محمدرضا خلعتبری در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

مُحرم حرف اول و آخر را می‌زند/ به هواداران سپاهان بدهکار هستیم/ ماجرای طارمی و اسکوچیچ سوءتفاهم بود

۱۴۰۰/۰۸/۰۷ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۵۳۲۶۲
مُحرم حرف اول و آخر را می‌زند/ به هواداران سپاهان بدهکار هستیم/ ماجرای طارمی و اسکوچیچ سوءتفاهم بود
بازیکن باتجربه تیم فوتبال سپاهان گفت: سپاهان را دوست دارم و معتقدم سرمربی حرف اول و آخر را برای حضورم در ترکیب می‌زند.

محمدرضا خلعتبری، بازیکن باتجربه و سرشناس تیم فوتبال سپاهان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در مورد مسائل مختلف فوتبالی توضیحاتی را ارائه داد که ماحصل آن را می توانید در زیر بخوانید:

در دو بازی اول، سپاهان شروع خوبی داشت. در این مورد چه صحبتی دارید؟

بله. همان‌طور که گفتید ما شروع خوبی در دو بازی اول داشتیم و توانستیم با بردهای پرگل، امتیازات کامل بازی‌ها را به دست آوریم تا خود را برای یک فصل موفق آماده کنیم. فصل تازه شروع شده و همه تیم ها برای موفقیت مسیر طولانی و سختی را پیش روی دارند و تمام تلاش مان را به کار می گیریم تا با کسب حداکثر امتیازات بتوانیم در پایان فصل قهرمان شویم. امسال می خواهیم هواداران را خوشحال کنیم. ما قهرمانی در لیگ را به آنها بدهکار هستیم و در نظر داریم در لیگ امسال بدهی مان را به آنها بپردازیم.

چقدر فکر می‌کنید در رسیدن به این هدف موفق باشید؟

تیم‌ها از شروع فصل نشان داده‌اند که حریفان سرسختی برای هم محسوب می‌شوند و ما هم می‌دانیم کار سختی را پیش روی داریم.

مدعیان امسال را چه تیم‌هایی می‌بینید؟

از الان نمی‌توان پیش بینی درست و کاملی از این موضوع داشت. تازه دو هفته از بازی‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و شرایط تیم‌ها به طور کامل مشخص نیست. به نظرم حداقل باید 8-7 هفته از بازی‌ها انجام شود تا شرایط نسبی تیم ها مشخص شود. در شرایط فعلی بازیکنان خیلی از تیم ها هنوز از شرایط بدنسازی خارج نشده اند و نمی توان در مورد همه تیم ها قضاوت درستی داشت.

پیش‌بینی می‌شود برای بازی این هفته سپاهان کار سختی برابر هوادار نداشته باشد؟

به نظرم در لیگ برتر حریف آسانی وجود ندارد و همه تیم ها و حریفان برای موفقیت تلاش می کنند. من بازی هوادار مقابل استقلال را دیدم و معتقدم تیم عنایتی برابر استقلال نمایش خوبی داشت. این تیم نفرات خوبی را در اختیار دارد ولی با توجه به این که در خانه روبروی این تیم قرار می گیریم فکر می کنم بتوانیم نتیجه لازم را در این بازی به دست آوریم.

در دو بازی اول سپاهان، زمان زیادی را در ترکیب این تیم حضور نداشتید، ارزیابی‌تان از این مساله چیست؟

من در بازی اول دقایق کوتاهی به ترکیب تیم اضافه شدم و در بازی دوم هم همین اتفاق برایم رقم خورد. در این مورد به تصمیم و نظر نویدکیا احترام می گذارم. با تمام وجود تلاش می کنم در موفقیت های سپاهان سهیم باشم، اگرچه حضورم در ترکیب کوتاه باشد. من سپاهان را دوست دارم و معتقدم سرمربی حرف اول و آخر را برای حضورم در ترکیب می زند.

نوبتی هم باشد، نوبت به تیم ملی است. در مورد شرایط حال حاضر تیم ملی توضیحی دارید؟

تیم ملی ما از نظر نتیجه گیری و عملکرد فنی وضعیت مطلوبی دارد. تیم ما در حال حاضر از 4 بازی‌اش در انتخابی جام جهانی با کسب سه پیروزی و یک تساوی 10 امتیازی است و با فاصله دو امتیاز با تیم دوم رده اول جدول را به خود اختصاص داده و اوضاع و احوال خوبی دارد. پیروزی برابر لبنان و سوریه به ما کمک می‌کند امتیازات لازم را برای صعود به دست آوریم. با توجه به نتایج اخیر فکر می کنم تیم ملی ما صددرصد به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود می کند.

با وجود این نتایج هنوز هم بعضی‌ها به اسکوچیچ انتقاداتی را وارد می‌دانند و حتی هنوز او را در سطح تیم ملی ایران نمی‌دانند، چقدر با این موضوع موافق هستید؟

من بازیکن فوتبال هستم و حق ندارم در مورد سرمربی تیم ملی اظهارنظر کنم اما وقتی مربی در 10 بازی 9 پیروزی و یک مساوی را در کارنامه تیمی به ثبت برساند، خداوکیلی بی انصافی است بخواهیم او را بزنیم و او را در حد تیم ملی ندانیم. به عنوان مثال تیم ملی با کی‌روش برابر عراق باخت اما اسکوچیچ موفق شد این تیم را با شکست سنگینی روبرو کند. در چنین وضعیتی از انصاف به دور است چنین برخوردهایی با سرمربی تیم ملی را شاهد باشیم. ما تیم ملی خوب و سرحالی را داریم که لیاقت رسیدن به افتخارات زیادی را دارد.

در خصوص فاز تهاجمی تیم ملی ایران چه نظری دارید؟

من شخصا از بازی مهاجمان تیم ملی لذت می‌برم. از آزمون و طارمی گرفته تا جوانانی مثل علی قلی‌زاده و  علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی و دیگر مهاجمان این تیم. به نظر من نفراتی مثل طارمی و آزمون در سطح فنی فوق‌العاده‌ای قرار دارند و شایستگی این را دارند تا در تیم های بزرگ‌تر در سطح اروپا بازی کنند. من همیشه می گویم فوتبال سردار و طارمی یک سر و گردن از سطح فوتبال آسیا بالاتر است.

صحبت از مهدی طارمی شد؛ بازیکنی که به تازگی با اسکوچیچ وارد چالش ویژه‌ای شده است. به عنوان یک ملی‌پوش قدیمی و با سابقه در خصوص این موضوع چه راهکاری را برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنید؟

به نظر بنده کل این ماجرا یک سوءتفاهم بوده که نباید به آن دامن زد. فکر می‌کنم اسکوچیچ در آن مصاحبه منظورش را بد عنوان کرد و آن نقل قول با پس و پیش شدن کلماتش منتشر شده وگرنه نه تنها اسکوچیچ بلکه همه می‌دانند فوتبال ما از نظر تاکتیک و تکنیک نفرات خوبی دارد که اگر نداشت بازیکنان ما تا سطح حضور در تیم‌هایی مثل پورتو، زنیت، فاینورد و... پیش نمی‌رفتند. این موضوع نباید دستاویزی برای حاشیه سازی برای تیم ملی و ملی پوشان شود و بازهم تاکید می کنیم از صحبت های اسکوچیچ سوء برداشت شده است.

انتهای پیام/ 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز