جام بیست و دوم

کرواسی؛ نایب قهرمان وارد می‌شود

۱۴۰۱/۰۸/۲۰ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۹۷۲۸۸
کرواسی؛ نایب قهرمان وارد می‌شود
تیم ملی کرواسی در گروه F مسابقات جام جهانی باید با بلژیک، کانادا و مراکش برای صعود رقابت کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ در جام جهانی قبلی کسی فکر نمی‌کرد این تیم به فینال برسد اما حالا تلفیقی از بازیکنان باتجربه و چند بازیکن جوان تیمی قدرتمند تشکیل داده که تنه به تنه تیم موفق ۲۰۱۸ می‌زند.

مودریچ از جام قبل هنوز اینجا حضور دارد تا آخرین جام را با موفقیت پشت سر بگذارد اما ساختار تیم ملی فوتبال کرواسی دچار تغییراتی گسترده شده است. تغییراتی که بازهم منجر به این نمی‌شود تا شما از آرزوی عدم بازی با آن‌ها در مرحله حذفی فرار کنید.

کمتر از ۱۰ بازیکن از جام قبل در لیست فعلی حضور دارند و بازیکنان جدید چون پاسالیچ و گواردیول به سرعت خود را با شرایط وفق دادند. همیشه از کرواسی انتظارات کم است و این خود نکته‌ای مهم در راه رسیدن‌شان به موفقیت خواهد بود.

کرواسی را با لباس دوست‌داشتنی همیشگی در جام جهانی نخواهید زیرا به دلیل قرمز بودن پیراهن هم‌گروهی‌ها، (و البته به دلیل تغییر نسل تیم) کرواسی با شمایلی جدید در جام ظاهر خواهد شد.

سرمربی: زلاتکو دالیچ

او در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه طعم محبوبیت و موفقیت را چشید اما در ادامه با شکست‌ و انتقاد رو به رو شد. پس از حذف مقابل اسپانیا در یورو بازهم تیم را متحد کرد و حالا به نظر می‌رسد راهکارهای تاکتیکی خوبی برای تیمش در جام جهانی قطر اتخاذ کرده است.

ستاره: لوکا مودریچ

او شاهد تغییر نسلی کامل از سال ۲۰۰۶ تا امروز بوده و در ۸ تورنمنت بزرگ برای کرواسی بیش از ۱۵۰ بازی کرده است. هنوز همان ثبات را دارد و در ۳۷ سالگی با آرامش همیشگی بازوبند کاپیتان نایب قهرمان جام ۲۰۱۸ را بر بازو می‌بندد.

نقطه ضعف: هیچ‌کدام از دروازه‌بان‌ها قابل اطمینان نیستند و گلزن خوبی هم در خط حمله ندارند. در ضربات ایستگاهی هم آسیب‌پذیر هستند.

نقطه قوت: خط هافبک آن‌ها در کلاسی متفاوت سیر می‌کند. مودریچ، کواچیچ و بروزویچ بیش از ۳۰۰ بازی انجام داده‌اند و به طور کلی هم این تیم با وجود جمعیت کم کشور، مجموعا بازیکنان خوبی دارد.

ترکیب احتمالی:

لیواکوویچ

یورانوویچ – سوتالو – گواردیول – سوسا

بروزویچ

ولاسیچ – مودریچ – کواچیچ – پریشیچ

لیوایا

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز