جام بیست و دوم

بلژیک؛ بااستعدادهای بی‌افتخار

۱۴۰۱/۰۸/۱۹ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۹۷۲۸۹
بلژیک؛ بااستعدادهای بی‌افتخار
تیم ملی بلژیک در گروه F مسابقات جام جهانی باید با کرواسی، کانادا و مراکش برای صعود رقابت کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ روبرتو مارتینز پس از تیم ویلموتس در یورو ۲۰۱۶ تیمی ساخت که حاوی یک پیام بود: بازیکنان بااستعداد بلژیک پتانسیل فتح جام جهانی را دارند.

آغاز کار او در یک تورنمنت مهم با سومی در جام ۲۰۱۸ توام شد. این رتبه با توجه به شکست در نیمه‌نهایی مقابل فرانسه قهرمان، قابل قبول بود اما در یورو ۲۰۲۰ آن‌ها مقابل تیم ایتالیا شکست خوردند. شکستی که با توجه به عدم وجود پلن B در تیمی که ۷۰ دقیقه به بن‌بست خورده بود بسیار عجیب به نظر می‌رسید. آن‌ها در لیگ ملت‌ها بازی برده مقابل فرانسه را از دست دادند و دوباره به ایتالیا باختند. همه چیز حاکی از پتانسیل بالای بلژیکی‌ها اما شرایط نه‌چندان قدرتمند ذهنی‌شان بود.

حالا آن‌ها در رده دوم رنکینگ فیفا هستند و همیشه آن بالا جای دارند اما شکست‌های بد موقع همواره یقه آن‌ها را گرفته و باعث شده شک و تردید هنوز هم درباره آن‌ها وجود داشته باشد. آیا این بار وقت از بین رفتن شک و تردیدها رسیده؟

سرمربی: روبرتو مارتینز

مربی سابق تیم فوتبال اورتون هم سرمربی بلژیکی‌ها است و هم مدیر فنی فدراسیون. اعتماد به نفس فوق‌العاده‌اش باعث شد همه به او اطمینان داشته باشند اما حالا وقت کسب نتیجه است و اگر در قطر اتفاقی نیفتد ممکن است او دیگر سرمربی شیاطین سرخ نباشد.

ستاره: کوین دی‌بروین

حضور دی‌بروین و کورتوا در هر تیمی، باعث مدعی شدن آن می‌شود. دید بی‌نظیر و پاس‌های ارزشمند و جواهرگونه دی‌بروین باعث می‌شود هر دفاعی به زانو دربیاید. این بازیکن ۳۱ ساله حالا رهبر رختکن است.

نقطه ضعف: پس از جدایی کمپانی هنوز یک بازیکن با خصلت رهبری و هوش او در بلژیک حضور نداشته است. آلدرویرلد و بویاتو در اوج نیستند و به طور کلی خط دفاعی‌شان از کمبود سرعت و دقت رنج می‌برد.

نقطه قوت: بلژیکی‌ها در شکست دادن حریفان میان رده و نسبتا کوچک عالی هستند و این مساله در جام جهانی در مرحله گروهی به کمک آن‌ها خواهد آمد.

ترکیب احتمالی:

کورتوا

آلدرویرلد – بویاتا – فرتونگن

مونیه  - تیلمانس – ویتسل – کاستانیه

دی بروین – لوکاکو - هازارد

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز