ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

صعود ایران به جام جهانی حتمی است/ خلاقیت امیری در پیروزی تیم ملی مشهود بود/ باید جلوی بازیکن سالاری را گرفت

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۵۹۷۹۱
صعود ایران به جام جهانی حتمی است/ خلاقیت امیری در پیروزی تیم ملی مشهود بود/ باید جلوی بازیکن سالاری را گرفت
پیشکسوت فوتبال گفت: اسکوچیچ باید تجربه بیشتری به خرج می داد و در آن شرایط آن صحبت ها را مطرح نمی کرد.

ابراهیم قاسمپور، پیشکسوت فوتبال، در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به پیروزی دلچسب تیم ملی ایران در دقایق پایانی برابر لبنان اظهار داشت: زیبایی و جذابیت فوتبال به این است که اولا کمتر نتیجه ای در آن قابل پیش بینی است و این مساله که در یک لحظه ممکن است سرنوشت بازی برای تیم ها تغییر کرده و جای تیم برنده و بازنده عوض شود، اتفاقی که در این دیدار برای تیم ملی رخ داد و موفق شدیم شکست را در ثانیه های پایانی با پیروزی عوض کنیم.

او در خصوص شرایط فنی این دیدار تاکید کرد: بازی تیم ملی برابر لبنان دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول ما با وجود حملاتی که روی دروازه حریف داشتیم و برتری که از نظر مالکیت تیم به نفع ما بود، نتوانستیم به گل برسیم. در این بازی، قابل پیش بینی بود که حریف مان با توجه به ضعفی که برابر ما احساس می کرد رو به فوتبال بسته و فشرده ای آورده بود و برای برتری در این دیدار چشم به ضدحملات و همین طور اتفاقات فوتبال آورده بود که این اتفاق به ضرر ما رخ داد و روی یک اشتباه و تصمیم نادرست خلاف جهت بازی گل خوردیم.

قاسمپور در ادامه تصریح کرد: پس از این اتفاق و با توجه به نیازی که به گل داشتیم شرایط بازی برای ما عوض شد و با تعویض هایی که در ترکیب تیم ملی صورت گرفت وضعیت ما بهتر شد، ضمن این که زمانی که تیم در فاز هجومی نیاز به شوک پیدا کرد وحید امیری تغییر پست داد و با اضافه شدن به خط میانی، زهر حملات ما بیشتر شد و با استفاده از خلاقیت امیری و حرکت ترکیبی که او نقش مهمی در آن داشت، در حالی که بازی رو به پایان بود به دو گل رسیدیم و موفق شدیم شکست را با پیروزی عوض کنیم.

این کارشناس فوتیال در مورد استفاده از وحید امیری در دو پست کاملا متفاوت در ترکیب تیم ملی خاطرنشان کرد: هر مربی تفکر خاصی را برای تیمش دارد و ترکیب و سیستم بازی تیمش را براساس شرایط باز و تیم حریفش ارزیابی می کند، اما اگر من بودم، از وحید امیری در پست هافبک استفاده می کردم. این بازیکن از نظر فنی و تکنیکی از خلاقیت بالایی برخوردار است و این مساله بیشتر در برنامه های هجومی عیان است، البته او در دفاع هم شرایط خوبی دارد اما در خط حمله از عیار بالاتری برخوردار است. به هر حال استفاده او در دفاع چپ حتما دلیل خاصی دارد و به نظر مربیان تیم ملی برمی گردد ولی به نظر من در شرایطی که در پست دفاع چپ نفراتی را در اختیار داریم بهتر است از توانمندی های وحید در فاز تهاجمی بیشتر بهره بگیریم.

قاسمپور در مورد کامبک ایران در دقایق پایانی به خبرنگار برنا گفت: در مسابقات زیادی در سطح دنیا شاهد کامبک های زیادی بوده ایم و همین غیرقابل پیش بینی بودن فوتبال و اتفاقاتی که ممکن است در لحظه در هر بازی رخ بدهد این رشته ورزشی را به جذاب ترین رشته ورزشی تبدیل کرده است. در این بازی هم این اتفاق برای ما رخ داد و در یکی دو دقیقه جای تیم برنده و بازی عوض شد.

او در خصوص چالش ایجاد شده بین مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ در آستانه دیدار تیم ملی برابر لبنان تصریح کرد: من خوشحالم که این دیدار با پیروزی تیم ملی به پایان رسید در غیر این صورت ممکن بود با توجه به انتقاداتی که اسکوچیچ می شد، فشار مسائل حاشیه ای روی تیم ملی بیشتر می شد. من به عنوان  یک فرد فوتبالی اعتقاد دارم نباید بازیکن سالاری در تیم ملی حاکم  شود و در این جریان طارمی نباید به صحبت های سرمربی تیم ملی واکنش این چنینی نشان می داد با این وجود بر این باور هستم که اسکوچیچ هم در این ماجرا کم تجربگی کرد. او نمی بایست در شرایطی که تیم ملی به آرامش نیاز دارد، آن صحبت ها را مطرح می کرد که موجب ایجاد سوء تفاهم شود. او باید تجربه بیشتری به خرج می داد و در آن شرایط آن صحبت ها را مطرح نمی کرد. البته من فکر می کنم تمام صحبت های اسکوچیچ هم به طور کامل رسانه ای نشده و این احتمال را می دهم که در این خصوص کمی شیطنت هم صورت گرفته است. با تمام این اوصاف و در حالی که دو طرف را در این ماجرا مقصر می دانم باز تاکید می کنم طارمی نباید آن واکنش را از خود نشان می داد و باید با او برخورد می شد.

او افزود: در این ماجرا مسوولان فدراسیون باید وارد می شدند  و آن را جمع و جور می کردند. حالا هم اتفاق و چالش بزرگی رخ نداد و این موضوع می تواند در فضایی دوستانه و با ورود چهره های تاثیرگذار فوتبال حل شود

قاسمپور در پایان در مورد پیش بینی اش از آینده تیم ملی تصریح کرد: من در شروع این رقابت ها اعلام کردم که تیم ملی ایران قوی ترین تیم در آسیا است و صعودمان به جام جهانی حتمی است و از حالا باید تدابیری اتخاذ شود که این تیم بتواند برای حضور در جام جهانی و صعود از گروهش در این رقابت ها آماده و مهیا شود.

انتهای پیام/ 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز