مجتبی تقوی در گفت‌وگو با برنا

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها اهمیت فراوانی دارد/ از حذف پرسپولیس و استقلال خجالت کشیدم

۱۴۰۰/۱۰/۲۴ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۸۵۸۳۸
خصوصی‌سازی سرخابی‌ها اهمیت فراوانی دارد/ از حذف پرسپولیس و استقلال خجالت کشیدم
پیشکسوت فوتبال گفت: از این که پرسپولیس و استقلال به عنوان باشگاه‌های بزرگ فوتبال ایران توسط AFC از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شدند، خجالت کشیدم.

مجتبی تقوی، پیشکسوت فوتبال، با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که فوتبال ما در زمینه باشگاهی دارد، به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: این اتفاق خبر جدیدی نبود و از سال های قبل مسئولان هم می دانستند که باشگاه های ما از معیارها و استانداردهای مورد تایید AFC دور هستند و در این شرایط برای ما خیلی بد است که همیشه زور بالای سرمان باشد و AFC به فدراسیون ایران حکم و دستور بدهد که باید این شرایط عوض شود و در این چند سال هیج اتفاقی در این زمینه رخ ندهد.

وی افزود: سال های سال است که نمایندگان AFC برای بازدید از باشگاه ها و امکانات ما به ایران سفرهایی داشته و به بررسی شرایط باشگاه ها پرداختند اما با وجود تمام مشکلات و کاستی ها در آن دوران تاییدیه ها برای حضور نماینده های ما در آسیا صادر می شد ولی مسئولان اقدامی در جهت رفع موانع و مشکلات نداشتند و اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداد. بیش از یک دهه است که AFC ارتباط های ویژه ای را با باشگاه های ما داشته اما در این مدت نه تنها معیارهای مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را تامین نکرده اند، بلکه ضعیف تر از قبل هم شده ایم و مشکلات مالی و پرونده های متعدد در فیفا شرایط را قوزبالا قوز کرده است.

پیشکسوت فوتبال در خصوص نقش فدراسیون در این ماجرا اظهار کرد: متاسفانه فدراسیون ما نشان داده است بیشتر از این که توجه اش معطوف باشگاه ها باشد، تمرکز خود را روی تیم ملی گذاشته و فدراسیونی کاملا تیم ملی محور است. فدراسیون باید برای حل مشکلات فوتبال از تیم ملی محوری خارج شده و به باشگاه ها و مشکلات آنها توجه ویژه ای داشته باشد. شما ببینید کشورهای پیشرفته در زمینه فوتبال یا کشورهای در حال پیشرفت حتی در قاره آسیا با توجه بیشتر به باشگاه ها توانسته اند از ما جلو بزنند. وقتی شرایط باشگاه ها چه از نظر بازیکن سازی و چه حل مشکلات بهتر شود، اتوماتیک وار تیم ملی های قوی و قبراق تری را خواهیم داشت. به نظرم تا زمانی که رویه فدراسیون در برخورد با باشگاه ها تغییر نکند، نمی توان به حل مشکلات مان امیدوار باشیم.

تقوی در مورد تبعات حذف سرخابی ها از لیگ قهرمانان به خبرنگار برنا گفت: برای ما و فوتبال مان خیلی زشت بود که زور AFC بالای سرمان باشد و شخصا از این اتفاق خجالت کشیدم. این موضوع صدمات جبران ناپذیری به حیثیت فوتبال و مردم فوتبالدوست ما وارد کرده است. به نظرم تبعات ناخوشایندی در این زمینه برای ما رخ خواهد داد.

سرمربی پیشین سایپا در مورد عزم وزارت ورزش و جوانان برای حل این مشکل بزرگ خاطرنشان کرد: از سال های قبل همه فقط قول حل مشکلات و خصوصی سازی را داده اند ولی اتفاق خاصی رخ نداد. مدیران جدید وزارت به تازگی کار خود را آغاز کرده اند و امیدوارم این بار شاهد اتفاقات خوبی از سوی سجادی و دیگر مدیران وزارت برای حل مسائل ورزشی به خصوص مشکلات فوتبالی باشیم. ما از سجادی به عنوان ورزشکار ملی توقع داریم که هرچه سریع تر اقدامات لازم برای حل مشکلات فوتبالی را انجام دهد. سجادی ورزشکار ملی و مورد حمایت همه ورزشکاران است و خوشحال شدیم بعد از مدت ها مدیری ورزشی بر مسند وزارت ورزش قرار گفته است. امیدوارم او بتواند خاطرات خوبی را که سال های قبل در ورزش برای ما رقم زده این بار در مدیریت ورزش تکرار کند و با تلاش جمعی مسئله خصوصی سازی و حرفه ای سازی باشگاه های فوتبال ما بالاخره محقق شود.

انتهای پیام// 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز