شعبانیان: جام کورناکیا ایتالیا هدف نبود

۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۱۰:۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۳۲۳۱۸۵
شعبانیان: جام کورناکیا ایتالیا هدف نبود
سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر با بیان اینکه جام کروناکیا به هیچ وجه هدف اصلی شاگردانش نبوده است، گفت: حضور در این مسابقات برای کسب تجربه بود تا حضور موفقی در رقابت‌های قهرمانی زیر 17 سال آسیا داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا زمان اعزام تیم به مسابقات آسیایی ادامه دارد. میترا شعبانیان درباره این اردوها گفت: بازیکنان پس از برگشت از مسابقات کروناکیای ایتالیا چهار روز استراحت داشتند و سپس تمرینات شروع شد و تا زمان اعزام سه مرحله اردو برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه می‌خواهیم از فضای کمپ چمران برای تمرینات استفاده کنیم، شاید تاریخ اردوها کمی تغییر کند چون بستگی به اردوی برون مرزی تیم ملی بزرگسالان دارد. اگر تیم بزرگسالان در چمران حضور نداشته باشد اردوی نوجوانان در تهران برگزار می‌شود اما در غیر این صورت یکی از اردوهای احتمالا در قزوین برگزار خواهد شد.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان با بیان اینکه اردوی سوم تیم متصل به اعزام خواهد بود، عنوان کرد: خوشبختانه بازیکنان از آمادگی بدنی خوبی برخوردار هستند. به‌رغم تغییر رنج سنی قهرمانی آسیا نتوانستیم بازیکنان زیادی را جذب کنیم. زمان کم بود و با وجود فراخوان به هیات‌ها که اگر بازیکن آماده با این رنج سنی دارند، معرفی کنند، تا این لحظه کسی را معرفی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به شناختی که از بازیکنان داشتیم، مبینا طالبی، سپینود دست برجن و یاسمن کارگر را به تیم دعوت کردیم تا ببینیم می‌توانند به تیم ملی نوجوانان دختر کمک کنند یا خیر؟

شعبانیان با اشاره به تیم‌های هم‌گروه ایران در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان دختر آسیا گفت: استرالیا، تایلند و کره‌جنوبی در گروه ایران قرار دارند و شکست دادن دو تیم در مرحله گروهی بسیار حائز اهمیت است. بازی‌های آسانی در پیش نداریم چون تیم تایلند در بخش زنان برخلاف مردان بسیار قدرتمند است.

وی با یادآوری این‌که والیبال زنان تایلند سال‌هاست در مسابقات باشگاه‌های جهان، لیگ جهانی و آسیا باقدرت حضور یافته است، گفت: تمرکزمان را برای بازی خوب مقابل نماینده این کشور در نوجوانان آسیا گذاشتیم.

شعبانیان در تحلیل عملکرد تیم باریج اسانس در قهرمانی باشگاه‌های آسیا هم اظهار داشت: بیشتر اعضای این تیم در اردوی تیم ملی حضور دارند و فرصتشان برای حضور در تمرینات باشگاهی خودشان کوتاه مدت بود. از دید من در اینگونه همزمانی‎ها یا باید تیم ملی اعزام شود یا تیم باشگاهی، تا تیم موردنظر فرصتی برای تمرین داشته باشد. البته بازیکنان در اردوهای تیم ملی هم تمرین کرده‌اند اما تفکرات سرمربی‌ها با هم متفاوت است. کمپدلی آمده‌اند تا به والیبال زنان ایران کمک کنند و در این مسابقات می‌توانند بسیاری از بازیکنان را ارزیابی کند.

وی با اشاره به نبود نمایندگان چین، کره‌جنوبی و ژاپن در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا، گفت: با توجه به نبودن این قدرت‌های والیبال آسیا، تیم‌ باریج اسانس فرصت خوبی برای کسب سکو دارد. امیدوارم در دو بازی بعدی خوب ظاهر شود تا سکویی در باشگاه‌های آسیا به دست آورد.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در پایان خاطرنشان کرد: جام کورناکیا ایتالیا به هیچ وجه هدف اصلی ما نبود و تنها به نوعی با حضور در این مسابقات کسب تجربه کردیم. درست است که مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار بود اما هدف نهایی تیم نوجوانان دختر رقابت‌های قهرمانی آسیا است که در خردادماه و در کشور تایلند برگزار می‌شود.

جام کورناکیا با سابقه 40 ساله در برگزاری مسابقات رده‌سنی جهان، هر ساله میزبان بازیکنان زیر 17 و 19 سال والیبال دنیا است و بسیاری از مشهورترین بازیکنان فعلی این رشته ورزشی، سابقه حضور در این جام را دارند.

تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان دختر و نوجوانان پسر ایران که سال 2022 رقابت‌های قهرمانی آسیا را پیش رو دارند، با هدف اردوی برون مرزی و برگزاری دیدارهای تدارکاتی در رقابت‌های سال 2022 جام کورناکیا ایتالیا شرکت کردند.

تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران با 5 برد و یک شکست عنوان نایب قهرمانی این جام را در سال 2022 به دست آورد.

در پایان این رقابت‌ها تیم رویایی دختران زیر 17 سال جام کورناکیا نیز معرفی شدند که درسا فلاح عنوان بهترین پاسور و سیدنگار هاشمی عنوان بهترین لیبرو جام را به دست آوردند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز