برنا بررسی می‌کند

حمایت دولت و وزارت ورزش و جوانان از تیم ملی ایران با حفظ استقلال فدراسیون فوتبال/ یوزهای افتخارآفرین تنها نیستند

۱۴۰۱/۰۴/۱۸ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۴۹۰۴۴
حمایت دولت و وزارت ورزش و جوانان از تیم ملی ایران با حفظ استقلال فدراسیون فوتبال/ یوزهای افتخارآفرین تنها نیستند
تیم ملی فوتبال کشورمان چندماه دیگر باید در جام جهانی قطر حضور پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ در حالی که کمتر از 5 ماه به آغاز جام جهانی 2022 قطر و برگزاری اولین دیدار یوزها زمان باقی مانده مسئولان به دنبال این هستند تا بهترین شرایط را برای تیم ملی فوتبال فراهم کنند.

برای موفقیت در قطر، ورزش و فوتبال ما نیاز مبرمی به آرامش و فضایی دور از حواشی دارد تا بتوان روزهایی خوش و خاطراتی دلنشین را رقم زد.

اعضای تیم ملی

تیم ملی ایران در ادوار مختلف نشان داده تیمی کارکشته و دارای توان و پتانسیل بالای فنی است که با چاشنی وفاق و همدلی توانسته اتفاقات شیرینی را برای خود و مردم رقم زده و شادی های بی پایانی را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد و حالا این انتظار می رود این فضا همچنان بر تیم حاکم باشد و همه در قالب یک لباس و یک رنگ و یک پرچم برای یک هدف مشترک تلاش کنند. 

فدراسیون فوتبال

برخی ناکارآمدی ها و سومدیریت های فدراسیون قبلی، فضای ویژه ای را برای فدراسیون فوتبال رقم زده اما تلاش ها در حال حاضر به سمت و سویی است که مدیران فعلی فدراسیون با تکیه بر حمایت های دولت و وزارت ورزش و جوانان در عین حفظ استقلال کاری بهترین شرایط را برای تیم ملی ایجاد کنند؛ هرچند برخی عوامل درونی و بیرونی همواره سنگ اندازی هایی را دارند اما حمایت و پشتیبانی دولت و وزارت ورزش از فدراسیون فوتبال حمایتی همه جانبه و امیدوار کننده بوده و خواهد بود.

وزارت ورزش و دولت

وزارت ورزش و جوانان به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌ گیری و مدیریت ورزشی، طبق سلسله مراتب، تمام اختیارات فنی را به فدراسیون محول کرده و هیچ دخالتی در این خصوص ندارد. در حاشیه فراهم کردن امکانات مورد نیاز هرجا نیاز بوده همکاری‌های لازم خود را با فدراسیون داشته‌اند. از این مرحله به بعد اما تصمیمات درباره تغییرات کادر فنی قطعا مسئولیتش با فدراسیون خواهد بود.

تا این لحظه هم مسئولین هر کجا نیاز بوده حمایت خود را صریحا از تیم ملی اعلام کرده‌اند. مساله‌ای که قطعا باعث دلگرمی همه اعضای تیم و فدراسیون خواهد بود اما چه بهتر که این جاده دوطرفه و «تعامل» در آن حرف اصلی باشد.

500

حمایت همه جانبه دولت

در شروع کار دولت جدید، پایه و اساس دولتمردان اشراف و ایجاد بستر مناسب برای زندگی بهتر مردم بوده است. در این مسیر یکی از مهمترین اهداف دولت برای ایجاد آرامش و نشاط جامعه است که بخش اعظم این نشاط در علایق ورزشی مردم به ویژه در علاقه بی حد و حصر مردم به فوتبال به خصوص به تیم ملی ایران دیده می شود، موضوعی که در جشن خیابانی سال قبل پس از صعود ایران به جام جهانی کاملا به چشم می آید. در چنین فضایی دولت نقش حمایتی ویژه ای را از تیم ملی داشته و دارد و در این راه تقویت و کمک به تیم ملی (از جمله حمایت های مالی و لجستیکی) را تا به امروز برای تیم ملی داشته و بار حمایتی را بر دوش کشیده و مسائل فنی را برعهده فدراسیون فوتبال گذاشته است.

حفظ استقلال

تاکید اصلی این روزهای مسئولان سپرده شدن اختیارات کامل فنی تیم ملی به فدراسیون و کادر فنی است، همان طور که بهادری جهرمی سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در صحبت های اخیرش درباره تیم ملی چنین گفت و تاکید کرد: دولت در انتخاب کادر و سرمربی تیم ملی فوتبال هیچ نظری ندارد و دخالتی هم نخواهد کرد.

تاکید سجادی به ایجاد آرامش

این در حالی است که سید حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان هم تاکید ویژه ای به استقلال کامل فدراسیون و ایجاد آرامش در فضای فدراسیون به ویژه ایجاد آرامش برای تیم ملی در آستانه جام جهانی دارد.

وزیر ورزش و جوانان در نشست هماهنگی بازی‌های جام جهانی که با حضور امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه، صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال برگزار شد ضمن تاکید به این مساله اعلام کرد: یکی از نیازهای ما آرامش دادن به جامعه در خصوص تیم ملی فوتبال است چرا که مردم باید بدانند اتفاق عجیب و غریبی رخ نداده است؛ موضوعی که تایید می کند اساس برنامه ریزی ها در وزارت ورزش و جوانان درباره فوتبال و تیم ملی فراهم آوردن فضایی به دور از التهاب است تا فدراسیون و اعضای کادر فنی بتوانند تیم ملی را با بهترین شرایط برای حضور در جام جهانی قطر آماده کنند.

7777

کلام آخر

تایید میرشاد ماجدی به حمایت های مادی و معنوی دولت و وزارت ورزش از فدراسیون گواه این مدعاست که فدراسیون و فوتبال ملی ما این روزها تنها نیست و با حمایت های همه جانبه ضمن حفظ استقلال کاری در فدراسیون، تیم ملی به مسیر موفقیت آمیز خود ادامه می دهد. درست است در این مسیر مشکلاتی هنوز لاینحل باقی مانده اما تلاش دولت، مسئولان وزارت ورزش و مدیران در حل این مشکلات ادامه دارد و در این راه بدون شک موانعی بر سر راه وجود دارد که مطمئنا در سایه وفاق و همدلی و دوری از تفرقه و چنددستگی برداشته خواهد شد تا بتوانیم یک تیم ملی آماده، منسجم و سراسر شور و انگیزه برای تاریخ سازی در جام جهانی را به سمت قطر بدرقه کنیم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز