سعید عبدالله‌نژاد در گفت‌وگو با برنا

نایب قهرمانی در آسیا چیزی از ارزش‌های تیم ملی کم نمی‌کند/ شمسایی جرات و شهامت به خرج داد

۱۴۰۱/۰۷/۱۶ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۸۴۶۱۲
نایب قهرمانی در آسیا چیزی از ارزش‌های تیم ملی کم نمی‌کند/ شمسایی جرات و شهامت به خرج داد
پیشکسوت فوتسال گفت: شاگردان وحید شمسایی در فینال به بدشانسی و برخی اشتباهات باختند.

سعید عبدالله‌‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به بازی تیم ملی ایران برابر ژاپن اظهار داشت: همه ما از این شکست و از دست رفتن جام قهرمانی ناراحت هستیم. بچه ها استحقاق قهرمانی را داشتند و متاسفم که شمسایی و شاگردانش نتوانستند گام آخر را در این جام محکم برداشته و با جام قهرمانی به ایران بازگردند. 

وی درباره عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا تاکید کرد: با تیم جوان اما با انرژی و با انگیزه ای پای به این رقابت ها گذاشتیم و شمسایی و همکارانش در این رقابت ها شرایط خوبی را برای تیم ایران ایجاد کرده بودند. ما در فینال به بدشانسی و برخی اشتباهات خودمان باختیم و به نوعی تاوان جوانی را دادیم. تیم ما از بازیکنانی تشکیل می شد که به جز دو سه نفرشان آن قدر جوان بودند که تجربه بین المللی نداشتند، در این شرایط نایب قهرمانی هم با ارزش است. البته همه دوستداران فوتسال از تیم ملی ما انتظار قهرمانی داشتند اما در نهایت این شکست چیزی از ارزش کار جوانان با آتیه ایران و کادر فنی کاربلد تیم ملی کم نمی کند.

پیشکسوت فوتسال در خصوص روند بازی در دیدار فینال افزود: فشار زیادی روی تیم ملی بود. حتی ژاپنی ها هم به امید بالا برای قهرمانی ایران اذعان داشتند و همین موضوع فشار روحی و روانی را روی جوانان ما زیاد کرد. بازهم تاکید می کنم به نوعی تاوان جوانی را در این بازی دادیم. ما هر سه گل را روی اشتباه خودمان خوردیم و می توانستیم در این دیدار برنده باشیم اما در نهایت این اتفاق رخ نداد. ضمن این که عملکرد خوب دروازه بان ژاپن در این بازی فوق العاده بود و فرصت ها و واکنش های زیادی را برابر تیم ما داشت. هرچند ما روی قهرمانی این تیم حساب ویژه باز کرده بودیم اما دومی هم نتیجه خوبی برای جوانان آینده دار تیم ملی است.

عبدالله‌نژاد درباره آینده تیم وحید شمسایی به خبرنگار برنا گفت: جوانان ما در این تیم می توانند سال های سال حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. نفراتی مثل عباسی، طیبی، آقاپور و... از آینده سازان ما در تیم ملی خواهند بود که تا سال های طولانی می توانند برای تیم ملی بدرخشند.

504

ملی‌پوش سابق فوتسال با اشاره به شرایط تیم ملی عنوان کرد: این رقابت ها شروع راه جوانان است و باید به این جوانان فرصت داد. جا دارد از وحید شمسایی و همکارانش هم که با جرات و با جوان گرایی تیم خوبی را ساخته اند، تشکر کنیم. او جرات، جسارت و شهامت به خرج داد و تیم خوب و فوق العاده ای را برای سال های آینده فوتسال ساخته است. فراموش نکنیم وحید هم مربی جوانی است و می تواند سال های زیادی تجربیات خوب خود را به آینده سازان فوتسال منتقل کند. 

خبرنگار: سمیه قدیری 

انتهای پیام// 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
0
بابا بازم شروع شد!بازم چیزی از ارزشهای تیم کم نمی شود دیگه ول کنید این جمله کلیشه ای رو .اتفاقا کم می کنه ژاپن ضعیف ترین تیم چند سال اخیر بود آبرومان رفت بازیکن های همه تیم های ملی فقط سلطان حاشیه سازی هستند و فقط بلدن هشتک بذارن بابا شما بی‌سوادها رو چه به سیاست شما اگه می تونی کار خودتون رو درست انجام بدین
ایرانیم و همیشه برای ایران
|
-
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
0
والله من فوتسالیست و یا کارشناس و گزارشگر ورزشی نیستم من فقط یک محقق و اونم در زمینه کشاورزی هستم و اما : ضیمن اینکه دیشب ، شب ما نبوده و زمین و زمان همه مخالف قهرمانی ما بودند!!!! من نمیدونم چرا ما همیشه بجای اینکه در پی علت دقیق شکست تیم های ملی مون (در اینجا فوتسال )و اونم در فینال جام ملت های آسیا باشیم بدنبال توجیه شکست تیم های مون میریم. و سعی میکنیم آسمون و ریسمون کنیم!!! مثلا تیم ملی ما جوان بوده و کم تجربه !!! عینهو که تیم ملی فوتسال ژاپن با پیرمرداش وارد بازی شده بود!!! خوب اونا هم بازیکنانشون جوان بودند و یا اینکه جوونا در این بازی ها تجربه خوبی کسب کردند !!! عینهو که فقط ما تجربه کسب میکنیم و بقیه اصلا بدنبال کسب تجربه نیستند !!! سوال اینه : چطور جوونای اون کشورهایی که تجربه کسب میکنند منتج به قهرمانیشون در سطح قاره میشه!!! ولی ما همیشه باید بدنبال کسب تجربه باشیم ؟ !!! پس این تجربه که باید بکار بیاد؟!!! حتما این تجارب باید در بازی های داخلی لیگ کشور بدرد بخوره؟!!! عزیزم : ضمن اینکه نمیشه از بازی خوب دروازه ژاپن براحتی گذشت ، از خطاهای حساسی که در این بازی دیشب ( توپ به دست بازیکن ژاپنی اونم فکر کنم در محوطه جریمه خورده) رخ داده هم نمیشه گذشت ،مثلا مربی های ما در این خصوص چه عکس العملی رو نشان دادند؟!!! چرا اعتراض نکردند و حتی اگه الانم هم واسه ما اثبات باشه که واقعا توپ بدست بازیکن ژاپن خورده ( که مطمئنا هم به عمد بوده ) چرا مسئولین ارشد فوتسال کشورمون از تیم داوری شکایت و درخواست جریمه سنگین نمیکنند؟!!! چرا در نیمه دوم ( که من دیدم ) بابت خروج عامدانه توپ به بیرون از بازی توسط دروازه بان ژاپن ( از جلوی دروازه و در شروع بازی ) حداقل بیش از 5 بار تکرار شده ، حداقل در خواست کارت زرد ( بخاطر وقت کشی و...) از سوی مربیان تیم ما واسه دروازه بان ژاپن نشده؟!!! چرا براحتی بازیکنان تیم های ملی ما (بیشتر در فوتبال و فوتسال ) پس از خطا در جا بسوی داور میان و بنوعی اعلام برائت از خطا میکنند ولی بازیکنان تیم های ملی کشورهای دیگه ، پس از خطا بسوی داور نیامده ( اکثرا" بروی خودشون نمیارن) و پس از اینکه داور بازیکن رو فرا میخونه بسمت داور میرن ؟!!! آیا اینم موضوع سخت و غیر قابل تفهیم به بازیکنان تیم های ماست که پس از خطا عمد و یا غیر عمد و هنوز داور سوت خطا نگرفته و صداشون نزده بسمت داور نرن ؟!!! اصلا چرا ما از قبل از هر بازی حساس با تیم مقابل (چه در ورزش انفرادی و چه گروهی )، تیم مقابل رو بیش از اندازه پر و بال میدیم و بزرگشون میکنیم ( اعتماد بنفس رو از جونای خودمون میگیریم و حریفان مون رو غول میکنیم ؟در این خصوص مثال زیاد هستش لطفا کشتی کشتی گیران خودمون رو در مقابل دیگر کشتی گیران آمریکا ، ژاپن و... در همین جام جهانی صربستان بخاطر بیارین!!!)و بعد از باخت هم ادعا میکنیم تیم ما ( چه فرد و چه گروه ) خیلی خوب بوده و نمیدونیم چرا در ثانیه های آخر کم آورده؟!!! جل الخالق!!! خدایی اگه میخوایم ورزش مون واقعا رشد کنه حداقل یکی از اون کارها ، نقد دقیق علمی ، منصفانه پس از شکست تیم ها و نفرات ما هستش. ( ژاپن در مرحله مقدماتی به عربستان می بازه وبا تعدا د گل زده خیلی کمتر از ما میاد قهرمان میشه !!! و ما با 37 گل زده و تنها با دو گل خورده قبل از فینال، میشیم نایب قهرمان ) !!! امیدوارم پس از ورود تیم ما به کشور و دعوت از صاحبنظران واقعی فوتسال کشور و آقای شمسایی دلایل واقعی این شکست و اونم در فینال بطور علمی بررسی بشه " شعبان از استان مازندران"
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز