پیکان- استقلال؛ ماشین‌ سواری تا صدر!

۱۴۰۰/۰۹/۱۷ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۷۱۵۳۶
پیکان- استقلال؛ ماشین‌ سواری تا صدر!
پیکان عصر امروز در ورزشگاه دستگردی از ساعت 16 میزبان استقلال است.

به گزارش برنا؛ کسی تصور نمی‌کرد پیکان با سرمربیگری مجتبی حسینی تا پایان هفته هشتم یک بار صدر جدول را تجربه کند، میانگین دریافت گلی کمتر از یک گل در هر بازی داشته باشد و حالا نفس به نفس استقلال در جدول رده‌بندی قرار بگیرد اما این مساله رخ داده و شاگردان حسینی یکی از سورپرایزهای لیگ هستند. نکته جالب اینجاست در تیم‌ آن‌ها اصلا ستاره‌ای وجود ندارد و مشهورترین بازیکنان‌شان را می‌توان نادر محمدی با اوت‌هایش دانست. آن‌ها از هفته دوم به بعد لیگ 3 برد پیاپی به دست آوردند اما شکست مقابل فجر روند موفق آن‌ها را از بین برد. حالا باید دید پیکانی که از 3 بازی آخر خود 2 امتیاز به دست آورده می‌تواند موی دماغ آبی‌پوشان شود یا واقعا مشکل بحران در این تیم در حال شکل‌گیری است.

در سمت مقابل مجیدی می‌داند هر نتیجه‌ای جز برد در این بازی می‌تواند به منزله شکست تلقی شود. نیمه پر لیوان این است که تیم او در 4 بازی اخیر تنها یک گل برابر صنعت نفت کسب کرده اما نیمه خالی 5 تساوی پیاپی و 10 امتیاز از دست رفته را نشان می‌دهد. استقلال همچنان در خط دفاعی کم‌نقص کار می‌کند اما در خط حمله پر از اشکال است. اقتصادی بازی کردن آبی‌پوشان باعث شده تا موقعیت به ندرت فراهم شود و مهاجم تازه‌وارد خارجی استقلال از همان موقعیت‌ها به درستی استفاده نکند. شرایط ایده‌آل برای آبی‌پوشان برد با اختلاف 3 گل برای جبران فاصله تفاضل گل با صدرنشینان است و حتی تساوی یک شکست مطلق به حساب می‌آید. نکته مهم دیگر هم ترکیب استقلال است. مشخص نیست استقلال با سیستم 4 دفاعه بازی خواهد کرد یا 3 دفاعه و یا اینکه بازیکنان خارجی طبق شاعیات به نیمکت الصاق می‌شوند یا خیر.

***

پیکان در خوشبینانه‌ترین حالت به رده چهارم می‌رسد و استقلال هم به صدر جدول. بدترین حالت رسیدن پیکان به رده یازدهم است و سقوط استقلال به رده هشتم.

استقلال 33 بار مقابل پیکان قرار گرفته که ماحصلش 18 برد، 9 تساوی و 6 شکست بوده است.

یکی از مهم‌ترین  بازی‌های این دو تیم در چند سال اخیر دیدار دور رفت لیگ نوزدهم بود که در آن استقلال با سرمربیگری وریا غفوری و در حالی که کمتر از 48 ساعت پیش از اغاز بازی استراماچونی ایران را ترک کرده بود، مقابل حریف قرار گرفت. آن بازی با حساب 2-2 به پایان رسید.

انتهای پیام// 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز