نصیرزاده: فدراسیون جهانی هم با ما همکاری کرد و میزبانی را از ما نگرفت/ اساسنامه نیازمند بازنگری است

۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۲۱:۴۸:۳۳
کد خبر: ۱۳۰۰۵۶۶
نصیرزاده: فدراسیون جهانی هم با ما همکاری کرد و میزبانی را از ما نگرفت/ اساسنامه نیازمند بازنگری است
نشست خبری رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، مسابقات کاپ آسیا 2021 با حضور عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون، مسعود روشنی سخنگو فدراسیون، قرآن نویس قهرمان تیم ملی، جمشیدی مدیر روابط‌عمومی فدراسیون و نماینده حامی مالی اش برگزار شد.

به گزارش برنا، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره برگزاری‌ مسابقات کاپ آسیا در کیش اظهار داشت: حامی مالی قبلی دانشگاه انفورماتیک بود که قرار بود نمایشگاهی را در کیش برگزار کند که به دلیل ویروس کرونا این رویداد لغو شد و آنها هم تصمیم به لغو همکاری کردند، اما با همکاری دوستان قرار به همکاری با حامی مالی جدیدی شد.

وی ادامه داد: رشته بدنسازی و پرورش اندام علاقمندان زیادی در ایران بلکه در جهان دارد و در حال حاضر ششمین ورزش پرطرفدار جهان است. مسابقات آسیا کاپ در رشته بادی بیلدینگ، فیتنس، فیتنس چلنج، فیزیک، بادی کلاسیک برگزار خواهد شد. باتوجه به ارتباطات خوبی که با فدراسیون جهانی داشتیم مسئولان فدراسیون جهانی را راضی کردیم که مسابقات بخش مردان را حفظ کنیم. 

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: علیرغم فراهم بودن تمام شرایط استقبال مورد انتظار را شاهد نبودیم چراکه با توجه به قدرتی که ایران در رشته های بدنسازی و پرورش اندام دارد سایر کشورها با توجه به اینکه شانسی برای موفقیت خود نمی‌بینند شرکت نمی‌کنند، اما با این حال روسیه، مکزیک، سوریه، عراق، هند،‌ ارمنستان و امارات اعلام آمادگی کرده‌اند. کشورهای شرق آسیا هم ابراز علاقه کرده بودند که با توجه به ویروس کرونا منصرف شدند. امیدوارم بتوانیم در توسعه این رشته در دنیا پیشگام باشیم. جایگاه خوبی در این رشته در سطح جهان داریم.

نصیرزاده عنوان کرد: در رشته‌هایی مچ اندازی و پاورلیفتینگ فعالیت بانوان ادامه دارد، اما رشته‌های جدید از جمله فیتنس چلنج نیازمند مجوز شورای برون مرزی بود و تشخیص بر این شد که فعلاً میزبان مسابقات این رشته نباشیم و ما هم تبعیت کردیم و خوشبختانه فدراسیون جهانی هم با ما همکاری کرد و با وجود حذف مسابقات بانوان میزبانی را از ما نگرفت. قرار است بعد از بررسی‌های دقیق‌تر در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: بر اساس قراردادی که با فدراسیون جهانی داریم و عرف شرکت در مسابقات بین‌المللی ورودیه ۲۰۰ یورویی از شرکت‌کنندگان دریافت می‌شود که نیمی از آن سهم میزبان و نیمی دیگر سهم فدراسیون جهانی است. ورودیه نمایندگان ایران که توسط کمیته فنی تایید می‌شوند توسط فدراسیون پرداخت می‌شود. در خصوص جوایز به نفرات برتر رشته های تعیین شده هزار یورو جایزه نقدی و به ۴ نفر کارت حرفه‌ای تعلق می‌گیرد.

نصیرزاده تصریح کرد: در راستای تعامل با جامعه ورزش کارگری نفرات اول مسابقات این بخش هم در قالب یک تیم در این مسابقات شرکت خواهند کرد. ۶ تا ۸ نفر از این فهرست هم نفرات مشترک هستند.

وی افزود: رقبای ما خیلی سخت به ایران سفر می‌کنند چراکه می‌دانند باتوجه به سطح بالای ورزشکاران ایرانی شانسی برای کسب مدال ندارند، از نظر فنی برای آنها توجیه ندارد تا در این مسابقات شرکت کنند. به همین دلیل جوایز ارزی و صدور ۴ کارت حرفه‌ای را در نظر گرفتیم تا مشوقی برای شرکت کنندگان باشد. امروز هم در‌ جلسه‌ای که داشتیم هزینه‌های میزبانی داخلی برای تیم‌ها ویزا، هتل، ترنسفر را هم عهده‌دار شدیم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: متأسفانه در بخش حضور ورزشکاران شاخص در کشور در تمام رشته‌های ورزشی ضعف داریم و نیازمند همکاری و حمایت دستگاه‌های دیگر هستیم.

نصیرزاده عنوان کرد: از روزی که آمدم تلاشم این بود تا جلوی صدور مدارک مربیگری پولی را بگیریم این موضوع را رد نمی‌کنم، اما در رشته‌های زیرمجموعه ما ‌این اتفاق رخ نداده است. بارها گفته‌ایم که مدارکی که سایر فدراسیون‌های غیرقانونی صادر می‌کنند مورد قبول نیست. خیلی از کلاس‌ها خارج از ضوابط برگزار می‌شود که مورد تأیید ما نیست. تفاهمنامه همکاری با فدراسیون جهانی داریم که ماحصل آن مجوز آکادمی IFBB بود که البته مدارک در اسپانیا با امضای فدراسیون جهانی صادر می‌شود و کلاس‌ها نیز بر اساس سرفصل‌ها و مدرسانی‌ که تعیین کرده‌اند برگزار می‌شود. هر دوره‌ای هم که می‌خواهیم برگزار کنیم باید با اطلاع فدراسیون جهانی باشد، اما اینکه گفته می‌شود در تهران مدارک صادر می‌شود اینطور نیست کارت‌های مربیگری بعد از چاپ توسط مدیر آن دوره امضا می‌شود و به فدراسیون جهانی ارسال می‌شود. تمام مراحل زیر نظر فدراسیون جهانی است.

وی افزود: هیچ شخصی نیست که کارت مربیگری بین‌المللی داشته و کارت مربیگری داخلی نداشته باشد یا آزمون ورودی را طی نکرده باشد. هزینه کلاس‌ها ۳۰۰ یورو است که باید به حساب ارزی فدراسیون واریز شود. شاید فردی در نقطه‌ای از ایران امکان واریز به حساب ارزی فدراسیون را نداشته باشد معادل ریالی آن به حساب ریالی فدراسیون واریز شده باشد.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: پیش‌بینی حضور ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در این مسابقات را داریم. امیدوارم علیرغم تمام محدودیت‌هایی که عنوان شد استقبال خوبی از مسابقات شود. انتظار داریم شورای برون مرزی هم بعداز اتفاقاتی که در مسابقات قبلی ما رخ داد حمایت بیشتری داشته باشد. متأسفانه رشته‌های ما اولویت وزارت ورزش نیستند و ما هم نمی‌توانیم مانع حضور نمایندگان کشور در این مسابقات شویم به هر حال ورزشکاری که تلاش می‌کنند می‌خواهد نتیجه آن را در میادین بین‌المللی ببیند. وقتی این دفاعیات را با وزارت ورزش درمیان گذاشتیم بخشی از آنرا پذیرفت و با سیاست اعزام ورزشکار با هزینه شخصی مخالفت کردند. ما هم در مسابقات اخیر همین موضوع را در دستور کار قرار دادیم و همکاری خوبی در این خصوص داشتیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه اساسنامه تمام فدراسیون ها تقریبا یکسان است که نیازمند بازنگری است.

انتهای پیام// 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز