جواد قراب در گفت‌وگو با برنا

تیم ملی پتانسیل صعود را دارد/ امیدوارم استقلال قهرمان لیگ برتر شود

۱۴۰۱/۰۱/۱۴ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۰۹۸۹۰
تیم ملی پتانسیل صعود را دارد/ امیدوارم استقلال قهرمان لیگ برتر شود
پیشکسوت فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال کشورمان پتانسیل صعود از گروه خود را دارد.

جواد قراب، پیشکسوت باشگاه استقلال، درباره مقایسه استقلال 1400 با سال‌های گذشته به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: استقلال سالی فوق‌العاده گذراند. به نسبت سال‌های گذشته و اتفاقاتی که افتاد عالی گذشت. در ابتدا باید از مدیریت تمجید کنیم که حواشی را از این تیم جمع کرد و پس از مد‌ت ها در این زمینه ثبات دیدیم. خود کادر فنی جوان و پرانرژی هم خوب کار کرده و به نسبت سال گذشته اوضاع برای آبی‌پوشان خوب بوده است.

پیشکسوت آبی‌پوشان معتقد است این تیم با وجود صدرنشینی بهترین تیم 5 سال اخیر استقلال نیست: با وجود تمجید از تیم فعلی و عملکردشان باید بگویم بهترین تیم 5 سال اخیر را تیم زمان شفر می‌دانم. آن تیمی که جباروف و تیام را داشت را بهترین تیم در این دوران می‌دانم زیرا الهلال را بردیم و به جمع 8 تیم برتر رسیدیم. آن تیم پتانسیل قهرمانی در آسیا را داشت اما تیم فعلی هم در حد خود خوب کار کرده است.

وی درباره انتخاب یک اتفاق به عنوان مهمترین اتفاق سال قبل افزود: صعود تیم ملی به جام جهانی را برترین اتفاق مهم سال نمی‌دانم زیرا در زمان بازی خودمان تنها یک تیم از آسیا می‌رفت و به نظرم این صعود آن‌چنان اتفاق ویژه‌ای نبود. البته خود تیم ما شرایط ایده آلی دارد و فوق‌العاده کار کرده اما نمی‌توان مقایسه‌ای آنچنان با تیم زمان خود داشت. اردوهای ما خیلی با اردوهای فعلی تفاوت داشت. بازیکنان واقعا متعهد بودند و همه با هم برای تیم ملی جان می‌دادیم. آن زمان پول چندان اهمیتی نداشت. می‌توانم به حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا اشاره کنم و درخشش استقلال. درخشش استقلال یک اتفاق مهم بود و امیدوارم با قهرمانی توام شود.

بازیکن اسبق تیم ملی درباره خاطرات نوروزی و نوروزهای فوتبالی‌اش گفت: به خاطر داریم با تیم تاج به بازی های آسیایی رفتیم و اردوهای زیادی را در اردو گذراندیم. اردوهای نوروزی به نوبه خود خیلی لذت‌بخش بود. به یکدیگر عیدی می‌دادیم و محبت می‌کردیم. نوروزهای فوتبالی‌مان پر از خاطرات بوده. چه تلخ و چه شیرین اما خوش گذشت.

وی درباره تیم ملی خاطرنشان کرد: به آینده تیم ملی خوش‌بینم. این تیم پتانسیل صعود از گروه را دارد. خوشبختانه تیم‌های درجه یک اروپا هم با اندکی افت مواجه شده اند و می‌توانیم از افت آن‌ها در بازی‌ها استفاده و به مرحله بعد صعود کنیم.

قراب درباره انتخاب چهره برتر سال استقلال و فوتبال ملی گفت: چهره‌ای خاص را به عنوان بازیکن برتر سال در استقلال نمی دانم زیرا سابقه بازی نفرات جدید کم است و آنچنان فرصتی برای ارائه توانایی‌ها نداشته اند. شاید گذر زمان بتواند نشان دهد آن‌ها چقدر خوب هستند و می‌توانند چهره سال آینده باشند یا خیر. تیم‌های دیگر را هم آنچنان دنبال نکرده‌ام.

وی افزود: تیم فوتبال استقلال بسیار جوان است و بازیکنانش می‌توانند چند سال کنار هم بازی کنند و بدرخشند. مطمئن باشید با توجه به پیشرفت جوانان و کادر فنی خوبی که بالای سر این تیم حضور دارد، استقلال خواهد گرفت.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز