جام بیست و دوم

برزیل؛ نیمار و رفقا جام می‌گیرند؟

۱۴۰۱/۰۸/۲۱ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۹۷۹۲۸
برزیل؛ نیمار و رفقا جام می‌گیرند؟
تیم ملی برزیل در گروه G مسابقات جام جهانی باید با کامرون، صربستان و سوئیس برای صعود رقابت کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ شاید عجیب باشد بدانید سلسائو از مارچ ۲۰۱۹ تا امروز جز یک دیدار دوستانه مقابل چک، نتوانسته هیچ تیم اروپایی را شکست دهد. روندی طولانی که به آمار بد آن‌ها قبل از جام ۱۹۵۴ تنه می‌زند. جز این مساله اما روند برزیلی‌ها در مقدماتی عالی بود و ۱۴ بازی از ۱۷ بازی را با برد پشت سر گذاشتند. با به ثمر رساندن ۴۰ گل و دریافت تنها ۵ گل. درست برعکس جام جهانی روسیه که امکان داشت اثری از برزیل در آن نباشد.

این تیم برزیل بازیکنان تکنیکی زیادی چون آنتونی، وینیسیوس و رافینیا دارد که ترکیبش را پرقدرت می‌کند. هرچند که احتمالا شما هم با مقایسه بازیکنان فعلی و گذشته حس نوستالژیک همیشگی بابت تفاوت دیروزی‌ها و امروزی‌ها را حس خواهید کرد.

۲۰ سال پس از جام جهانی ۲۰۰۲ و آخرین قهرمانی زردپوشان حالا نیماری که در دوره قبل در حین جام مهمانی برگزار می‌کرد پخته‌تر شده و می‌خواهد منتقدینش را با یک قهرمانی ساکت کند. آیا می‌تواند؟

سرمربی: تیته

می‌گویند پوشش و نحوه صحبت کردن تیته مانند کشیش‌ها است. او که می‌خواهد معجزه‌گر برزیلی‌ها برای رسیدن به ششمین قهرمانی باشد توانسته تیمی که مقابل آلمان ۷-۱ شکست خورد و در کوپا آمریکای پس از آن ناکام بود را از لحاظ روانی بازیابی کند. خودش اعلام کرده پس از پایان جام کنار می‌کشد.

ستاره: نیمار

تنها ۲ گل تا رسیدن به رکورد پله فاصله دارد. این خود یک انگیزه برای درخشش او است. کافی نیست؟ نیمار پیشتر اعلام کرده قطر احتمالا آخرین جام جهانی او خواهد بود و به همین دلیل شماره ۱۰ سلسائو در اندیشه درخشش است.

نقطه ضعف: برزیلی که در تاریخ خود کارلوس، کافو و مارسلو را داشته حالا جانشین مناسبی برای آن‌ها ندارد. آلوز ۳۹ ساله در تیم حضور ندارد و دنیلو و ادر هم گزینه‌های مناسبی برای بازی لب خط نیستند. در سمت چپ هم نه لودی ستاره است و نه تلس.

نقطه قوت: چرخه ۴ ساله آماده‌سازی برای جام جهانی به خوبی توسط سرمربی این تیم طی شده و حالا برزیلی در اندیشه فتح جام است که شاید روی کاغذ ترسناک نباشد اما در زمین تعادل دارد و می‌تواند قهرمان شود.

ترکیب احتمالی:

آلیسون

دنیلو – مارکینیوس – تیاگو سیلوا – الکس ساندرو

فرد – کاسمیرو – نیمار

رافینیا – ریچارلیسون - پاکتا

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز