در واکنش به ادعاهای عجیب رسانه‌های خارجی

ایران حقش را درون زمین گرفته است؛ فوتبال را سیاسی نکنید!

۱۴۰۱/۰۷/۱۰ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۸۲۴۰۵
ایران حقش را درون زمین گرفته است؛ فوتبال را سیاسی نکنید!
چند روزی است که شایعات بی‌اساس در خصوص احتمال حذف ایران از جام جهانی شنیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ چند روز پیش خبری عجیب در رسانه‌های غیرایرانی منتشر شد که در رسانه‌های داخلی هم بازتاب داشت. خبر از این قرار بود که یک تشکل حقوق بشری در نامه‌ای خطاب به فدراسیون جهانی فوتبال درخواست کرده به دلیل رفتارهای فدراسیون فوتبال ایران و نقض حقوق بشر از سوی این فدراسیون، تیم ملی ایران از حضور در جام جهانی 2022 قطر محروم شود.⁠ در ابتدای ماجرا، آن‌قدر این خبر در شرایط فعلی عجیب به نظر می‌رسید که باید بررسی می‌شد اصلا چنین ادعایی صحیح است یا خیر که با بررسی حساب رسانه‌های غیرایرانی، صحت این ادعا (نه صحت کلی ماجرا) تایید می‌شد.

خبرگزاری رویترز ادعا کرده بود این نامه روز پنج‌شنبه برای جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال ارسال شده اما نهاد تحت امرش هنوز به این درخواست پاسخی نداده است که این مساله جدی بودن خبر را نشان می‌داد هرچند که به طرز واضحی این کارزار به درخواست ایرانیان شکل نگرفته و هیچ کس به دنبال چنین تصمیم خودسرانه و بی‌فکری نخواهد بود و بیشتر به نظر می‌رسید نوعی جنگ روانی در پس زمینه ادعای فوق در جریان است.

نکته جالب اینجا است زمانی شایعه مربوط به این نامه راه افتاده که بازیکنان ایران نمایشی دلچسب برابر اروگوئه داشتند و از دو دیدار تدارکاتی سخت مقابل این تیم و سنگال با موفقیت تمام بیرون آمدند تا نشان دهند برای جام جهانی آمادگی بسیار خوبی دارند. با توجه به بیان شدن این شایعه از سوی خبرگزاری‌های وابسته به رقبای ایران در جام جهانی برخی ادعا می کنند احتمال وجود دسیسه در این میان وجود دارد.

از سوی دیگر این مساله بازهم ورود سیاست به فوتبال را نشان می‌دهد آن هم در زمانی که تمام مردم جهان از داخل شدن آن به هر ورزشی حتی جز فوتبال هم گله دارند. چندی پیش بود که روسیه تقریبا از صحنه اول ورزش محو شد. روس‌ها نتوانستند در مسابقات کشتی شرکت کنند و در فوتبال هم از حضور در جام جهانی محروم شدند. این اتفاق نشان می‌دهد تا چه اندازه شعار «ورزش بدون سیاست» دروغ است و اتفاقا به نظر می‌رسد سیاست نقش اصلی را در ورزش ایفا می‌کند.

شاگردان کارلوس کی‌روش در آستانه حضور در جام جهانی به آرامش نیاز دارند و به هیچ وجه نباید وارد حواشی شوند. ایران پرقدرت‌تر از هر تیم آسیایی دیگر صعودش را به جام جهانی جشن و حقش را درون زمین گرفته است؛ بدون هیچ کمکی شامل لابی‌گری برای تغییر سوت یا میزبانی یا هر عامل دیگری.

509

کوچکترین خدشه‌ای هم به این صعود وارد نیست اما ای کاش رسانه‌ها هم به این آتش هیزم نریزند و تنش را افزایش ندهند زیرا فیفا حتی حاضر نشد اکوادور را با وجود مدارک نسبتا موثق درباره صغر سنی حذف کند، چه برسد به ایران که اتهامات وارده به آن کاملا مربوط به خارج از زمین چمن است.

تیم ملی فوتبال ایران حقش را درون زمین چمن گرفت و همان جا هم به افتخارآفرینی خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام//

نظر شما
نظرات
کیوون
|
-
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
0
0
اولا ورود انسانیت است به ورزش نه سیاست یا همون فیر پلی دوما ماحرای اکوادور مربوط میشه به ابهام در ملیت یکی از بازیکنان اون تیم و نه صغر سنی ?در جام جهانی با هر سنی می شود عضوی از تیم ملی بود معلومه که نویسنده مطلب بیشتر سیاسیه تا ورزشی ?بخصوص وقتی اسم روسیه رو هم آورد رقت انگیز نباش
سلماز
|
-
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
0
0
فوتبال دیگه برای مردم هیچ جذابیتی نداره.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز