ناهید غارسی در گفت‌وگو با برنا

هیچکس از حق هندبال دفاع نکرد/ مربی خارجی فقط برای یک مسابقه خوب نیست

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۶۱۳۲۷
هیچکس از حق هندبال دفاع نکرد/ مربی خارجی فقط برای یک مسابقه خوب نیست
مربی هندبال بانوان گفت: اگر به دنبال پیشرفت هندبال هستیم باید از حق آن دفاع کنیم.

ناهید غارسی، مربی هندبال بانوان درباره عملکرد تیم ملی هندبال نوجوانان در رقابت‌های قهرمانی جهان به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: بازیکنان تیم ملی هندبال نوجوانان ابتدا موفق شدند قهرمان آسیا را به دست بیاورند و حالا هم در رقابت‌های جهانی عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند. نتایج به دست آمده کاملا مثبت است و صعود به جمع 16 تیم برتر جهان آن هم در نخستین تجربه کار کوچکی نبود.

وی افزود: اما اینکه این تیم چنین عملکردی داشته یک طرف ماجراست آنچه که مهم است حفظ این تیم است. فدراسیون باید به هر شکلی که ممکن است این تیم و بازیکنان را حفظ کند برای مثال با جذب اسپانسر خوب و تشکیل یک تیم در لیگ تیم را مدام در شرایط مسابقه نگه دارد تا تیم آماده‌ای برای همیشه داشته باشیم. اینکه بعد مسابقات تیم رها شود اتفاق خوبی نیست، موردی که ما همیشه در حوزه بانوان و اکثر رشته‌ها شاهد آن هستیم. اگر فدراسیون برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد این تیم در آینده می‌تواند قوی و منسجم در هندبال بانوان ایران به حساب بیاید.

غارسی درباره شرایط تیم ملی هندبال بزرگسالان در بازی‌های کشورهای اسلامی نیز گفت: خیلی خوشحالم که بالاخره هندبال هم در لیست اعزام قرار گرفت و حالا هم در این بازی ها حضور دارد. البته برای این اتفاق خیلی تلاش شد، گله‌ای هم از همکارانم دارم که در این رابطه خیلی به هندبال کمک نکردند وقتی همه دنبال پیشرفت این رشته هستیم باید از حقش دفاع کنیم ولی آن زمان کمتر مربی حاضر شد صحبت کند. در رابطه با تیم نیز پرواضح است که چون خیلی دیر به لیست اعزامی‌ها اضافه شد شرایط آماده سازی خیلی مناسب نبود یعنی بیشتر در زمان محدودیت داشتند.

مربی هندبال اضافه کرد: فدراسیون تلاش کرد و مربی خارجی آورد البته کاش فدراسیون از مربیان داخلی هم بهره می‌برد. حضور مربی خارجی قطعا در کسب نتیجه موثر است اما باید طولانی مدت کنار تیم باشد. اینکه برای یک مسابقه بیاید و برود اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز