در گفت‌و‌گو با برنا مطرح شد

مهدی پیرجهان: وثیقه مالی سنگین مانع اعزامم شد/ آمریکا هیچ دلیلی برای ریجکت من ندارد

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۴۵۴۷۳
مهدی پیرجهان: وثیقه مالی سنگین مانع اعزامم شد/ آمریکا هیچ دلیلی برای ریجکت من ندارد
ملی‌پوش دوومیدانی گفت: آمریکا هیچ دلیلی برای ریجکت من ندارد مگر فدراسیون خودمان برای اخذ ویزا دیر اقدام کرده باشد.

با اعلام فدراسیون جهانی دوومیدانی، «مهدی پیرجهان» موفق شد جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان (اورگان۲۰۲۲) را به دست آورد. دونده ۴۰۰ متر مانع ایران با توجه به حد نصاب‌هایی که در طول سال جاری میلادی به ثبت رسانده، موفق شد در میان ۴۰ ورزشکار برتر این جدول رتبه‌بندی قرار بگیرد و از این طریق جواز حضور در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی بزرگسالان جهان را که به میزبانی شهر اورگان در کشور آمریکا برگزار خواهد شد، کسب کند.

مهدی پیرجهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: خیلی خوشحالم که این اتفاق رخ داد و موفق شدم از طریق ورودی و رنکینگ این سهمیه را به دست بیاورم. برای رسیدن به این روز سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتم و بی‌مهری‌های زیادی را تحمل کردم اما خوشبختانه موفق شدم هر سدی که در  جلوی پایم گذاشته بودند را کنار بزنم و سهمیه جهانی را از آن خودم کنم.

وی افزود: حضور در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک آرزو و هدف هر ورزشکاری است و برای شرکت در هر دو گام ابتدایی را خوب برداشتم بماند که المپیک به دلایلی از دستم رفت اما امیدوارم کشور میزبان مسابقات جهانی به دلیل اشتباه فدراسیون ایران در صدور ویزای من کوتاهی نکند.

دونده ۴۰۰ متر مانع ایران با بیان اینکه کشور آمریکا به ورزشکاران ایرانی سخت ویزا می‌دهد نیز گفت: فدراسیون برنامه اخذ ویزای من را به روزهای آخر گذاشت و فقط تلاش می‌کنم خوشبینانه به این موضوع نگاه کنم. در مجموع کشور آمریکا به ایرانی ها سخت ویزا می دهد در این مدت هم شاهد لغو اعزام چند رشته به مسابقات حاضر در این کشور بودیم ولی شاید دوستان موردی برای ریجکت شدن دکه ویزایی صادر نشد. خوشبختانه هیچ مشکلی و یا مورد خاصی ندارم و دلیلی هم برای ریجکت نمی‌بینم و اگر ویزای بنده صادر نشود تقریبا می توان دلیل آن را اقدام دیرموقع فدراسیون دانست چون واقعا خیلی دیر برای اخذ ویزا اقدام شده است.

پیرجهان در پاسخ به این سوال که هم تیمی شما «احسان حدادی» در حال حاضر تمریناتش را در آمریکا پشت سر می‌گذارد؛ شما از لحاظ تمرینی در چه شرایطی هستید؟ توضیح داد: بله آقای حدادی در آمریکا هستند ولی من در تبریز تمرین می کنم. شرایط غیرقابل مقایسه است. از این بی مهری بسیار ناراحت هستم اما فعلا تنها درخواستم این است که عازم این مسابقات شوم. بنده با همه مشکلاتی که برایم به وجود آوردند جنگیدم تا توانستم این سهمیه را به دست بیاورم و با این سهمیه نشان دادم که نبایدها را می توانم به باید تبدیل کنم. بعد از المپیک به اندازه کافی ضربه خوردم و حالا دوست دارم واقعا مورد حمایت باشم.

503

عضو تیم ملی دوومیدانی خاطرنشان کرد: به دست آوردن سهمیه جهانی کار دشواری است مانند سهمیه المپیک اما من این کار را انجام دادم. برای کسب امتیاز نیاز داشتم در دو رویداد به میزبانی چک و اتریش شرکت کنم اما از من وثیقه مالی سنگین خواستند که در توانم نبود اما باز کوتاه نیامدم و آنقدر تلاش کردم که سهمیه را به دست آوردم و انصاف نیست که حالا هم به دلایل دیگر مسابقات جهانی را از دست بدهم.

وی با یادآوری اینکه بازی‌های کشورهای اسلامی را هم در پیش رو داریم، گفت: مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی را در پیش رو داریم. کمیته ملی المپیک در مجموع به ما 12 سهمیه داده است. این تعداد برای رشته ای که فقط 40 ماده دارد و اتفاقا جزو رشته مادر هم است بسیار ناچیز است. انتظار می رود نگاه کمیته ملی المپیک به دوومیدانی تغییر کند و واقعا کم لطفی است.

پیرجهان تاکید کرد: وضعیت اقتصادی جامعه خوب نیست. اسپانسر در صورت حمایت هم طبیعی است که پاسخگوی همه مشکلات مالی نباشد. با این روند در آینده چیزی از دوومیدانی نخواهیم شنید. ستاره هایی که حالا هستند محصول تلاش خود آن ورزشکاران و حمایت هایی است که در گذشته از آنها شده ولی الان شرایط کاملا با گذشته متفاوت است.

خبرنگار: فریبا جلیل‌ خانی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز