این پروژه ها به آرامی تکمیل می‌شود. بخش خصوصی و خیرین ورزش‌یار می‌توانند در تکمیل این پروژه ها ما را یاری دهند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: برنامه وسیعی در وزارتخانه برای شفافیت و کنترل قراردادها و عدالت‌محوری در دست اقدام داریم. با همه فدراسیون ها این موضوعات را درمیان گذاشتیم و پیگیری خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز