هادی نراقی در گفت‌وگو با برنا

عملکرد یزدانی در قلب دفاع استقلال عالی بوده است/ آبی‌پوشان ضعف گلزنی دارند

۱۴۰۰/۱۰/۱۷ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۸۳۱۲۰
عملکرد یزدانی در قلب دفاع استقلال عالی بوده است/ آبی‌پوشان ضعف گلزنی دارند
نراقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برنا اعلام کرد از مجیدی انتقادی ندارد و حامی مربیان جوان است اما استقلال امسال هنوز او را راضی کرده است.

هادی نراقی، پیشکسوت باشگاه استقلال، درباره بازی‌های امسال استقلال به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: استقلال امسال در کل آن اطمینان لازم را در من ایجاد نکرده است. آن هماهنگی لازم که باعث شود دل من بابت عدم وجود فراز و نشیب قرص شود را مشاهده نکرده‌ام. آبی‌پوشان تا اینجای فصل روحیه‌ای که باعث شود قاطعانه برای برد تلاش کنند و مقتدرانه بجنگند را نشان نداده‌اند. نکته مهم در این تیم جوانگرایی است که اهمیت بالایی دارد اما این مساله باید با اعتماد به نفس برای آن‌ها همراه شود. به نظرم باید از لحاظ روحی و روانی روی این بازیکنان کار شود. آن‌ها باید توانایی‌های خود را بشناسند و در زمین با اعتماد به نفس بالایی کار کنند. در کل اما راضی نیستم و با این فرمان استقلال در ادامه لیگ دچار مشکل می‌شود. هرچند که امیدوارم اینگونه نشود.

پیشکسوت آبی‌پوشان در ادامه گفت: بازیکنان خارجی استقلال تا امروز آن چنان باکیفیت نبوده اند و ژستد تنها یک گل زده. انتظارم از بازیکنی که از خارج از ایران به تیم اضافه می‌شود چیزی فراتر از بازیکنان ایرانی است وگرنه چنین سبک بازیکنان در ایران زیاد هستند. ما در خط حمله ضعف گلزنی داریم و این مساله باید حل شود. اگر حل شود، اطمینان به تیم برمی‌گردد. مشکل استقلال هم فنی است و هم روحی. بگذارید مثالی بزنم. در تیم ملی جوانان حضور داشتم که قرار بود یک بازی با یک تیم برزیلی داشته باشیم. من به عنوان یک جوان تمام تن و بدنم می‌لرزید. حشمت مهاجرانی با ما شروع به صحبت کرد. آن قدر به ما انگیزه داد که تصور کردم تیم برزیلی ما هستیم! هر کاری خواستم با تیم برزیلی کردم و می‌‌خواهم بگویم روحیه در یک جوان چقدر مهم است. شاید فرهاد این کارها را ههم انجام داده اما من مطلع نیستم.

نراقی افزود: هیچ انتقادی به مجیدی ندارم. مجیدی در همین حد که با تمام وجود در حال فعالیت است باید تحسین شود و همه باید به او که یک مربی جوان است کمک کنند. چه مجیدی و چه مربی جوان دیگر اگر روی نیمکت بنشیند باید حمایت شود. فکر نکنید اگر کسی جز مجیدی روی این نیمکت می‌نشست معجزه‌ای رخ می‌داد. باید از جوانان حمایت شود. این نقطه نظر کلی من است. دوست داشتم روزی از نزدیک بازیکنان تیم را می‌دیدم و به آن‌ها نکاتی گوشزد می‌کردم. آن‌ها البته ما را نمی‌شناسند و نمی‌دانند ما پیشکسوتان دنبال چیزی نیستیم. خودم هم البته سعی کردم نزدیک به تیم نشوم چون از بی‌احترامی می‌ترسم اما به طور کلی باز هم می‌گویم آن اطمینان درباره روند استقلال ایجاد نشده است.

مهاجم سال‌های دور استقلال درباره انتخاب یک ستاره بین جوانان بازیکنان امسال گفت: تمام بازیکنان جوان فعلی استقلال خوب هستند. نکته مهم در این تیم حضور سیاوش یزدانی است که باعث شده بسیاری از عیب‌ها پوشیده شود. او استثنایی بازی می‌کند و میان برترین‌های استقلال قرار دارد. خط حمله استقلال مهم‌ترین نقطه ضعف تیم است. تیمی که مقابل دروازه‌ حریف خطرناک نباشد دچار مشکل می‌شود. مهاجمین استقلال تا اینجای فصل خوب نبوده‌اند. تقویت تیم؟ بگذارید یک مثال بزنم. امیر قلعه‌نویی از نظر من یکی از برترین مربیان فوتبال پس از انقلاب است. رمز موفقیت او متوازن بودن تیم‌هایش است. او در هر پست بهترین‌ها را جذب می‌کند. اگر ما 4 مدافع برتر دنیا را داشته باشیم اما هافبک نداشته باشیم درست است؟ این توازن پیش از بازی بدست نمی‌آید و مربوط به 2 ماه قبل از شروع لیگ است.

وی در ادامه افزود: یکی از رموز موفقیت پرسپولیس در قهرمانی‌های متوالی، جذب بهترین‌ها بوده. به طور مثال پرسپولیسی‌ها چند بازیکن درجه یک از نفت گرفتند و هنوز هم که هنوز است آن نفتی‌ها در پرسپولیس عالی کار می‌کنند. ترابی که ستاره سایپا بود را نگاه کنید که چقدر تک گل 3 امتیازی برای پرسپولیس به ثمر رسانده. استقلال هم ستاره داشته اما بسیار کمتر بوده. این‌ها باعث تفاوت استقلال و پرسپولیس شده. عدم برنامه ریزی صحیح در زمینه جذب چنین بازیکنانی.

نراقی درباره این که کدام تیم استقلال در این سال‌ها نظر او را جلب کرده؟ گفت: استقلال استراماچونی را در این سال‌ها بهترین دانستم. در آن تیم نفرات بسیار درست بودند. باز هم می‌گویم من داخل تیم نیستم و از همه چیز خبر ندارم. مدیریت نفرات بسیار مهم است. در هتل اوین بودیم. در تیم ملی جوانان. هر کسی در یک اتاق بود. خوابیده بودم که حشمت مهاجرانی پیش من آمد و گفت آمده‌ام از تو بپرسم چه کار کرده‌ای که حسن روشن آن‌قدر از تو تعریف می‌‌کند؟ نکته اینجاست حشمت‌خان چند دقیقه قبل مانند همین حرف را از طرف من به حسن روشن زده. فردای آن روز در مسابقه مقابل مالزی می‌دانید چه اتفاقی افتاد؟ من، روشن و مظلومی مهاجمین بودیم. یک ضربه خطا شد. آن ضربه در نزدیکی محوط جریمه خودمان بود. روشن به من گفت برایت پاس بلند می‌فرستم و تو فرار کن. در صورتی که ضربات در آن منطقه را معمولا مدافعین می‌زدند. روشن یک پاس 70 متری برایم فرستاد و آن را گل کردم. منظورم رفاقت بین بازیکنان و ممدیریت آن‌ها است. نمی‌دانم چه مدیریتی در این زمینه حاکم است. شاید اشتباه می‌کنم اما امیدوارم استقلال در این زمینه بهتر عمل کند زیرا این مساله برای رسیدن به قهرمانی بسیار مهم است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز