جام بیست و دوم

سوئیس؛ غول‌کش یورو

۱۴۰۱/۰۸/۲۲ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۹۷۹۲۶
سوئیس؛ غول‌کش یورو
تیم ملی سوئیس در گروه G مسابقات جام جهانی باید با صربستان، برزیل و کامرون برای صعود رقابت کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ سوئیسی ها در یورو ۲۰۲۰ فرانسه را شکست دادند و به یک افتخار مهم رسیدند؛ بالاخره از سال ۱۹۳۸ یک بازی حذفی را با برد پشت سر گذاشتند. چه بهتر که آن تیم فرانسه قدرتمند بود.

پس از اتمام یورو آن ها در مقدماتی جام جهانی هم شکست ناپذیر ظاهر شدند و بالاتر از ایتالیایی که به تساوی ۰-۰ مقابل تیم ایرلند تن داد به جام صعود کردند. در بازی‌های دوستانه آن‌ها شروع خوبی نداشتند و ۵ بازی بدون برد اوضاع را برای آن‌ها رو به وخامت برد اما ۳ برد پیاپی شامل شکست دادند اسپانیا و پرتغال، اعتماد به نفس را به آن‌ها برگرداند.

با خط دفاعی خوب و دروازه‌بان باکیفیتی که دارند احتمال حضور آن‌ها در مرحله حذفی زیاد است و به نظر می‌رسد در این راه باید صربستان را شکست دهند.

سرمربی: مورات یاکین

پیش از آنکه سرمربی بازل شود و مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی برسد ۴۹ بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفت. سال گذشته او به نشانه تشکر ۹.۳ کیلو شکلات برای ایرلند شمالی فرستاد که باعث سقوط مستقیم آن‌ها به جام و فرستادن ایتالیا به پلی‌آف شد.

ستاره: یان سومر

او قهرمان سوئیسی‌ها در یورو بود و توانست با مهار پنالتی امباپه تیم ملی کشورش را به جمع ۸ تیم پایانی برساند. سومر ۳۳ ساله که سابقه ۱۱ مهار با پیراهن مونشن‌‌گلادباخ مقابل بایرن را دارد در ۶ بازی از ۸ بازی مرحله مقدماتی کلین شیت کرد.

نقطه ضعف: ۱۵ گل در ۸ بازی دور مقدماتی و سپس آمار کمتر از یک گل زده در ۶ بازی بعد. همان سوئیسی که همیشه می‌شناسیم!

نقطه قوت: در خط دفاعی با حضور آکانجی، رودریگز و الودی بسیار قدرتمند هستند. خط هافبک آن‌ها هم از توانایی‌های خوبی برخوردار است.

ترکیب احتمالی:

یان سومر

ویدمر – آکانجی – الودی -  رودریگز

فرویلر – زاکا

شقیری – سو – زوبر

امبولو

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز