جام بیست و دوم

آمریکا؛ در اندیشه صعود

۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۹۳۰۷۹
آمریکا؛ در اندیشه صعود
تیم ملی آمریکا در گروه B مسابقات جام جهانی باید با ولز، انگلیس و ایران برای صعود رقابت کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ در جام جهانی ۱۹۵۰ آمریکایی‌ها یکی از شوکه‌کننده‌ترین شکست‌های انگلیس را در جام جهانی به آن‌ها تحمیل کردند. ۶۰ سال بعد یک تساوی بین این دو تیم باعث شد آمریکا در جدول گروهی جام ۲۰۱۰ بالاتر از انگلیس با حضور لمپارد، جرارد و رونی قرار بگیرد. حالا برای سومین بار این دو تیم باید در مرحله گروهی با هم رقابت کنند.

یانکی‌ها این بار با تیمی جوان پای به مسابقات گذاشته‌اند که میانگینی زیر ۲۵ سال دارند. کم‌تجربگی که باعث شد در دور مقدماتی مقابل کاستاریکا شکست بخورند و در مجموع تنها یک امتیاز از ۶ امتیاز ممکن جلوی کانادا را کسب کنند.

در یک سال گذشته بیش از ۶۰ نفر به این تیم دعوت شده‌اند و دلیل آن‌ را می‌توان در ۴ سال آینده دید. در جام جهانی ۲۰۲۶ که با میزبانی مشترک آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار می‌شود. حالا اما در جام فعلی باید دید جوان‌های این تیم می‌توانند کاری انجام دهند یا خیر.

سرمربی: گرگ برالتر

او بخشی از تیم ملی آمریکای سال ۲۰۰۲ بود که به یک چهارم نهایی رسید و مغلوب آلمان شد. سابقه مربیگری در هاماربی در سوئد و کلمبوس کرو در MLS را دارد. آمریکا با حضور او در گلدکاپ قهرمان شد.

ستاره: کریستین پولیشیچ

۵ گلی که او در مسابقات مقدماتی به ثمر رساند باعث رقم خوردن تفاوت‌ها بین آمریکا و دیگر تیم‌ها شد. «کاپیتان آمریکا» که اولین بازی را در سن ۱۷ سالگی در سال ۲۰۱۶ انجام داد نتوانست خود را زیر نظر توخل نشان دهد و اندکی از ترکیب چلسی دور شد اما حالا امید اصلی برالتر محسوب می‌شود.

نقطه ضعف: کم‌تجربگی. آن‌ها نتوانستند به جام جهانی ۲۰۱۸ برسند. همچنین مصدومیت قدیمی رابینستون ممکن است باعث شود او با آمادگی کامل وارد مسابقات نشود.

نقطه قوت: ذهنیت برنده. تیم جوان فعلی آمریکا بی‌باک است و در بازپس‌گیری توپ در زمین فوق‌ العاده کار می‌کند. در صورت حضور رینا در تیم، او کنار پولیشیچ، تیموتی وه‌آ، سرجنت و آرونسون تیم جوان و انرژیک آمریکا را تشکیل خواهند داد.

ترکیب احتمالی:

استفان

دست – زیمرمان – ریچاردز – رابینسون

موسی – آدامز – مک‌کنی

آرونسون – سرجنت - پولیشیچ

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز