ایمان رزاقی‌راد در گفت‌وگو با برنا

عطش گلزنی در تیم‌ها دیده نمی‌شود/ فرصت بازی برای سرخابی‌ها را از دست دادم

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۸۰۶۱۶
عطش گلزنی در تیم‌ها دیده نمی‌شود/ فرصت بازی برای سرخابی‌ها را از دست دادم
ایمان رزاقی‌راد، مهاجم موفق دهه 80 فوتبال ایران که روزگاری در تیم‌های پاس و ابومسلم دورانی موفق داشت درباره شرایط امسال لیگ برتر به صحبت پرداخت.

ایمان رزاقی‌راد، بازیکن اسبق فوتبال، درباره بازی‌های لیگ برتر به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: با توجه به این‌که این روزها در پارس جنوبی و لیگ دسته اول مشغولم تا آن جایی که توانستم بازی‌ها را دنبال کردم. پرسپولیس پس از افتی که پیدا کرده بود و بازیکنانش هنوز به آن هماهنگی مد نظر سرمربی نرسیده بودند، حالا نتایج خوبی گرفته. سپاهان در یک مقطع بسیار خوب نتیجه گرفت اما به نظرم تیم‌ها روی زردپوشان اصفهانی شناخت پیدا کرده اند و محرم باید تغییر تاکتیک بدهد. استقلال هم به نظر من تا امروز در زمینه کارهای دفاعی عالی کار کرده و در صدر قرار گرفته. گل گهر هم تیم خوبی است اما به دلیل کسر امتیاز از لحاظ روحی و روانی بهم ریخته است. قلعه نویی البته مدیریت خوبی دارد و می تواند از این مساله عبور کند. یکی از بهترین تیم‌ها را مس رفسنجان می‌دانم که بازیکنان آینده‌دار و خوبی دارد. آقای ربیعی از مربیانی است که برای خود فلسفه دارد. اگر ثبات در مس باشد، ربیعی می‌تواند در سال‌های آینده به موفقیت‌های متعدد برسد.

وی درباره افت کیفی لیگ عنوان کرد: می توانم بگویم مقداری تیم ها دفاعی شده‌اند. نسبت به سال‌های قبل عطش گلزنی در تیم‌ها دیده نمی‌شود. تلاش برای گل نخوردن باعث شده کیفیت تیم ها پایین بیاید. تغییرات زیادی هم در تیم‌ها شاهد هستیم و فکر می‌ کنم به همین دلیل در نیم فصل دوم اوضاع بهتر باشد.

مهاجم اسبق ابومسلم درباره پدیده و اتفاقاتی که برای این تیم مشهدی افتاده است، گفت: حیف است که پدیده چنین شرایطی دارد. مشهد پتانسیل داشتن دو تیم در لیگ برتر را دارد اما نه به این صورت که اصلا حمایتی نشود. خود من زمانی که در ابومسلم بازی می‌کردم به خاطر دارم که تا زمانی که نیروی انتظامی از ما حمایت می‌کرد ما به خوبی فعالیت می‌کردیم و یقه بزرگان را می‌گرفتیم. از زمانی که ابومسلم از نیروی انتظامی جدا شد دیگر اثری از آن نماند. مخالف واگذاری به بخش خصوصی نیستم اما پدیده باید حمایت می شد. در جریان تصمیمات داخلی نیستم اما نباید این جنگ و جدال پیش می‌آمد تا ماحصلش این وضعیت باشد. با وجود آن که پدیده روی کاغذ برای ماندن شانسی ندارد اما فکر می‌کنم با تصمیمات درست هنوز هم بشود امیدوار بود این تیم در لیگ بماند. حالا دیگر نمی‌دانم تصمیمات آقای حمیداوی و دیگر مسئولین چه خواهد بود.

وی در ادامه افزود: اصلا بحث استعداد‌ها را کنار بگذاریم زیرا در حال حاضر در تیم‌های لیگ برتری فقط بازیکنان بومی نیستند که بازی می‌کنند. جنگ بر سر مالکیت، حواشی و هزاران مشکل دیگر بر سر این تیم آوار شده و هواداران این تیم آسیب دیده اند. به نظرم همان معضلات مدیریتی مشکل اصلی است.

سرمربی فعلی تیم پارس جنوبی جم گفت: در ابتدای لیگ پنجره ما بسته بود و به دلیل بازی نکردن در هفته اول 3-0 بازنده شدیم. در هفته دوم تمرکزمان تنها حفظ بازیکنانی بود که می‌خواستند بروند. در ابتدای لیگ خوب کار نکردیم اما در ادامه بهتر شدیم. روندمان رو به رشد است. تیم‌ ما جوان است و بازیکنان لیگ دویی خوب جذب کرده‌ایم. هدف‌مان 2 ساله است و امسال می‌خواهیم فلسفه باشگاه را به بازیکنان یاد دهیم. امیدوارم برای فصل جدید زیرساخت ها توسط مدیریت جدید، آقای اسدی فراهم شود و با تلاش های کادر فنی بتوانیم تیم را ب ه لیگ برتر برسانیم.

رزاقی‌راد درباره اهداف خود خاطرنشان کرد: روزی که فوتبال را شروع کردم می‌خواستم در تیم‌های بزرگ بازی کنم. با استقلال و پرسپولیس قرارداد داخلی بستم و بارها مذاکره کردیم. برخی اوقات خودم اشتباه کردم و به تیم‌های متمول تر نرفتم اما برخی اوقات دست خودم نبود و در نهایت هیچ وقت در این تیم‌ها بازی نکردم. وقتی در پاس بودم از الشباب دعوت نامه داشتم اما به درخواست آجرلو ترجیح دادم در ایران بمانم و بعدها به پیشنهادات تیم‌های خارجی جواب مثبت بدهم. به تیم ملی هم توسط برانکو دعوت شدم اما مصدوم بودم. حالا در مربیگری همان رویاها و اهداف را دارم. کارشناسی ارشد فیزیولوژی دارم و سعی می‌کنم علمم را بالا ببرم. مدرک مربیگری ام هم مدت‌هاست کسب کردم. تمام تلاشم این است که بتوانم با علم و دانش به اهدافم برسم.

انتهای پیام// 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز