محمدرضا دامغانی در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد

ترافیک بهترین‌های والیبال جهان در تهران/ حضور ستاره‌های خارجی اتفاق خوبی است

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۳۰۴۴۵
ترافیک بهترین‌های والیبال جهان در تهران/ حضور ستاره‌های خارجی اتفاق خوبی است
پیشکسوت والیبال کشور معتقد است که حضور ستاره‌های جهان در ایران توجیه اقتصادی ندارد.

محمدرضا دامغانی، پیشکسوت والیبال، درباره سطح کیفی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا که به میزبانی تهران درحال برگزاری است، به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: از اینکه میزبانی این مسابقات را ایران پذیرفته است و باشگاه پیکان هم قبول کرده واقعا خرسند هستیم. هرچه از این اتفاقات والیبالی در سطح آسیا در کشورمان رخ بدهد را باید به فال نیک بگیریم. این مسابقات هم که ترافیک بهترین های جهان است و به نوعی برای بازیکن های جوان داخلی انگیزه شده تا عملکرد بهتری داشته باشند و یا حتی کلاس کسب تجربه است تا هم والیبالیست های ما و هم مربیان داخلی بتوانند از این اتفاق و از حضور فوق ستاره‌ها استفاده کنند. در کل از دید ورزشی برای والیبال ایران حضور این تعداد ستاره سرشناس مفید است. سالها بود که جام باشگاه های آسیا دیگر آن جذابیت و سطح کیفی سابق را نداشت ولی حالا شاهد هستیم که در قیاس با چند سال اخیر کم کم آن جذابیت به این مسابقات برگشته است.

کارشناس والیبال در واکنش به انتقادهایی که نسبت به جذب ستاره‌های گرانقیمت برای مدت کوتاه شده، گفت: نمی‌خواهم وارد جرئیات شوم ولی همان ابتدا هم عرض کردم از دید ورزشی اتفاق خوبی برای والیبال ایران رخ داده ولی اگر بخواهیم از دید اقتصادی و سایر موارد این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم، هیچ توجیهی وجود ندارد. برای خود من هم سوال است چطور بازیکنی مانند انگاپت که حتی برای تفریح به تهران نمی‌آید حالا برای انجام دو بازی به ایران سفر کرده است؟

وی در ادامه عنوان کرد: کاملا قبول دارم که مردم مشکلات زیادی دارند و حضور این ستاره‌ها با آن هزینه‌های زیادی که برایشان شده قابل قبول نیست. این بازیکن ها هزینه تبلیغاتشان حتی از مبلغ قراردادشان بیشتر است ولی جالب است که عنوان می شود صرفا برای کسب قهرمانی و با مبلغ اندک حاضر به حضور در این مسابقات شدند. اجازه بدهید شفاف بگویم این اظهارات مدیران باشگاه را قبول ندارم. همانطور که گفتم حضور این ستاره‌ها از لحاظ ورزشی بسیار مفید است هم برای والیبال ما و هم برای فدراسیون در بحث مارکتینگ خیلی کمک می کند ولی بگذاریم در مورد موارد دیگر که مورد انتقاد است گذر زمان مسائل پشت پرده را روشن کند.

دامغانی با اشاره به اینکه پیکان شانس بیشتری برای قهرمانی دارد، یادآور شد: قطعا در روز فینال تیمی که خوب بازی کند برنده است بنابراین اجازه بدهید از حالا قضاوت نکنیم ولی اگر بخواهیم دو تیم ایران را در دو کفه ترازو قرار دهیم و با توجه به اینکه دو تیم در حال بازی فقط می توانند از دو بازیکن خارجی خود استفاده کنند، پیکان با حضور نفراتی مانند سعید معروف و محمد موسوی روی کاغذ برای فتح جام نزدیک‌تر است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز