حمیدرضا شیر در گفت‌وگو با برنا

نتایج شمشیربازی در جام جهانی ضعیف نبود/ برای غلبه بر کره‌جنوبی باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم

۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۰۶:۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۲۸۶۹۲۵
نتایج شمشیربازی در جام جهانی ضعیف نبود/ برای غلبه بر کره‌جنوبی باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم
حمیدرضا شیر گفت: برای غلبه بر تیم شمشیربازی کره جنوبی باید تلاش‌مان را بیشتر از گذشته کنیم.

حمیدرضا شیر، کارشناس شمشیربازی، درباره حذف زودهنگام تیم ملی سابر از رقابت‌های جام جهانی گرجستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: مسابقات جام جهانی نخستین رویدادی است که تیم شمشیربازی بعد از مدتها وقفه در سال 2022 در آن شرکت کرده است. طبیعی است که آن عملکرد و آمادگی همیشگی خود را نداشته باشد. البته در این مسابقات علی پاکدامن و محمد فتوحی به جدول 64 نفر راه پیدا کردند و بهر نیز در رقابت با قهرمان فرانسه فقط با اختلاف یک پوئن نتیجه را واگذار کرد. این نتیجه را نمی توان ضعیف توصیف کرد و در رویدادهای پیش رو نتایج بهتری را از تیم ملی شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به نبود پیمان فخری در کنار تیم ملی گفت: فخری از مربیان طراز اول دنیاست و وجودش کنار تیم یک قوت قلب است. البته که او هنوز به عنوان مدیر فنی بالای سر تیم است و فقط سمت سرمربیگری را ندارد. نمی توان نتایج به دست آمده را به این موضوع ارتباط داد. باید به کادر جدید فرصت بیشتری بدهیم.

شیر در خصوص سطح کیفی رقابت‌های لیگ برتر بیان کرد: دور رفت مسابقات لیگ برتر به تازگی تمام شد و فدراسیون واقعا از نظر امکانات در بهترین شرایط مسابقات را برگزار کرد اما وقتی ما لیگ حرفه‌ای داریم و رشته ما یک رشته المپیکی است باید همه چیزمان حرفه‌ای باشد تا از نظر فنی هم مسابقات کیفیت مطلوب خودش را داشته باشد. میزان قراردادها در شمشیربازی کم است و این در حالی است که ورزشکاران فقط از همین طریق می توانند و فرصتش را دارند که درآمدزایی کنند و این موضوع قطعا اثرگذار است.

کارشناس شمشیربازی درباره نتیجه احتمالی ایران در هانگژو گفت: رقیب اصلی ما در این مسابقات کره جنوبی است که سالهاست در بازی های آسیایی روی سکو نخست قرار دارد. این تیم البته رنک یک جهان را در اختیار دارد که کار را واقعا برای حریفانش دشوار می کند. ما باید برای غلبه بر کره بیشتر از همیشه تلاش کنیم، شکست کره کار کمی نیست و امیدوارم بتوانیم در بازی های آسیایی نتایج خوبی را کسب کنیم.

انتهای پیام//

خبرنگار: محمدرضا پشوتن

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز