جام بیست و دوم

هلند؛ مهد فوتبال، مهد ناکامی در جام جهانی!

۱۴۰۱/۰۸/۰۶ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۹۱۷۵۰
هلند؛ مهد فوتبال، مهد ناکامی در جام جهانی!
تیم ملی هلند در گروه A مسابقات جام جهانی باید با اکوادور، سنگال و قطر برای صعود رقابت کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ دوری ۸ ساله از جام جهانی برای تیمی چون هلند که یک قدرت در فوتبال محسوب می‌شود، اندازه یک عمر است. زمانی که فن‌پرسی، بلیند و واینالدوم کنار هم باعث شکست ۳-۰ برزیل میزبان در بازی رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۴ شدند کسی تصور نمی‌کرد آن‌ها در جام جهانی بعدی حضور نداشته باشند. قبل از آن هم البته به یورو ۲۰۱۶ نرسیده بودند و این مساله از افول یکی از مهدهای فوتبال خبر می‌داد.

ماجرای صعود هلند به جام جهانی ۲۰۲۲ هم آن‌چنان خطی و ساده نبود. آن‌ها با شکست ۴-۲ مقابل ترکیه کار را آغاز کردند و در ادامه با تغییر سرمربی از دی‌بوئر به فن‌خال توانستند به حضور در جام برسند. این تغییر باعث شد هلند ترکیه را در یک بازی انتقامی ۶-۱ شکست دهد و در ادامه مسیرشان به قطر منتهی شود.

در جمع نارنجی‌پوشن هم کوپمینرز جوان حضور دارد، هم دلیخت با تجربه. در ماه آپریل ابتلای فن‌خال به سرطان می‌توانست اتحاد آن‌ها را از بین ببرد اما نارنجی‌پوشان همچنان با انسجام به کار خود ادامه دادند.

هلند شاید مانند دهه ۷۰ توتال فوتبال بازی نکند اما حضور فن‌خال برگ برنده‌ای برای آن‌ها است که باعث می‌شود به درخشش امیدوار باشند.

سرمربی: لوئیس فن‌خال

او در دو مقطع پیش از این سرمربی هلند بوده و حالا در آخرین تجربه حرفه‌ای مربیگری خود قصد دارد نارنجی‌پوشان را به مقامی در خور برساند. پیشتر هلند با سرمربیگری او به نیمه نهایی رسیده اما آیا حالا آن موفقیت یا حتی بیشتر، امکان پذیر است؟

ستاره: ویرجیل فن‌دایک

او در مقام یک بازیکن باشگاهی تمام جام‌های ممکن را بدست آورده اما با پیراهن هلند در یک تورنمنت مهم بازی نکرده است. ویرجیل که به دلیل مصدومیت یورو را از دست داد حالا در آستانه ۳۱ سالگی و در اوج، می‌خواهد ستاره هلند در جام باشد.

نقطه قوت: ترکیب جوانی و تجربه کنار یک سرمربی کارکشته. آن‌ها پس از جام ۲۰۱۴ زمان زیادی را صرف نسل‌سازی کردند و حالا دست سرمربی در همه پست‌ها برای انتخاب بازیکن باز است.

نقطه ضعف: نوسان دارند. اگر دیپای و دی‌یونگ را از تیم خط بزنید، به شدت دچار مشکل می‌شوند. خود این دو بازیکن هم البته آمادگی کاملی ندارند و در بارسلونا تمام و کمال بازی نمی‌کنند که این مساله می تواند آمادگی‌شان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

ترکیب احتمالی:

سیلسن

تیمبر – فن‌دایک – دلیخت

دامفریز – دی‌یونگ – کوپمینرز – بلیند

برخواین – دیپای – گاکپو

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز