محمد نیک‌سیرت در گفت‌وگو با برنا

این تیم بدون نظر سرمربی بسته شد/ رقبای استقلال دفاعی بازی می‌کنند؟ کاملا طبیعی است

۱۴۰۱/۰۸/۰۳ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۹۰۶۲۹
این تیم بدون نظر سرمربی بسته شد/ رقبای استقلال دفاعی بازی می‌کنند؟ کاملا طبیعی است
پیشکسوت استقلال نظرات خود را درباره عملکرد ریکاردو ساپنیتو در استقلال مدل ۱۴۰۱ بیان کرد.

محمد نیک‌سیرت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط استقلال در هفته‌های اخیر اظهار داشت: استقلال از ابتدای فصل شرایطش به گونه‌ای پیش رفته که بیشتر بر پایه خلاقیت فردی بوده نه تاکتیک گروهی. دلیل این اتفاق هم بسته شدن تیم بدون نظر سرمربی است. استقلال در پست دفاع ۶ بازیکن دارد در حمله ۷ بازیکن دارد و به طور کلی توازن در این تیم دیده نمی شود.

وی افزود: در بازی مقابل آلومینیوم و چند بازی آخر مشاهده کردیم که تیم‌ها مقابل استقلال برای ارائه فوتبالی بسته و دفاعی به میدان می‌آیند. این مساله کاملا طبیعی است و من انتقادی نسبت به ساپینتو دارم که وقتی به عنوان یک مربی بادانش و به روز روی نیمکت نشسته‌ است هیچ پلنی برای عبور از چنین رقیبانی در تیمش دیده نمی‌شود. استقلال تیم بزرگی است و به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به میدان می‌رود. پس کاملا طبیعی است که تیم‌های دیگر برای مقابله با استقلال رو به بازی دفاعی بیاورند. اینجا باید سرمربی را مواخذه کرد که چه برنامه‌ای برای عبور از این حریفان دارد.

پیشکسوت آبی‌پوشان در خصوص نقاط ضعف و قوت استقلال گفت: نقطه ضعف این تیم را همان عدم داشتن پلن و عدم وجود بازیکن خلاق در خط هافبک می‌دانم. در بحث انتقال توپ به خط حمله، هافبک‌ها نقشی اساسی دارند و در این زمینه استقلال ضعف دارد. شنیده می‌شود که علی کریمی امکان دارد دوباره آبی‌پوش شود. من هم اعتقاد دارم اگر بدن آماده‌ای داشته باشد او صددرصد می‌تواند به تیم کمک کند. نقطه قوت این تیم را وجود خلاقیت بازیکنان می‌دانم که باعث کسب امتیازات فراوانی شده است.

مهاجم استقلال در دهه ۷۰ درباره وجود تعداد بازیکن زیاد در خط حمله عنوان کرد: چون در ابتدای فصل تفکری برای جذب بازیکن وجود نداشت، مشکل تعدد مهاجم به وجود آمده است. مطهری و شهباززاده مهاجمانخوبی هستند اما فرصت کافی پیدا نمی‌کنند. از طرفی قایدی هم آن بازیکن سال‌های گذشته نیست و به طور کلی در خط حمله آن انتظاری که داشتیم برآورده نشده است.

نیک سیرت درباره بازی آینده استقلال در لیگ برتر گفت: هوادار پس از افتی که داشت شرایط خوبی پیدا کرده. ممکن است آن‌ها هم برای کسب حداقل امتیاز بیایند. انتقادی هم به نیمکت تیم دارم. خسرو حیدری بازیکن بزرگی بوده و او را دوست دارم اما وظیفه مربی است که پلن B را طراحی کند و عصای دست سرمربی باشد اما چنین چیزی را درباره او مشاهده نمی‌کنیم.

وی در پایان درباره تغییرات مدیریتی رخ داده در استقلال افزود:‌ فتح‌الله‌زاده به گردن استقلال حق پدری دارد. امیدوارم او بتواند مشکلات را سر و سامان دهد و ماحصلش بشود تکرار قهرمانی استقلال.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز