سوژه روز؛ آیا ساپینتو دربی‌باز است؟

۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۴۳۳۸۲
سوژه روز؛ آیا ساپینتو دربی‌باز است؟
ریکاردو ساپینتو علاوه بر تکرار قهرمانی برای استقلالی‌ها، باید یک چالش جدی و مهم را هم پشت سر بگذارد و آن پیروزی در دربی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ استقلالی‌ها در ۳ سال گذشته ۲ برد دربی در ضربات پنالتی در جام حذفی به دست آورده‌اند اما در لیگ در راه شکست حریف ناکام مانده‌اند. به همین دلیل قطعا دوست دارند در بازی‌های امسال موفق باشند اما آیا ساپینتو در تجربیات قبلی خود در این زمینه موفق بوده؟

سرمربی فعلی آبی پوشان تنها یک فصل را به طور تمام و کمال در یک تیم گذرانده و در چند تیم تحت هدایتش اصلا فرصت حضور در دربی را پیدا نکرده. در تیم‌هایی که فرصت حضور در دربی را پیدا کرده نتایج او کاملا پر فراز و نشیب بوده. از برتری در بلژیک گرفته تا ناکامی نسبی در پرتغال.

ساپینتو در موریرنزه و گازیان‌تپه اصلا در دربی حضور پیدا نکرده و زمانی که هم در واسکودوگواما حضور داشته فرصت بازی مقابل فلامینگو که به دربی میلیونرها مشهور است را نداشته.  او در دوران حضور در براگا در دربی مقابل ویتوریا گیمارش توانسته در خانه حریف در نوامبر ۲۰۱۹ با حساب ۲-۰ پیروز شود.

او در دوران حضورش در لژیا ورشو با تیم پلند ورشو (همشهری) بازی نکرده اما مقابل ۲ تیم مهم دیگر بیشتر ناکام بوده. لژیا ورشو با هدایت او مقابل لخ پوزنان یک برد ۱-۰ و یک شکست ۲-۰ داشته و مقابل دیگر تیم مهم به نام ویسلاو کراکف یک تساوی ۳-۳ و یک شکست ۴-۰ را در کارنامه ثبت کرده.

یکی از مهم‌ترین دیدارهایی که سایپنتو در آن حضور داشته ال‌کلاسیکوی بلژیک بوده. استانداردلیژ تحت هدایت ساپینتو در بلژیک ۲ بار مقابل آندرلخت قرار گرفته که ماحصلش یک تساوی ۳-۳ و یک شکست ۱-۰ بوده. در پلی‌آف لیگ اما استاندارد لیژ رفت و برگشت توانست با نتایج ۲-۱ و ۳-۱ حریف را شکست دهد. در آن فصل یک بار هم ال‌کلاسیکوی بلژیک در چهارچوب جام حذفی برگزار شده که آن دیدار را هم ساپینتو با برتری ۱-۰ پشت سر گذاشته. او در دیگر دیدار مهم در بلژیک مقابل شارلوا البته به ۲ تساوی ۰-۰ رسیده و مقابل لیژ RFC که همشهری استاندارد لیژ محسوب می‌شود اصلا بازی نکرده است.

لژیا ورشو

بدترین نتیجه ساپینتو در دربی‌ها شکست ۶-۰ مقابل بنفیکا است که در فصل ۱۶-۲۰۱۵ رخ داد. در یکی از دربی‌های لیسبون بین بلنسس و بنفیکا. بلنسس تحت هدایت او در آن دوران مقابل دیگر تیم لیسبون یعنی اسپورتینگ هم ناکام بود و ۱-۰ شکست خورد. سایپنتو یک بار هم در دربی پرتنش ستاره سرخ بلگراد و پارتیزان حضور داشته که در آن ناکام بوده. با نتیجه ۱-۰.

اولین دربی که ساپینتو تجربه کرده هم مربوط به سال ۲۰۱۲ است که هدایت اسپورتینگ را مقابل بنفیکا برعهده داشته. در دیداری که ۱-۰ از آن پیروز بیرون آمده و از آن می توان به عنوان بردی مهم یاد کرد.

به طور کلی با توجه به آمار فوق نمی‌توان قطعا گفت او دربی باز است یا یک ناکام اما نتایج رد و بدل شده در بازی‌های تحت هدایت او نشان می‌دهد باید در انتظار دربی هیجان‌انگیزی از او باشیم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز