سجادی: بنیان و اساس بازی قلعه‌قوس برگرفته از ماهیت ملت ایران است/ باید نگاه جدی‌تری به بازی‌های بومی و محلی داشته باشیم

۱۴۰۰/۱۰/۱۳ - ۱۷:۴۹:۲۸
کد خبر: ۱۲۸۲۰۱۰
وزیر ورزش و جوانان گفت: بازی‌های بومی و محلی ما می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در جهان پیدا کند. زیربنای ورزش ما از همین بازی‌های بومی و محلی است.

به گزارش برنا؛ حمید سجادی در دومین نشست ستاد تدفین شهدای گمنام در وزارت ورزش و رونمایی از کلیپ آموزشی بازی قلعه‌قوس اظهار داشت: تشکر می‌کنم از معاونت همگانی و فدراسیون ورزش های روستایی و بومی و محلی که زمینه‌ساز رونمایی از کلیپ آموزشی بازی قلعه قوس شدند.

وی افزود: شهید سلیمانی نیز علاقه زیادی به این بازی داشتند و همگانی شدن این بازی قطعا برای همه ما خوشحال کننده است. بنیان و اساس این ورزش برخواسته از ماهیت ملت ایران است که در عرصه‌های مختلف افتخارات مهمی را رقم زدند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: رشته‌هایی مثل چوگان و کشتی پهلوانی که ریشه در خاک ایران دارد الان مورد توجه جهان قرار گرفته است. باید نگاه جدی‌تری به بازی‌های بومی و محلی داشته باشیم. نباید به این بازی ها فقط به شکل سرگرمی نگاه کنیم.

سجادی گفت: بازی‌های بومی و محلی ما می تواند جایگاه ویژه ای در جهان پیدا کند. زیربنای ورزش ما از همین بازی‌های بومی و محلی است. 3500 سال سند داریم که ورزش چوگان در ایران وجود داشته است و یکی از خواستگاه‌های اصلی برخی از رشته‌های روز دنیا همین ورزش چوگان است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز