حسین خبیری در گفت‌وگو با برنا

سجادی رویای پرسپولیس و استقلال را عملی کرد/ در یک سال نمی‌توان از وزیر ورزش و جوانان انتظار معجزه داشت

۱۴۰۱/۰۸/۲۳ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۸۳۳۱
سجادی رویای پرسپولیس و استقلال را عملی کرد/ در یک سال نمی‌توان از وزیر ورزش و جوانان انتظار معجزه داشت
عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: اگر بخواهیم مشکلات قدیمی و سال‌های قبل ورزش را به سجادی مربوط بدانیم و به این بهانه‌ها او و عملکرد یک ساله‌اش را به طور کامل زیر سوال ببریم، قضاوتی دور از انصاف خواهیم داشت.

حسین خبیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: همه ورزشی ها آرزو داشتند یکی از نخبگان ورزش و یکی از قهرمانان ملی در مسند وزارت ورزش و جوانان حضور پیدا کند، کسی که جزو استخوان خرد کرده های ورزش است و سالهای سال علاوه بر موفقیت های ورزشی در مسند مدیریت هم سابقه خوبی دارد. در سالهای قبل شاهد این بودیم که به جز آقای گودرزی که سابقه ورزشی داشتند، وزرای ورزش از جمله افرادی انتخاب می‌شدند که با تمام احترامی که برای شان قائل هستیم هیچ سنخیتی با ورزش نداشتند اما بزرگترین حسن انتخاب سید حمید سجادی به عنوان نفر اول ورزش این بود که او از خاک خورده های ورزش است و علاوه بر این که سالهای سال در رشته ورزشی خود بهترین بود در زمینه مدیریت ورزش سوابق درخشانی دارد و در این مسیر اتفاق خوبی برای ورزش کشور بود که فردی مختصص سکان ورزش کشور را برعهده بگیرد.

وی در واکنش به شرایط حاکم بر وزارت ورزش در یک سال و اندی پس از حضور حمید سجادی به عنوان وزیر کابینه دولت جدید عنوان کرد: بدون شک هیچ مجموعه ای و هیچ مسئولی کامل نیست و حتما ضعف هایی وجود دارد اما به نظر من حضور حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان این حسن را دارد که ما ورزشی ها و اهالی ورزش احساس غریبی نمی کنیم و انتخاب و عملکرد او استدلال ورزشی دارد و بر مبنای فشارهای سیاسی نیست، کمااینکه زمزمه هایی از اعتراض از سوی سیاسیون و نماینده های مجلس شده به این خاطر است که وزیر ورزش شایسته سالاری را پیش می برد و به دنبال اعمال سلیقه های سیاسی نیست. به همین دلیل برخی از افراد این رفتار را بر نمی تابند و شیطنت ها و کم لطف هایی نیز صورت می گیرد.

خبیری افزود: تاکید دارم که خودشان و مجموعه وزارت ورزش هم قبول دارند در این مدت کاستی هایی در مسیر راه بوده اما قطعا حضور یک ورزشکار تحصیل کرده در مسند وزارت ورزش برای ورزش و ورزشکاران مفیدتر است تا حضور مدیری سیاسی در این پست مهم در ورزش.

وی گفت: به نظر من خیلی از منتقدان در انتقاد از سجادی انصاف را رعایت نکرده اند. سجادی وزیری پای کار بوده که هر هفته در یکی از استان های محروم کشور حضور پیدا کرده و تمرکززدایی ورزش از پایتخت را به خوبی استارت زده و سفرهای دائم وزیر ورزش در حالی در این مدت انجام شده که به جای این که در دفتر کارش بنشیند، به مناطق محروم و دور افتاده هم سفرهای زیادی داشته است تا از نزدیک مشکلات را ببیند و در پی رفع آن برآید.

عضو هیات مدیره پرسپولیس اشاره‌ای به مشکلات زیربنایی و قدیمی ورزش در فدراسیون‌های مختلف داشت و در این خصوص تصریح کرد: خیلی از مشکلات این روزهای فدراسیون های ورزشی مشکلات قدیمی است که سال های سال وجود داشته و این مشکلات قدیمی را نمی توان به حمید سجادی که یک سال و اندی است در وزارت ورزش حضور دارد ربط داد و ایرادها را به او وارد دانست. اگر بخواهیم مشکلات قدیمی و سال های قبل ورزش را به سجادی مربوط بدانیم و به این بهانه ها او و عملکرد یک ساله اش را به طور کامل زیر سوال ببریم، قضاوتی دور از انصاف خواهیم داشت.

حسین خبیری در مورد تحول ویژه‌ای که در دوران وزارت حمید سجادی در پرسپولیس و استقلال رخ داده است به خبرنگار برنا گفت: تا زمانی که به یاد دارم دو باشگاه پرسپولیس و استقلال رویای خصوصی سازی داشتند و مدیران قبلی وزارت در این زمینه فقط امیدهای واهی را به هواداران این دو تیم می دادند اما رویای دور از انتظار باشگاه ها برای استارت خصوصی سازی در زمان حمید سجادی شکل گرفت و وارد مرحله اجرایی شد. او برخلاف مدیران قبلی به جای شعار دادن، مرد عمل بود. در بحث تبلیغات محیطی و حق پخش دو پلنی که منبع خوبی برای پرسپولیس و استقلال بود در یک سال اخیر تلاش های زیادی از سوی دکتر سجادی و همکارانش صورت گرفته تا این پلن های درآمدزایی از انحصار سازمان لیگ خارج شده و به منافع آن به این دو باشگاه هم تزریق شود.

خبیری تاکید کرد: تنها یک سال و چند ماه از حضور سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان می گذرد و نباید در یک سال از او انتظار معجزه داشت، ضمن اینکه با تمام احترامی که برای سیاسیون و نماینده های محترم مجلس قائل هستم  مطرح کردن این مسائل در آستانه جام جهانی  فوتبال در حالی که می دانند تنها دلخوشی مردم به ورزش به خصوص عملکرد تیم ملی در جام جهانی 2022 است، نمی دانم چه اصراری است با این همه مشکل و معضل در سطح جامعه و کشور نمایندگان محترم مجلس در این شرایط روی طرح سوال از وزیر ورزش اصرار و پافشاری دارند.

انتهای پیام// 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز