مسیر دشوار تیم ملی نوجوانان در جدال با مدعیان قاره‌کهن

۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۰۹:۵۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۳۱۴۳
مسیر دشوار تیم ملی نوجوانان در جدال با مدعیان قاره‌کهن
تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در هفتمین حضور خود در آسیا در حالی به مصاف حریفان در این رقابت‌ها می‌رود که 14 اردوی آماده‌سازی داخلی و یک اردوی برون مرزی ایتالیا پشت‌سر گذاشته است، اما رویارویی با مدعیان قاره کهن دشواری‌های خاص خود را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر زیر 18 سال آسیا از 16 تا 23 خرداد با 35 دیدار به میزبانی شهر ناخون پاتوم تایلند برگزار خواهد شد.

در مرحله گروهی این رقابت‌ها 11 تیم در قالب دو گروه زیر با یکدیگر رقابت‌ خواهند کرد:

گروه A : ازبکستان، تایلند، کره جنوبی، استرالیا و ایران

گروه B : ژاپن، چین، چین‌تایپه، فیلیپین، هند و قزاقستان

تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در دیدار افتتاحیه این رقابت‌ها به مصاف استرالیا می‌رود.

مسابقات والیبال رده سنی نوجوانان با هدف پشتوانه‌سازی برای رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان هر دو سال یک بار در قاره آسیا برگزار می‌شود و امسال نیز تایلند میزبان چهاردهمین دوره این رقابت ها است.

در پایان مرحله مقدماتی تیم‌های اول و دوم هر گروه برای عنوان‌های اول تا چهارم با یکدیگر رقابت می‌کنند و تیم‌های سوم به بعد هر گروه نیز برای رتبه پنجم تا یازدهم در مراحل بعدی به مصاف هم می‌روند.

چهار تیم برتر چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را به دست می‌آورند.

 

** سیزده دوره گذشته این رقابت‌ها در یک نگاه

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر در حالی امسال چهاردهمین دوره خود را تجربه می‌کند که تا کنون 21 کشور در 12 دوره برگزار شده این رقابت‌ها شرکت کردند. سیزدهیمن دوره این مسابقات در سال 2020 به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و کنفدراسیون والیبال آسیا این دوره از مسابقات را چهاردهمین دوره نامیده است.

کشورهای چین، تایلند و چین‌تایپه تجربه حضور در تمامی دوره‌های این رقابت‌ها را در پرونده کاری خود دارند. از سوی دیگر تیم‌های اندونزی، ساموآ و مغولستان تنها در یک دوره از این رقابت‌ها شرکت کردند.

ژاپن پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها است که در 12 دوره حضور خود، 10 دوره بر روی سکو رفته است و تا کنون هشت عنوان قهرمانی و دو نایب قهرمانی در این مسابقات به دست آورده است. این تیم در سال 2003 در این رقابت‌ها حضور نداشت.

چین دیگر کشور پرافتخار این رقابت‌ها است که در تمامی دوره‌ها شرکت کرده و در همه آنها نیز بر روی سکو رفته است. این کشور در چهار دوره عنوان قهرمانی و مدال طلای این رقابت ها را به خانه برده است. تیم والیبال نوجوانان دختر چین پنج نایب قهرمانی و سه عنوان سومی را نیز در پرونده کاری خود دارد.

کره‌جنوبی نیز با سه مدال نقره و دو برنز از 11 حضور در رتبه سوم افتخار آفرینان مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا قرار دارد. این کشور در شش دوره دیگر در جایگاه چهارم مسابقات قرار گرفت.

 

** هفتمین حضور نوجوانان دختر ایران در جدال آسیایی‌ها

والیبال نوجوانان دختر ایران تا کنون در شش دوره این رقابت‌ها شرکت کرده است که رتبه هفتمی در سال 2018 بهترین جایگاه کسب شده ایران در این رقابت‌ها است.

ملی پوشان ایران سال 2008 نخستین حضور خود را با کسب رتبه یازدهمی تجربه کردند. در سال‌های 2012 و 2014 در جایگاه دهم قرار گرفتند و در سال‌های 2010 و 2017 به رتبه نهمی دست یافتند.

تیم ایران در سال 2017 برای نخستین بار با هدایت مربی خارجی (مایدا چیچیچ) در این رقابت ها شرکت کرد و در جایگاه نهم قرار گرفت.

تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران امسال هفتمین حضور خود را تجربه خواهد کرد و هدایت این تیم برعهده میترا شعبانیان است.

ملی پوشان نوجوان ایران برای حضور در این رقابت‌ها دو اردوی انتخابی، 14 اردوی آماده‌سازی در کمپ تیم‌های ملی والیبال زنان و یک اردوی برون مرزی در کشور ایتالیا و حضور در جام کورناکیا این کشور را تجربه کردند که به مقام نایب قهرمانی جام نیز دست یافتند.

 

** هفتمین میزبانی تایلند

تایلند در این دوره از رقابت‌های قهرمانی  نوجوانان دختر آسیا هفتمین میزبانی خود را تجربه خواهد کرد.

فهرست کشورهای میزبان و تیم‌های اول تا چهارم ادوار گذشته مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا به قرار زیر است:

تایلند 1997: ژاپن، کره‌جنوبی، چین و تایلند

سنگاپور 1999: چین، ژاپن، چین‌تایپه و کره‌جنوبی

تایلند 2001: چین، ژاپن، کره‌جنوبی و چین‌تایپه

تایلند 2003: چین ، کره‌شمالی، تایلند و چین‌تایپه

فیلیپین 2005: چین، کره‌جنوبی، چین‌تایپه و ژاپن

تایلند 2007: ژاپن، کره‌جنوبی، چین و چین‌تایپه

فیلیپین 2008: ژاپن، چین، تایلند و کره‌جنوبی

مالزی 2010: ژاپن، چین، تایلند و کره‌جنوبی

چین 2012: ژاپن، چین، چین‌تایپه و کره‌شمالی

تایلند 2014:ژاپن، تایلند، چین و کره‌جنوبی

چین 2017: ژاپن، چین، کره‌جنوبی و تایلند

تایلند 2018: ژاپن، چین، تایلند و کره‌جنوبی

2020: به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.

تایلند 2022: ؟؟؟؟

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز