صالحی‌ امیری: برابری زن و مرد در عرصه ورزش از سیاست‌های مهم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۰۹:۴۴:۳۴
کد خبر: ۱۲۶۹۸۱۴
صالحی‌ امیری: برابری زن و مرد در عرصه ورزش از سیاست‌های مهم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: برابری زن و مرد در عرصه ورزش از سیاست‌های مهم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است.

به گزارش برنا، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، در مراسم تجلیل از مهین فرهادی زاد معاون سابق امور زنان در وزارت ورزش و جوانان گفت: امروز صحنه زیبایی است من چهار سال گذشته این صحنه را ندیدم. امروز همه حاضر شدند تا یک پیام را به همه آقایان بدهند که زنان ایران می‌توانند زمینه رشد و توسعه در هر عرصه‌ای را فراهم کنند. زن یعنی اخلاق، زن یعنی مادر، یعنی آرامش یعنی زهرای‌اطهر، زنان طلایه داران اخلاق هستند. ما وامدار زنان باغیرتی هستیم که در چهل سال هم در خانواده و هم در عرصه اجتماعی خوش درخشیدند. 

وی افزود: ما امروز از بزرگان دعوت کردیم تا این پیام را منتقل کنند که ما قدردان تلاش تک تک زنان هستیم. ما امروز از شخص تجلیل نمی‌کنیم بلکه از شخصیت تجلیل خواهیم کرد. فردا روزی از دیگر دوستان تجلیل خواهیم کرد. بانوان نیمی از جامعه هستند و خدا هم فارغ از جنسیت و رنگ و ... به همه کرامت داده است. هرکسی راه اخلاق را دنبال کند هم نزد مردم و هم نزد خدا مورد تجلیل قرار خواهد گرفت. ما در موضع ملی المپیک تصمیم گرفتیم یک تالار مستقل برای نام آوران ورزش ایران تدارک ببینیم تالاری که به زودی هم افتتاح خواهد شد. به دختران نسل جید و جوان می‌گویم اگر امروز هویت دارید به دلیل حمایتها و خون دلهایی است که بزرگان شما در گذشته خوردند. 

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم به جهان این پیام را منتقل کنیم که ما بین زنان و مردان تفاوت قائل نیستیم. اصلی به نام تبعیض وجود ندارد. نیمی از جامعه ورزش بانوان خواهند بود و این برابری که عدالت است از سیاست های مهم وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک است. ما در هندبال به سکوی دختران چشم ندوختیم همین که موفق شدند سهمیه لازم را به دست آوردند جای تقدیر دارد. زنان ما می توانند حضور فعال داشته باشند و برای این حضور از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز