حمید درخشان در گفت‌وگو با برنا

پرسپولیس به بازی سرعت داد و نتیجه گرفت/ استقلال هم با بردهای اقتصادی قهرمان شد

۱۴۰۱/۰۷/۲۹ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۸۸۸۹۴
پرسپولیس به بازی سرعت داد و نتیجه گرفت/ استقلال هم با بردهای اقتصادی قهرمان شد
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس از عملکرد این تیم در بازی مقابل ملوان انزلی دفاع کرد.

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص دیدار پرسپولیس برابر ملوان اظهار داشت: در نیمه اول بازی دو تیم و نمایش آنها در زمین چنگی به دل نزد اما در نیمه دوم آهنگ پرسپولیس تغییر پیدا کرد. پرسپولیس با سرعت دادن به بازی و تمایل بیشتر به کناره ها توانست چند موقعیت خوب را روی دروازه ملوان خلق کند که یکی از این موقعیت ها با تیزهوشی و موقعیت سنجی فوق العاده یورگن لوکادیا به گل تبدیل شد.

وی در ادامه افزود: پرسپولیس در نیمه دوم با شیوه متفاوتی بازی کرد، تغییر در سرعت بازی باعث شد شرایط به نفع تیم تغییر کند. البته باید به این مسئله اشاره داشته باشم که ملوان تلاش و دوندگی بسیار زیادی در بازی داشت که ستودنی بود اما تمهیدات پرسپولیس و تعویض های یحیی گل محمدی باعث شد خط حمله تیم و فاز تهاجمی قدرت بیشتری بگیرد و همین  موضوع باعث شد ملوان مجبور به عقب نشینی شود. شرایط خوبی برای پرسپولیس بود و در نهایت لوکادیا کار را تمام کرد. به نظرم دیاباته هم می‌توانست با به ثمر رساندن گل دوم برد پرسپولیس را پررنگ تر کند اما در نهایت تعلل این بازیکن این فرصت را از پرسپولیس گرفت.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه چرا تیم گل‌محمدی از ابتدای بازی شیوه و آهنگ هجومی را نداشت، تصریح کرد: همه ما عادت داریم پرسپولیس را همواره با شیوه تهاجمی و روبه‌جلو ببینیم. در این میان در فصل اخیر پرسپولیس ابزارهای لازم برای این کار را دارد اما باید به تیم زمان داد تا رفته رفته شکل و شیوه ایده آل را شناسایی کرده و آن را ادامه دهد. قدر مسلم این است که پرسپولیس با این بازی نشان داد با سرعت دادن به بازی می‌تواند تدابیر حریفان را نقش بر آب کند.

درخشان در مورد انتقاد به پیروزی‌های با حداقل برتری گل که به بردهای اقتصادی مرسوم است به خبرنگار برنا گفت: این موضوع را قبول ندارم. فصل قبل استقلال با همین شکل پیروزی ها در نهایت موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. در حال حاضر ابتدا کسب پیروزی و سه امتیازهای بازی مهم است و بعد از آن باید به فکر تفاضل گل باشیم.  هدف مهم پرسپولیس کسب پیروزی های متوالی و پشت سر گذاشتن حریفان است حالا فرقی نمی کند پیروزی‌ها با برتری یک بر صفر رقم بخورد یا بردهای پرگل تر. 

در حاشیه دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس _ ملوان

سرمربی پیشین پرسپولیس در مورد مردان میانه میدان که به نظر می‌رسد هنوز نتوانسته‌اند توان فنی خود را در فاز تهاجمی به نمایش بگذارند هم تاکید کرد: پرسپولیس هافبک خوب و جنگنده در میانه میدان کم ندارد و با تغییر آهنگ می تواند از آنها بهترین بهره را ببرد. یک پاسور یا یک پلی میکر وقتی ساکن باشد طبیعی است که از کار بیفتد اما بالا رفتن سرعت می تواند به آنها در این نقش کمک بسیار زیادی کند. در حال حاضر نفراتی مانند مهدی ترابی در چپ، سعید صادقی در راست و سروش رفیعی در میانه میدان می توانند پاسور و پلی میکر ایده آلی باشند و این مسئله مستلزم این است که سرعت بازی و آهنگ تهاجم تیم تغییر کند.

خبرنگار: سمیه قدیری

انتهای پیام//  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز