مهینی: صعود دختران به جام ملت‌ها کمتر از قهرمانی نبود

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۱۲:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۱۳۵۳
مهینی: صعود دختران به جام ملت‌ها کمتر از قهرمانی نبود
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان بانوان می‌گوید امیدوارم یکبار دیگر بتوانیم چهره دیگری از فوتبال بانوان ایران را در آسیا نشان دهیم.

به گزارش برنا، شادی مهینی درباره حضور تیم ملی فوتبال بانوان در مسابقات جام ملت های آسیا عنوان کرد: باعث خوشحالی و افتخار است که تیم ملی فوتبال بانوان ایران برای اولین بار در این رقابت ها شرکت می کند و بدون تردید این حضور حاصل تلاش فدراسیون فوتبال، مربیان زحمت کش باشگاه ها و تیم های ملی رده پایه است. بر کسی هم پوشیده نیست تلاش های شبانه روزی کادر فنی و بازیکنان با توجه به زمانی بسیار کوتاهی که داشتند نتیجه خوبی را در مرحله مقدماتی رقم زد.

مهینی با اشاره به حریفان همگروه ایران اضافه کرد: ملی پوشان کشورمان رقابت های سختی پیش رو دارند و باید در یک جدال نابرابر مقابل تیم هایی به میدان بروند که به لحاظ آمادگی جسمانی وضعیت بهتری دارند و با انجام بازی های تدارکاتی زیاد، وارد این مسابقات می شوند. همه می دانیم بانوان ایران برای رسیدن به این مرحله اردوها و تمرینات سختی را پشت سر گذاشته اند و مطمئنا مثل همیشه عملکرد قابل قبولی خود از به نمایش می گذارند. امیدوارم یکبار دیگر بتوانیم چهره دیگری از فوتبال بانوان ایران را در آسیا نشان دهیم.

وی در ادامه به برنامه ریزی های فدراسیون فوتبال در حوزه فوتبال بانوان هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نگاه جنسیتی در فدراسیون برداشته شده و این شرایط برای فوتبال بانوان هم فراهم شده تا با برنامه ریزی بهتر راهی مسابقات شوند. در فدراسیون عزیزی خادم نگاه به فوتبال بانوان عوض شده است و تمام تیم های ملی در یک شرایط مساوی و با آرامش خاطر روی کار خود تمرکز می کنند.

سرمربی تیم اضافه کرد: به نظرم نفس حضور و راهیابی تیم برای نخستین بار به جام ملت های آسیا برای فوتبال بانوان ما به نوعی یک قهرمانی به شمار می آید و کمتر از آن نیست. امیدوارم این روند در تیم های ملی فوتبال پایه بانوان نیز رقم بخورد و شاهد رشد و شکوفایی ملی پوشان در رقابت های بین المللی باشیم.

مهینی در خصوص استعدادیابی دختران زیر 16 سال هم گفت: این اردوها از آبان ماه به شکل شهرستانی و بعد استانی برگزار شد و در آذرماه از هر استان یک تیم 10 نفره از استعدادهای برتر این رشته به فدراسیون معرفی شدند. در گام بعدی اردوهای منطقه ای را برگزار کردیم که در هر منطقه نیز بین سه تا پنج استان حضور دارند و اردوی منطقه هشت کشور با حضور استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان و لرستان به میزبانی کرمانشاه برگزار شد. همچنین این موضوع باعث شده تا استعدادیابی روی رده های پایه در سال جاری به شکل جدی تری در دستور کار قرار گیرد که این موضوع نشان از نگاه مثبت و خوبی است که بر فوتبال بانوان حاکم شده است. از سال 97 تاکنون در این رده سنی شاهد ظهور استعدادهای بسیار خوبی در کشور بودیم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز