در گفت‌و‌گو با برنا مطرح شد

مهدوی‌کیا: شرایط پرسپولیس تغییر می‌کند/ شعاع حرکتی اسماعیلی‌فر کم است

۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۸۰۷۱
پیشکسوت پرسپولیس گفت: شرایط تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه مسابقات تغییر خواهد کرد.

هادی مهدوی‌کیا، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به وضعیت پرسپولیس در شروع لیگ جدید اظهار داشت: با توجه به شرایط پرسپولیس در نقل و انتقالات همه پیش‌بینی می‌کردیم استارت پرسپولیس در فصل بهتر از این ها باشد و انتظار داشتیم شروع پرقدرتی را در بازی های اول خود داشته باشد اما در عمل این اتفاق رخ نداد.  

وی در ادامه تاکید کرد: در دو بازی اخیر، پرسپولیس از نظر تهاجمی و ایجاد موقعیت روی دروازه حریفان خود در حد انتظار عمل نکرده است. این موضوع مقابل فولاد که پرسپولیس در خانه اش و در حضور 40 هزار هوادار میزبان حریف بود بیشتر به چشم آمد. پرسپولیس در آن بازی نتوانست نمایش مطلوبی را در فاز تهاجمی از خود به نمایش بگذارد. نوع بازی پرسپولیس در این دیدار باعث شده بود که شور و اشتیاق هواداران و تماشاگران که پس از مدت ها به استادیوم آمده بودند، کاهش پیدا کند که این مسئله می‌تواند برای پرسپولیس نگران کننده باشد.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: ما همواره تیم پرسپولیس را به عنوان یک تیم تهاجمی می شناسیم و نمایش اخیر پرسپولیس حس ناخوشایندی را به همراه  داشت. مقابل فولاد فقط یکبار توپ به مهدی عبدی رسید و  غیر از آن هیچ موقعیت سازی برای او ایجاد نشد و اگر از خلاقیت‌های فردی بازیکنی مثل مهدی ترابی بگذریم، پرسپولیس در طول 90 دقیقه خطر چندان جدی را روی دروازه ایجاد نکرد که تداوم این موضوع می تواند برای پرسپولیس مشکل ساز شود.

از هادی مهدوی‌کیا در خصوص اینکه بازی بسته و تدافعی حریفان تا چه حد در ایجاد این شرایط برای پرسپولیس موثر است، سوال کردیم که وی در پاسخ به این سوال خبرنگار برنا گفت: طبیعی است که حریفان به خصوص در استادیوم آزادی با شیوه بسته و محتاطانه روبروی پرسپولیس قرار می گیرند و این مسئله مختص فولاد نیست. پرسپولیس به گونه‌ای بازی کند که به حریف فرصت بازی بسته و تدافعی ندهد. یحیی گل محمدی مربی بزرگی است و سال ها تجربه حضور در فوتبال ایران را دارد و بدون شک می تواند راهکار خوبی برای حل این معضل پیدا کند.

هافبک اسبق پرسپولیس درباره عدم حضور برخی از ستاره‌های این تیم در فاز تهاجمی عنوان کرد: اگر بخواهم در این باره مثالی بزنم بهترین مثال در مورد دانیال اسماعیلی‌فر صدق می کند، بازیکنی که در تیم های قبلی اش همواره جزو یکی از گل‌سازها و گلزن های لیگ ایران بوده ولی شعاع حرکتی او در این دو بازی پرسپولیس کم شده و رو به جلو نبوده و این قابلیت او فعلاً در پرسپولیس به اجرا در نیامده در صورتی که پتانسیل دانیال در این زمینه زیاد است و پرسپولیس می تواند از توان فنی او بیشترین بهره را بگیرد.

521

مهدوی‌کیا معتقد است راه برون‌رفت از این شرایط برای پرسپولیس امکان پذیر است. او در مورد این مسئله تاکید کرد: پرسپولیس از نظر مهره در زمین و مربی شرایط خوبی دارد و اطمینان دارم این شرایط عوض می شود. پرسپولیس اگر می خواهد وضعیت را تغییر دهد باید در سبک و شیوه شیوه بازی خود تجدید نظر کند و در غیر این صورت ممکن است دوباره با مشکل روبرو شود.

برادر ستاره فوتبال ایران اشاره‌ای به بازی پرسپولیس و آلومینیوم در اراک داشت و تصریح کرد: دور از انتظار نیست که آلومینیوم هم با شیوه بسته و تدافعی شبیه آن چیزی که فولاد از خود ارائه داد، مقابل پرسپولیس قرار بگیرد. به نظر من کادر فنی پرسپولیس برای نتیجه گرفتن در این بازی باید راهکارهای ویژه ای را برای عبور از لایه های دفاعی حریف امتحان کند. پرسپولیس با ایجاد موقعیت بیشتر و گلزنی برای حریفان خود می تواند در هر بازی ابتکار عمل را در دست گرفته و به بهترین نتایج ممکن در این فصل دست پیدا کند.

هادی مهدوی‌کیا در پایان گفت: پرسپولیس با برتری در اراک می تواند مسیر خود را برای تغییر شیوه بازی هایش آغاز کرده و به روزهای اوج خود بازگردد، مسئله ای که با توجه به توان بالای کادر فنی و مهره های خوبی که این تیم در اختیار دارد اصلاً دور از دسترس نیست.

خبرنگار: سمیه قدیری 

انتهای پیام// 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز