حضرتی: امیدوارم سطح شنا ایران را به آسیا و جهان نزدیک کنیم

۱۴۰۱/۰۱/۱۴ - ۱۲:۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۳۱۴۵۷۶
حضرتی: امیدوارم سطح شنا ایران را به آسیا و جهان نزدیک کنیم
مربی تیم ملی شنای ایران درباره دور جدید تمرینات ملی پوشان در سال جدید گفت: سال پرکاری را پیش رو داریم و امیدوارم بتوانیم امسال باز هم بیشتر سطح شنا ایران را به آسیا و جهان نزدیک کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، خشایار حضرتی، مربی تیم ملی شنا درباره دور جدید تمرینات ملی پوشان در سال جدید اظهار داشت: سه نفر از شناگران اصفهان با شناگران تهرانی اردوی مشترکی برگزار کردند. این هفته هم سینا غلامپور آمده است تا مثل متین سهران خود را برای کسب سهمیه مسابقات جهانی آماده کند. تقریبا همه شناگران در حال آمادگی برای شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی هستند. مسابقات کشورهای اسلامی مرداد سال جاری در ترکیه و بازی های آسیایی شهریور در چین برگزار می شود البته هنوز تعداد نفرات اعزامی به این مسابقات مشخص نیست.

وی درباره پیش بینی نتایج نمایندگان ایران در این مسابقات افزود: باید نتایج شناگران را با توجه به ماده های مختلف و رقبا بررسی کنیم اما به صورت کلی هدف ما برای مسابقات کشورهای اسلامی کسب مدال و در بازی های آسیایی حضور در فینال است.

مربی شنای ایران با اشاره به شرایط اردوها گفت: امیدوارم هم از نظر بودجه و هم از نظر تدارکات در سال جدید شرایط بهتری داشته باشیم. دیدگاه صرفا مدال آوری برای خیلی از رشته ها می تواند مخرب باشد و در سطح منطقه و جهانی باعث تخریب ورزش شود. متاسفانه خیلی ها صرفا درباره شنا چنین دیدگاهی دارند و می خواهند در هر مسابقه ای که اعزام می شویم مدال بگیریم در حالی که با این دیدگاه خیلی از تیم های ملی رشته های دیگر هم نباید در مسابقات شرکت کنند. مثلا اگر شرط اعزام صرفا مدال آوری باشد پس نباید تیم ملی فوتبال را به جام جهانی بفرستیم در حالی که می دانیم صرف شرکت در جام جهانی فوتبال دستاوردهای زیادی برای این رشته دارد. پس نباید بین رشته های مختلف فرق بگذاریم و در همه رشته ها باید دیدگاه حرفه ای حاکم باشد.

حضرتی گفت: سال پر مسابقه و پر رفت و آمدی پیش رو است. سال قبل برای شنا ایران خیلی خوب بود و رکوردهای زیادی شکسته شد. مطمئنم در صورت حمایت بیشتر در سال جدید هم می توانیم بهتر از این کار کنیم و شنا ایران را به سطح آسیا و جهان نزدیک کنیم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز