مجتبی انصافی در گفت‌وگو با برنا:

تشخیص تاکتیک اصلی استقلال مشکل است/ آبی‌‌پوشان نباید به حریفان فرصت ضدحمله بدهند

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۶۳۵۸۲
تشخیص تاکتیک اصلی استقلال مشکل است/ آبی‌‌پوشان نباید به حریفان فرصت ضدحمله بدهند
بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال تهران گفت: اگر استقلال در بازی‌های خود گل نزند، به حریف فرصت ضدحمله می‌دهد و این مساله مشکل‌ساز می‌شود.

مجتبی انصافی، مدافع اسبق تیم فوتبال استقلال تهران، درباره تساوی استقلال مقابل نساجی مازندران به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: اگر فوتبال را به 3 بخش فردی، گروهی و تیمی تقسیم کنیم می‌توان گفت استقلال از لحاظ فردی و گروهی بهتر از تیمی بازی می‌کند. به نظر سبک بازی استقلال هنوز مشخص نشده است. به طور مثال سبک گواردیولا مالکانه است اما تشخیص تاکتیک اصلی استقلال مشکل است. به همین دلیل هم مجیدی روی به بازی فردی و گروهی آورده یعنی بازیکنان در قسمتی از زمین به فکر کارهای ترکیبی هستند اما برای قهرمانی در لیگ نیاز است که تیم به بازی‌های تیمی روی بیاورد.

او افزود: نمی‌توان گفت استقلال برابر نساجی بد بازی کرد و موقعیت‌هایی هم داشت اما تیر خلاص زده نشد. اگر استقلال به تیم‌هایی چون نساجی گل اول را بزند این تیم‌ها از فوتبال بسته خارج می‌شوند و به فکر ضدحمله نیستند. اگر استقلال بخواهد مقابل چنین تیم‌هایی به موفقیت برسد باید به فکر تقویت بازی تیمی خود باشد. بازیکنان استقلال البته در برخی لحظات تیکی تاکا بازی می‌کنند و کارهای خوبی را از آن‌ها شاهد هستیم. در میانه زمین رهبر مشاهده نمی‌شود و آن‌ها باید با ارتباط کلامی فواصل را تنظیم کنند.

پیشکسوت آبی‌پوشان درباره نقاط ضعف و قوت استقلال هم گفت: استقلال از لحاظ فردی خوب است و بازیکنان خوبی دارد. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت استقلال جناح راست است. وریا غفوری به خوبی از راست نفوذ می‌کند و تاثیرگذار است. نقطه ضعف این تیم اما فرصت ضدحمله دادن به حریف است و در بازی هم شاهد بودید که نساجی فرصت ضدحمله پیدا کرد. اگر استقلال در بازی‌های خود گل نزند، به حریف فرصت ضدحمله می‌دهد و این مساله مشکل‌ساز می‌شود. پرسینگ هم به خوبی انجام نمی‌شود. دیگر نکته مهم و قابل تامل فاصله بین خطوط است که می‌تواند در بازی مقابل تیم‌هایی چون سپاهان که مهاجمان خطرناکی دارند. مشکل‌ساز شود.

انصافی درباره مدعیان قهرمانی عنوان کرد: صحبت درباره مدعیان زود است. سپاهان فوتبال خوبی بازی می‌کند و بازی‌شان اصطلاحا تیمی‌تر است. پرسپولیس تیم خوبی است اما روی ریل بدشانسی قرار گرفته و این دو تیم را در کنار استقلال مدعیان اصلی می‌دانم.

انتهای پیام/ 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز